Eksos Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 Store dimensjoner på jobb i dag! Sitter og laster med den her, tipptruck etter tipptruck, trenger ikke mange skuffene ;p Skuffa er litt breiere enn en semi-henger, og maskina veier 90 tonn Skulebollen, marius paulsen og M|Fjeld reagerte på dette 3
Gjest Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 Jeg har to tanker om dette. Den første er opplagt i forhold til å tjene mer penger og rettferdiggjøre prisøkningen selv med det mest vikarierende og/eller latterlige argumentet (type: lastebil med sukker falt i elven i Pakistan påvirker sukkerprisene i Norge). En annen tanke som streifet meg er mistanken om at hele historien med oljeraffineriet bevisst er vinklet på en måte som er ment å påvirke oppinionen i vesten. Altså en type propaganda der en kraftig prisstigning på drivstoff nettopp om sommeren (les: folk skal på bilferie i hele vesten) er et av de mest effektive politiske virkemidlene for å påvirke spesielt amerikanerne til å ville intervenere politisk og militært i Irak. det er akkuratt det som skjer nå vet du xD ISIL kommer aldri til å vinne denne konflikten og de vinkler historien slik at de kan tjene penger på det så lenge det varer
LoKi Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 kan noen fortelle meg hva Irak har med drivstoff å gjøre? Har vært veldig opptatt den siste uka nå, så har ikke fått tid til å lese nyheter Jeg vil også vite det leser ikke nyheter. Gutter.. Man trenger ikke lese nyheter for å vite at Irak produserer olje. Og heller ikke for å forstå at krig i et oljeproduserende land går ut over den internasjonale prisen på råolje. Djeez. Kall meg super dum nå (har null peil på slike ting ), men har vi ikke nok oljeraffinerier her i Norge til å lage bensin til oss selv? Hvorfor skal en idiotisk konflikt nedi Irak ødelegge for oss? Når du hører dem si "prisen på råolje er xxx dollar fatet" så er det den internasjonale prisbørsen som alle selger olje på. Og det er den som styrer prisene våre, uansett hvor mye vi produserer selv. Når Statoil kan selge til $200 fatet på børsen eller til $50 fatet i Norge - hva tror du de gjør? de er jo veldig flinke til å skru opp prisene når det er kriser, men når det er fred og ro så er prisen den samme xD Tull. Jeg har aldri hatt en bil hvor fugler har dritt mer på enn F10en, nok en gang har ett udyr lagt en svær jævel nedover vinduet og døra...De driter aldri på E34en selv om den står på samme plass... Det er vel relatert til at det er den største bilen du har hatt? (Det skal sies at jeg nå forsøkte å være morsom uten å sjekke om F10 faktisk er større enn E34, men jeg går ut i fra det)
axept Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 God tur :)Jeg kjører til Kristiansand om en uke så tar vi båten over lørdags morning Skal bo nerme Tyskland så tar kanskje en service på bilen i Flensbürg.Sent from my iPad using Tapatalk HDTakk det samme! Her går turen med Fjord Line fra Stavanger i morgen kveld. Bestilte plutselig tur i går. Usj, dårlig erfaring med Fjord Line, da FjordCat som går fra Kr.sand til Hirtshals.. Aldri vært på en passasjerbåt som gynga så kraftig at "alle" spydde.. haha.Kanskje vi ses? Skal være i Hillerød i helgen..15min fra deg Kjører nedover ikveld, drar hjemmefra rundt midnatt og regner med å være fremme i Hillerød rundt 05 inatt Tut om ser en troika-rød bil :pApropo bilen skal holde...Er så usikker om jeg tør å ta med E klassen... ene dysa lekker litt...og den har til tider noe ujevn tomgang...rister etc... Men så kan den gå helt fint resten av dagen....Kan fint ta med CLK...men med bensinpriser på 16,30kr pr liter så er jeg usikker...haha Skal tute jeg om jeg ser troikaen!
turbina10 Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 Noen andre på her som har hatt/har bil som bråker veldig som har fått klager på at det går fort fort osv ?Er 60 et sted her jeg kjørte i 70 og har veldig stort eksosannlegg så det bråker nå er det 3 gangen noen kjører etter meg og sier sånn kjører kan vi ikke ha her lol Fler her som har vært ut for det ?
