Gå til innhold

Nürburgring tråden


SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Kult! :D Hvordan opplevde du 520I på Ringen? Jeg opplevde det som litt strevsomt i de delene av banen som krever litt bruk av motor, det at min er automat også gjør ikke saken bedre. Måtte bruke de "manuelle" trinna på Automaten aktivt, men når man fikk opp farta og hadde godt driv gikk det overraskende greit :)

Tja, var for det meste spreke og nye biler da jeg kjørte så det gjaldt å sleppe dem forbi uten å være til for mye bry :) Gadd heller ikke å satse noe særlig, jeg har aldri kjørt banen før og ville ha bilen med meg hjem igjen. Så vi fire i bilen tok en runde bare for gøy. Skal jeg der igjen med 520'en så hadde det vært kjekt med noen større og bedre bremser vertfall, nå har jeg de uventilerte skivene.

Men det var jo gøy :) Brukte vel rundt 12-13 minutt tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, var for det meste spreke og nye biler da jeg kjørte så det gjaldt å sleppe dem forbi uten å være til for mye bry :) Gadd heller ikke å satse noe særlig, jeg har aldri kjørt banen før og ville ha bilen med meg hjem igjen. Så vi fire i bilen tok en runde bare for gøy. Skal jeg der igjen med 520'en så hadde det vært kjekt med noen større og bedre bremser vertfall, nå har jeg de uventilerte skivene.

Men det var jo gøy :) Brukte vel rundt 12-13 minutt tror jeg

Åja, nei jeg var der i Mars jeg med lite trafikk midt i uka. Selv satsa jeg litt, når jeg først kjører på bane så skal det kjøres også og med 520en var det også for morroskyld for å se hvordan en 20 år gammel 5-serie faktisk oppfører seg på en ekte bane. Jeg har også de uventilerte bremsene men oppdaget aldri at de gikk veldig varme, fikk derimot en perfekt breisladd i en sving og det har jeg aldri opplevd med denne bilen før (på tørr asfalt altså) :P Var vel på mellom 10 og 11 minutter ett sted så det er ikke noe å skryte av ;)

Men som du sier, gøy var det uansett. Er nesten gøy unasett hva salgs bil man kjører med der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snadder. Har noen her filmer fra når dere kjører på ringen? Tur til ringen blir nok en tradisjon nå håper jeg. Får være der litt lenger nestegang, kikke og kjøre masse. Sov på en koselig plass som heter Altenahr. Koselig liten plass i nærheten av ringen.

Endret av 7ertzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke biler er det som kjører oldtimer GP? Får man se dtm biler fra 90 tallet?

 

De kjører Tourenwagen Revival med heftige biler ifra 80 og 90 tallet  : https://www.avd.de/ogpracing/2015/starterlisten/Rennen_14.pdf

 

Ellers så hadde 70 tallet også mye morro :smile:  https://www.avd.de/ogpracing/2015/starterlisten/Rennen_04.pdf     

 

En av mine favoritter, liknende motor i denne Caprien som Schanche kjørte med først på 80tallet: inboard ifra 5.30    http://www.youtube.com/watch?v=ScNCjLFDHyM

Endret av 540is
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til bra hoteller, barer, samt utleie av biler for og bruke paa nur?

 

Skal dit for aller forste gang, saa er ikke saa kjent i omradet der nede.

Planen evt er og kjore selv ned, evt ta kielferga, deretter ta turen videre derifra via bil.

 

Tar gjerne mot tips og rad! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående hotell så kan jeg anbefale Hotel Am TierGarten. Er mor til Sabine Schmitz som driver det. I kjelleren er det en resturant/bar som heter Pistenklause. Den har masse motorsport historie på veggene. Første gang man er der så blir man bare sittende å kikke i taket og på veggene. :D

 

http://www.am-tiergarten.de/de/restaurant-pistenklause-nuerburgring

 

Ligger ca 3 min kjøring ifra påslippet til Norsløyfen. Rent 4 Ring og RSRNürburg ligger rett oppi gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...