Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Er på ingen måte uenig med deg, men denne bilen setter standarden for aks fra stillestående for biler med fire dører. Det skal den ha for.

Men du skriver "RIP amg/rs/m", og du overdriver sikkert litt, men ser ikke for meg at model S vil ta så mye av markedet til disse bilene i det hele tatt, bortsett fra i lille Norge frem til avgiften eventuelt kommer, som du sier.

All den tid en 320d går fortere 100-230 enn en model s performance, har den litt begrensa appell til de som ønsker skikkelige ytelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg henger litt på amerikanske forum også (hei Wicky!) og der har faktisk mange kjøpt Tesla S over M5 o.l. Så noe markedsandel i den barskeste gruppen har bilen tatt... Det er jo de bilene Tesla S egentlig er konkurrent til, og ikke til A6 og 5-serie og E-klasse som den har blitt i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skriver "RIP amg/rs/m", og du overdriver sikkert litt, men ser ikke for meg at model S vil ta så mye av markedet til disse bilene i det hele tatt, bortsett fra i lille Norge frem til avgiften eventuelt kommer, som du sier.

All den tid en 320d går fortere 100-230 enn en model s performance, har den litt begrensa appell til de som ønsker skikkelige ytelser.

 

 

Hvor ofte kjører du 100-230? Og går en 320D fortere enn en Model S? Er bare tull å si at "åååå fossilbil er så schpaa og mye fetere enn tesla"... Bilene har forskjellige målgrupper, og forskjellige måter å være på. Noen liker M5, andre liker Model S. Så enkelt er det. Men om man skal sammenligne dem i daglig bruk til og fra jobb etc så slår Model S de aller fleste bilene på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt dumt og skrive , men noen som kjenner en som fikser Eu kontroll , som ser litt igjennom fingrene :)

 

 

Dette er ulovlig, og vedkommende som ser igjennom fingrene blir anmeldt. Derfor har vegvesenet en ny regel der bilen må stå inne på verkstedet i 20min etter at den har blitt EU ok itilfelle de vil komme innom på en kontroll...

 

Er ingen som driver med sånt tull lenger. Fiks feilene på bilen din og få den LOVLIG og trafikksikker før du putrer rundt på veien og dreper noen fordi du juksa med EUkontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ulovlig, og vedkommende som ser igjennom fingrene blir anmeldt. Derfor har vegvesenet en ny regel der bilen må stå inne på verkstedet i 20min etter at den har blitt EU ok itilfelle de vil komme innom på en kontroll...

 

Er ingen som driver med sånt tull lenger. Fiks feilene på bilen din og få den LOVLIG og trafikksikker før du putrer rundt på veien og dreper noen fordi du juksa med EUkontrollen.

 

Det er ikke noe ulovlig eller farlig , kun 2er feil på spacere og ikke godkjent senkefjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fiks feilene på bilen din og få den LOVLIG og trafikksikker før du putrer rundt på veien og dreper noen fordi du juksa med EUkontrollen.

Man behøver ikke drepe noen bare fordi man har en "ulovlig" bil. Det kan f.eks. kun være snakk om at man kjører med et understell som ikke er TÜV-godkjent. Bilen blir nok ikke noen drapsmaskin pga. det.. Har selv en bil med understell til ca. 30.000,- som ikke er TÜV-godkjent, og tror nok den er i langt bedre tekninsk stand enn veldig mange andre biler på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er Model S en konkurrent til M5, på noe annet enn akselerasjon fra lav fart? I mine øyne er det kun noen få grunner til å kjøpe Model S (i utlandet) framfor hvilken som helst tysker á la M5, RS6 osv, og det er 7 seter, vise seg fram, og miljøperspektiv. Og eventuelt om man er ytterligere idiot, lyskryssrace. Alt annet gjør skikkelige biler bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen må stå der i 20 minutter etter kontroll? Er det virkelig sant? :P Snakk om å undergrave yrkesstoltheten til mekanikere. Du får finne et verksted i en bakgård i Oslo, sikkert mulig å godkjent mye rart der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte kjører du 100-230? Og går en 320D fortere enn en Model S? Er bare tull å si at "åååå fossilbil er så schpaa og mye fetere enn tesla"... Bilene har forskjellige målgrupper, og forskjellige måter å være på. Noen liker M5, andre liker Model S. Så enkelt er det. Men om man skal sammenligne dem i daglig bruk til og fra jobb etc så slår Model S de aller fleste bilene på markedet.

Kjører skjeldent i 230, men poenget er at model S ikke er noen utfordrer til M5 på annet enn 0-100/150-tider.

Daglig bruk til og fra jobb trenger man ikke M5 til. Da holder det med en 520i, til nesten halve prisen i statene. Da med bedre interiørkvalitet enn model S etter hva jeg har hørt. Trenger man 0-100 på 4s for å rekke 9-møtet på jobb?

"Bilene har forskjellige målgrupper, og forskjellige måter å være på. Noen liker M5, andre liker Model S."

Dette er jo nettopp poenget mitt? Eg meiner at folk som vil ha M5, har ingen grunn til å vurdere Model S. I fare for å høres ut som Fredrik90, den når den ikke opp til knærna engang. Når en 320d fungerer bedre på autobahn enn en Model S, sier det seg selv at Model S har sine kraftige begrensinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla mangler også en vesentlig ting, for meg vertfall. Lyd. Halve gleden med bil med større motor (for min del), er jo å vri om nøkkelen å høre den maskuline lyden av foreksempel en v8-er våkne til live. 

 

Helt enig :)  hatt en skikkelig grom lyd i tesla, det hadde gjort seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må også ikke glemme at det er en del fysiske lover ute å går her, en Tesla veier opp i mot 2,3 tonn og det er like mye som en stor amerikansk SUV. Joda de går styggfort rett frem men det er jo mer eller mindre meningsløst egentelig, akkurat som dragrace biler. Skal man gjøre en effetiv rundetid så har man tross alt 2,3 tonn som settes i bevegelse og vil hele tiden trekke deg ut i svingene når bilen presses. Tyngdepunktet er lavt og det har sine fordeler ved aktiv kjøring, men når bilen skal presses til sine grenser for å kjøres mest mulig effektivt rundt en bane så vil dette fungere dårlig.

Hva vitsen er med denne nye Teslaen vet jeg ikke, men jeg vet iallfall at de som kjøper M5, E63 AMG osv ikke vurderer Tesla ett sekund. Ikke i Norge og heller ikke i USA hvor en Tesla modell S koster like mye som en M5 (noe den hadde gjort i Norge også med full avgift).

 

Og her går Fredrik 90 i forsvarsposisjon med en gang. Når det er snakk om en bil som er raskere enn en BMW, så er det plutselig meningsløst. Når en BMW er 0,1 sekunder raskere enn en konkurrent, så bruker du dette for alt det er verdt ...

 

Jeg kan bare anta at de fleste som kjøper slike biler, enten det er Tesla eller M-biler, bruker dem mer til hverdags enn til bane. De som virkelig driver med banekjøring, er opptatt av rundetider og har økonomiske midler, kjøper en skikkelig sportsbil, ikke et dråg av en luksussedan som veier rundt to tonn.

 

Hvordan vet du at INGEN som kjøper M- eller AMG-biler vurderer Tesla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...