Haukefer Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 Takk det samme! :)Usj, dårlig erfaring med Fjord Line, da FjordCat som går fra Kr.sand til Hirtshals.. Aldri vært på en passasjerbåt som gynga så kraftig at "alle" spydde.. haha.Skal tute jeg om jeg ser troikaen! Hehe, vi skal ta den Fjordcat. Fint med 2t og 15min overfart Sent from my iPad using Tapatalk HD
axept Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 Håpe på rolig sjø da.. var ganske store bølger.når vi tok den.. Personalet gikk rundt med våtsuger hele turen over.. haha.. nei, takke seg til 1 ekstra time i større båt..
hermanoo90 Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 Noen andre på her som har hatt/har bil som bråker veldig som har fått klager på at det går fort fort osv ? Er 60 et sted her jeg kjørte i 70 og har veldig stort eksosannlegg så det bråker nå er det 3 gangen noen kjører etter meg og sier sånn kjører kan vi ikke ha her lol Fler her som har vært ut for det ? Har du hull i eksosen eller kjører du rundt med åpen eksos? xP
torbfer Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 Hehe, vi skal ta den Fjordcat. Fint med 2t og 15min overfart Sent from my iPad using Tapatalk HD Eg tok den her sist uke, over til danmark va vi 1 time og 30 minutter forsinka. Så lenge det er litt bølger blir den forsinket.. Ellers er det veldig fint å komme seg over på 2t og 15 min.
awt Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 Usj, dårlig erfaring med Fjord Line, da FjordCat som går fra Kr.sand til Hirtshals.. Aldri vært på en passasjerbåt som gynga så kraftig at "alle" spydde.. haha. FjordCat kan ikke sammenlignes i det hele tatt med ferjene som går fra Vestlandet, de er knapt fra samme planet. FjordCat er designet for å tøffe mellom Jylland og Sjælland, og ikke Skagerak. Har selv vært dårlig der ombord.. Ferjene som går fra Vestlandet er skikkelige ferjer, og begge er splitter nye. Når det er sagt kan man fint bli dårlig der også. En stor fordel er at de går om kvelden, og er fremme tidlig morgen, slik at men har hele dagen når man ankommer Danmark. SuperSpeed på denne tiden av året føler jeg kan sammenlignes med dette: Haukefer reagerte på dette 1
axept Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 Superspeed er bedre enn FjordCat synes jeg. Litt større. Men ja, kan sammenlignes, like mye folk og nesten håpløst å finne sitteplasser viss en ikke har reservert. Men er nå en kjapp måte å komme seg over fjorden... Trangt for bilene ikke minst..
awt Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 Ja, SuperSpeed fremfor FjordCat uansett. Hovedproblemet med SuperSpeed for vår del er at vi enten må kjøre dagen før til Kristiansand, overnatte, og så ta den første, eller så kan vi kjøre på formiddagen og ta den siste, men da kommer vi "sent" frem, slik at vi er avhengige av overnatting relativt fort. Hjem passer det bedre, men å komme til Stavanger tidlig morgen og ha under to timer igjen er hakket bedre enn å kjøre hele kvelden fra Kristiansand eller Larvik. Som regel er det uansett prisen som avgjør, denne gangen fikk jeg resteplass-billetter, så da var jo saken grei nok.
axept Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 Samme problemstilling her. Derfor kjørte vi til Larvik i dag og overnatter så tar vi den tidlige i morgen. Går greit.. litt seigt.. awt reagerte på dette 1
316 Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 Ja ja, på vei tilbake fra texburger i sta ble jeg forbikjørt av en 2013 modell M6... Yo liksom...
turbina10 Skrevet Juni 27, 2014 Skrevet Juni 27, 2014 Har du hull i eksosen eller kjører du rundt med åpen eksos? xP Har dette http://www.uucmotorwerks.com/images/SUE36DTM_SL.jpg Han sa neste gang ringer han polititet men kjørte jo såvidt over fartsgrensa 5-9 km/t over ca. Sa til han at jeg holdt fartsgrensa da sa han: Det spiller ingen rolle og ja jeg hørte deg veldig godt og kjenner igjen den lyden så neste gang ringer jeg politi. Men han har jo ingen bevis på råkjøring, han hører bare en høy lyd Btw fant en episk video
Anbefalte innlegg