Gå til innhold

Dreneringsproblem E39. HJELP?!?! OPPDATERT 7/6


LasseEllingsen
 Share

Anbefalte innlegg

Gul pil har ingenting å gjøre med vann fra soltak,har samme på min uten soltak,tror det bare har noe med lufting å gjøre,ellers hadde den vært koblet til ett utløp.Skal sitte dreneringsplugger av gummi i bunn under reservehjulet så du lettere kan tømme ut vannet.stapp en del papir rundt om i bagasjen før neste regnvær så ser du lettere hvor vannet kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den slangen med ful pil skal være koblet til avløpet på orginalt bmw batteri så vet du d;) er de på begge mine 2  så vet du d;)

Visst dette er at avløp så må det vel nesten være det som er problemet? Skal få spylt over bilen i dag...

det er avløpet til batteriet ja...tviler på det er der vannet kommer inn..sjekk om det kommer inn ved kjøring eller ved regn når den står stille 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den slangen med ful pil skal være koblet til avløpet på orginalt bmw batteri så vet du d;) er de på begge mine 2  så vet du d;)

Visst dette er at avløp så må det vel nesten være det som er problemet? Skal få spylt over bilen i dag...

det er avløpet til batteriet ja...tviler på det er der vannet kommer inn..sjekk om det kommer inn ved kjøring eller ved regn når den står stille 8)

Ok. Tror det kommer vann uansett.. Vannet er helt reint, så det må være et dreneringsproblem et sted :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Sliter litt med det samme her, men ikke like mye.

Har heller ikke takluke, men det er littegrann vann i reservehjulsbrønnen, det ligger vann oppå den hylen over batteri, samt at det er litt fuktig helt nederst på den gule skumgummien der hvor alle + kablene går innpå.

Klarer likksom ikke å se hvor det kan renne nedi brønnen fra.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Haug523 skrev:

Sliter litt med det samme her, men ikke like mye.

Har heller ikke takluke, men det er littegrann vann i reservehjulsbrønnen, det ligger vann oppå den hylen over batteri, samt at det er litt fuktig helt nederst på den gule skumgummien der hvor alle + kablene går innpå.

Klarer likksom ikke å se hvor det kan renne nedi brønnen fra.

Noen som har tips?

Sjekka om det er fuktig på pakningen til luka? Og eventuelt baklyktene? Sleit med vann på min og da var det på grunn av bakluka ikke gikk langt nok ned sånn at pakningen fikk tettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veninne med e39 /m takluke hadde samme problem, men etter å silikonere rundt baklyktene var problemet løst, men jeg har selv samme problem med min e46 og e36 og finner ikke ut hvor vannet kommer fra. ingen av mine biler har takluke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt dette selv, og da var det pakningene rundt baklyktene.
Sjekk utluftingsventilen også da denne virker å ha lett for å henge seg så det er ei lita glippe på den nederste flappen.
Var plaga med dette, fikk mye støv på batteriet osv. Så bytta den, men gikk ikke mange mnd før der var støv igjen og nederste flappen ikke lukker skikkelig. Nå lurer jeg på å lime den fast 🤔 Men det er kun den nederste som sliter, de to øvre er fine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...