J-R Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Så nettopp oppdatering på første side vedr. Swirlflaps, veldig interessant lesning!Bare som en liten oppdatering så fjernet jeg nettopp mine swirlflaps på min M47 motor. Når jeg hadde av innsuget og skulle kjøre mekanismen manuelt, oppdaget jeg til min store overraskelse at flapsen ikke åpnet helt, de vandret mellom helt lukket og ca 1/3 åpning. Jeg fjernet da flapsene, og tok en prøvetur. Forskjellen var enorm! Bilen drog som bare det, og den største forskjellen lå i toppen av registeret hvor bilen normalt var litt nølende rundt 3800-4000rpm, drog nå bare videre oppover registeret uten "motstand". Vet ikke om dette er et vanlig problem, men tenkte jeg skulle dele min positive erfaring. Interessant! Du fjernet flapsene uten å erstatte med blindplater? Hvordan går den på lavere turtall/belastning? Går den jevnt over hele registeret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morpho Skrevet Januar 28, 2013 Share Skrevet Januar 28, 2013 Jeg lurer på en ting angående EGR, dvs egentlig kanskje denne sensoren. det meldes om folk her inne som blinder eksosinngangen på denne dingsen, og får opp feilmelding om utilstrekkelig lufttilførsel, eller noe i den duren. Hva om man tok av denne slangen, blendet den, og monterte på en ny slange som hentet inn friskluft fra luftfilterboksen eller en annen plass med ren luft? Ville sensoren klikke da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandalius Skrevet Januar 29, 2013 Share Skrevet Januar 29, 2013 J-R: Jeg brukte faktisk ikke blindplater nei, men har fjernet selve flapsen som er montert på pinnen. Ligger en grei video på Youtube om dette: Eneste grunnen til at jeg ikke brukte blindplater var fordi jeg ikke hadde blindplater for hånden når jeg hadde av innsuget. Var ikke planen å fjerne skjønner du, men har ikke bry til å skru av innsuget igjen bare for å montere blindplater. Men blindplater er helt tette og helt klart å foretrekke. Lekker typisk ut litt "gugge" av de originale flapsene der pinnen går igjennom. Merker ikke noe forskjell på lave turtall, men som jeg nevner tidligere er motoren mye "friskere" og drar jevnt og fint forbi 4000 rpm, noe den ikke gjorde før. Har en fast plass på en strekning der jeg bor som jeg bruker som referanse på ytelse. kort fortalt økte jeg fra å klare 175 km/t til 190 km/t og det er en formidabel økning! Må legge til at bilen er chippet av TRF, og vet derfor ikke helt hvordan bilen ville vært på forskjellige turtall om den var original. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 30, 2013 Share Skrevet Januar 30, 2013 Er det noen fasit på levetiden til dett DP filter? Eller er det slik at sålenge det blir brent skikkelig rent(f.eks en pendlebil), så kan det tåle 300 000km? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 30, 2013 Share Skrevet Januar 30, 2013 på E60/61 så er vel intervallen 200 000KM på DPF ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Januar 30, 2013 Share Skrevet Januar 30, 2013 wow! v50 har iallefall 120km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 30, 2013 Share Skrevet Januar 30, 2013 Tenker slik, at begynner det å kødde. Så er erstattes det med rør, og steg 2 tuning Win Win situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J-R Skrevet Januar 30, 2013 Share Skrevet Januar 30, 2013 J-R: Jeg brukte faktisk ikke blindplater nei, men har fjernet selve flapsen som er montert på pinnen. Ligger en grei video på Youtube om dette: Eneste grunnen til at jeg ikke brukte blindplater var fordi jeg ikke hadde blindplater for hånden når jeg hadde av innsuget. Var ikke planen å fjerne skjønner du, men har ikke bry til å skru av innsuget igjen bare for å montere blindplater. Men blindplater er helt tette og helt klart å foretrekke. Lekker typisk ut litt "gugge" av de