Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
600 kroner timen? Haha, hvor har du det fra?!

Betalte 550kr/t når eg tok den. Viss den ligg på 700kr timen :tongue: no så er eg drittglad for at eg er ferdig!!

Skrevet

Har det blitt såpass, ja. Men tror neppe de putter alle de pengene rett i sin lomme...? Jobben min tar ca 1000 kroner timen betalt for meg, må ikke tro JEG tjener det for det.

Skrevet

Nå er det riktig nok snakk om MC lappen, de ligger på rundt 700,- i timen i år. Bil ligger vel på rundt 600 i timen.

Skrevet

Herregud for noen priser... Var enten 250 eller 350 kroner da jeg tok lappen... Husker ikke eksakt... Men hele billappen min kom på rundt 10 000! Nå er det vel 20, minimum?

Skrevet
Å ta lappen i Norge er helt ran. Jeg er helt for at man skal ha en grundig og ordentlig opplæring med oppkjøring og slike ting, men må de skrape lommebøkene våre? 700kr per time betaler jeg nå. Skal søren meg bli godt å bli ferdig med den lappen.

Skyhøye bensinpriser, forsikringer, leasing, reparasjoner, lønninger, arbeidsgiveravgift, profitt til kjøreskolen, lange arbeidsdager osv.. Jeg tror ikke noen her inne ville ha drevet en kjøreskole med under 6-700 kroner timen.. ;)

Skrevet

Et kjapt spørsmål. Er det farlig å kjøre med kast i bremseskivene foran? Det rister noe grønnjævlig ved hard bremsing, men bremsekraften synes å være god. Det er snakk om en bil som skal kjøres til 31. august før den vrakes.

Skrevet
Herregud for noen priser... Var enten 250 eller 350 kroner da jeg tok lappen... Husker ikke eksakt... Men hele billappen min kom på rundt 10 000! Nå er det vel 20, minimum?

Da jeg fikk lappen i 2009 betalte jeg 12k et sted Ikke over 12 og ikke under 12.

Kjørelærer tok 500kr timen.

Skal si at jeg brukte lang tid på å velge riktig kjøreskole og fant den billigste i byn. De hadde veldig stort fokus på å bli kvitt meg fortest mulig, opplæringen var meget tilfredsstillende om man var ivrig på å lære selv gikk det på rekordtid. Besto førerprøven med glans. Mine 2 søsken brukte samme skolen, samt flere kamerater.

Kjører ikke noe fancy biler eller noe slikt, kjørte Honda Civic aka romskip.

http://lappen-trafikkskole.no/

Skrevet
Et kjapt spørsmål. Er det farlig å kjøre med kast i bremseskivene foran? Det rister noe grønnjævlig ved hard bremsing, men bremsekraften synes å være god. Det er snakk om en bil som skal kjøres til 31. august før den vrakes.

Du kan kresje

Skrevet

Kjørte BMWn min på ganske så skjeive skiver en 14 dagers tid da jeg ventet på nye. Da jeg byttet både klosser og skiver viste det seg at klossene var på tur til å løse seg opp i biter. Om dette hadde med kjøring med skakke skiver å gjøre vites ikke!

Skrevet

Kjørte BMWn min på ganske så skjeive skiver en 14 dagers tid da jeg ventet på nye. Da jeg byttet både klosser og skiver viste det seg at klossene var på tur til å løse seg opp i biter. Om dette hadde med kjøring med skakke skiver å gjøre vites ikke!

Det går varmgang i bremsebelegga. Grunnen er at br-skiva tar borti klossene under kjøyring. Klossene er jo limt på metallplata, så når det blir varmt så vill belegget tilslutt dette av eller begynne å lage små skrikelyder.

Blir klossene for varme så kan du få glassering på belegget i klossene, og koking av bremseveska.

Ville sjekka annleggsflata til bremseskiva mot hjulnav. Det kan ligge rust/drit mellom der.

Skrevet

Det er ikke farlig... Men det er ubehagelig og hvis du slipper rattet så kan du åke til skauen.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...