Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Håper det blir litt mindre folk på en søndag enn det var på lørdag sist jeg var der, stod jo omtrent stille, umulig å komme noen annen vei enn dit folkemengden gikk omtrent :S

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :P

 

Hadde skrevet langt svar tilbake, men orker ikke. Begge fikk ut litt frustrasjon...og jeg fikk lov til å ta meg en kebab!

 

Diskusjonen deres er jo omtrent som Erna sitt svar på et langt og hjerteskjærende(?) innlegg av ei handicappet dame... Sikkert vært posta før, så jeg legger det i en spoiler.

 

Camilla Stensletten har skrevet et sterkt innlegg til meg som har engasjert mye. Her er svaret jeg skrev til henne:

Kjære Camilla,

Takk for at du deler historien din med meg. Takk for at du er så åpen om dine utfordringer i hverdagen. Ditt mot og pågangsmot er til inspirasjon for andre.

En av de viktigste grunnene til at jeg er engasjert i politikk, er et ønske om at flere skal få mulighet til å mestre livet sitt. Derfor prioriterer regjeringen tiltak for at vi skal ha et sikkerhetsnett i samfunnet som står klart når vi trenger det.

Det er riktig at barnetillegget for noen kan bli mindre dersom regjeringens forslag blir vedtatt. Vi mener det er riktig å standardisere barnetillegget for å gjøre det mer lønnsomt å jobbe. I dag er det slik at man får et betydelig høyere barnetillegg som uføretrygdet enn når man går på arbeidsavklaringspenger. Det gjør at det for noen vil være mer lønnsomt å gå til uføretrygd, enn ut i arbeid. Det er også noen som kunne jobbet noe, men som kan tape penger på å være i arbeid på grunn av barnetillegget. I dag er det en del på uføretrygd som ikke får noe barnetillegg, som som vil få dette med den nye ordningen.

Som mor vet jeg at det koster å ha barn. Vi må kjøpe utstyr, klær og mat til ungene våre, og i småbarnsperioden kan det være tøft for mange. Det er derfor det er et eget tillegg til uføretrygden for de som forsørger barn. Dette tillegget forsvinner ikke, men det blir et standardisert tillegg. Det betyr at de som i dag ikke får barnetillegg vil få dette med den nye ordningen, mens noen vil få redusert barnetillegg. Jeg forstår at dette kan være vanskelig. Vårt forslag innebærer derfor endring først fra 1. januar 2016 og vil gradvis trappes ned til det standardiserte barnetillegget får full virkning fra 1. januar 2019.

Jeg kan ikke love deg en annen løsning. Men jeg vil takke deg for at du sier fra. Når vi utvikler politikken vår, er vi helt avhengige av å snakke med folk. Det bidrar du til med din historie.

Hilsen Erna Solberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner selv at jeg blir mer og mer forsynt av Bimmers.no, har den siste tiden vært mindre og mindre aktiv her inne. Det blir for mye ikke relatert, tull, forumtroll og reklame. Jeg kjenner jeg trekkes mer og mer mot de større utlandske BMW forumene.

 

 

Trist. 1. bud for å unngå å bli lei her inne er å la være å svare når noen forsøker å provosere og/eller legge opp til en håpløs diskusjon. Jeg har lært dette den harde veien, men jeg kom tilslutt frem til at jeg ikke var tvunget til å diskutere med folk jeg ikke ønsker å diskutere med. Det er de få som ødelegger for de mange her inne også. De aller fleste av brukerne her inne er faktisk hyggelige folk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør folka ikveld a? :)

Her er det Bose headsett på med deilig musikk, og etterhvert seriemaraton eller film ^^

Og ja, popcorn, chips, sjokolade og Cola :D :D

God lørdag!

Nå skal jeg ned å vaske tanker...... Godt det bare er 3 dager igjen på jobb, fy faen så lei.....

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff den, men det som er litt dumt med slike klokker. Er at de må lades ofte, den der må vel lades hver natt sammen med mobilen.

Har en sånn sportsklokkegreie selv, (ikke helt sammenlignbar) som "må" være på armen omtrent hele tia.

Det Jeg gjør med den er å lade mens jeg dusjer/eter om morran, så vil tro det samme kan gjøres med denne såfremst laderen er kjapp nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn sportsklokkegreie selv, (ikke helt sammenlignbar) som "må" være på armen omtrent hele tia.

Det Jeg gjør med den er å lade mens jeg dusjer/eter om morran, så vil tro det samme kan gjøres med denne såfremst laderen er kjapp nok.

Ah, jeg tenkte ikke på hvor raskt den muligvis lader, gikk meg forbi :-P

Hvis de lader rimelig raskt blir det jo straks bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er eksepsjonelt god, det er hentet inn biler med en enorm finish! Helhetlig var det den beste standen etter min mening, god oppstilling og atmosfære. Gikk rundt der med lange åndedrag, og det var god plass til å nyte hver eneste bil, en etter en. Særlig Alpina B10 Bi-turboen og Alpina B7 Turbo Katalysator var etter min mening kremen. Allikevel M1en er en "once in a lifetime" opplevelse, den kunne nesten stått der for seg selv. Forståelig nok, kom man ikke skikkelig inn på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...