originale flapsene der pinnen går igjennom. Er det noe fordel å blende dette da? Det vil jo føre til mindre luft inn. Samme som når flapsene er stengt eller..? Det beste må vel være å tette hullene etter pinnene med feks skruer og la resten være åpent. Deretter få en map som tilpasses økt luftmengde ved lavere turtall(under 2000rpm) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 30, 2013 Share Skrevet Januar 30, 2013 J-R: Jeg brukte faktisk ikke blindplater nei, men har fjernet selve flapsen som er montert på pinnen. Ligger en grei video på Youtube om dette: Eneste grunnen til at jeg ikke brukte blindplater var fordi jeg ikke hadde blindplater for hånden når jeg hadde av innsuget. Var ikke planen å fjerne skjønner du, men har ikke bry til å skru av innsuget igjen bare for å montere blindplater. Men blindplater er helt tette og helt klart å foretrekke. Lekker typisk ut litt "gugge" av de originale flapsene der pinnen går igjennom. Er det noe fordel å blende dette da? Det vil jo føre til mindre luft inn. Samme som når flapsene er stengt eller..? Det beste må vel være å tette hullene etter pinnene med feks skruer og la resten være åpent. Deretter få en map som tilpasses økt luftmengde ved lavere turtall(under 2000rpm) Nei det er ikke det samme som at flapsene er stengt. Man får ikke nødvendigvis mer luft på lavt turtall av dette, tenk forskjellen på å blåse i ett veldig tykt rør. kontra ett medium tykt rør. Hva kjenner du best med hånda på andre siden? Det er derfor BMW bla kom med 2 stegs innsug med DISA ventil, der du har en smal inngang på lavt turtall(høy lufthastighet). og en tykkere på høyt turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Januar 30, 2013 Share Skrevet Januar 30, 2013 Hvor lang "levetid" kan en turbo ha? Driver og vurderer en E61 525dat som har flyttet seg rundt 250.000km.. Turbo skal vistnok aldri være byttet, men eksosmanifold er skiftet. Noen som har et svar på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2013 J-R, hot tips: les første side Jørgen, kan levere my lengre, eller kan ta kveld snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Januar 30, 2013 Share Skrevet Januar 30, 2013 Regnet med det var så "konkret" ja. Spiller vel inn både oljeservicerutiner, type olje, kjørestil etc her... Hmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vmaxx Skrevet Januar 30, 2013 Share Skrevet Januar 30, 2013 Løsne (såvidt) skruene på lokket (det nedereste, ei skrue går gjennom hele lokket/begge). Mens motoren går, innsug av (enklest). Gi lokket et lite kakk med ei gummiklubbe, forover. 1/10mm er som sagt mye. Da kan du få justert det inn sånn noenlunde. Det er slik vi gjør det, men det krever tålmodighet, og forståelese for varm/kald motor, samt et godt øre mtp mengde. Takk for svaret! Leverte den inn på samme verksted og fikk den tilbake idag. Denne gangen tok de ut hele punpa og kjørte den i testbenk ettersom den andre lekkasjen var fra underside av pumpa. Nå er alt tett og fint, men den går ikke like bra som den gjorde etter første gangen på verkstedet De har vel justert dieselmengden til mer "korrekte" verdier.. Har fremdeles problemer med start på halvvarm motor, på førstesiden nevner du en tempføler i toppen, vet du hvor denne sitter? evt ETK på den? På forhånd takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morpho Skrevet Februar 2, 2013 Share Skrevet Februar 2, 2013 Vil men enkelt og effektivt utelukke EGR om man setter en plate over hele '1' på dette bildet? http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Februar 3, 2013 Share Skrevet Februar 3, 2013 Hei Skal bytte rail trykk sensor på min m57n(330 2003mod). Er det spesielle prosedyrer for dette? eller er det bare å demontere/montere sensoren? Kan ikke se at TIS nevner noe spesielt ojo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå