Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt en bil hvor fugler har dritt mer på enn F10en, nok en gang har ett udyr lagt en svær jævel nedover vinduet og døra...De driter aldri på E34en selv om den står på samme plass...

Skrevet

Her går turen med Fjord Line fra Stavanger i morgen kveld. Bestilte plutselig tur i går. :roll:

Fælt som du har fri da? :P jeg vil også ha fri til å ta spontanturer rundt i land og utland! :P

Skrevet

Jeg har aldri hatt en bil hvor fugler har dritt mer på enn F10en, nok en gang har ett udyr lagt en svær jævel nedover vinduet og døra...De driter aldri på E34en selv om den står på samme plass...

Merka det der selv...De dreit konstant på E65... VERSTE som skjedde var at jeg stod i lyskryss, masse biler foran og bak og ved siden av meg på begge sider (3 felt) Så ble hele bilen dekket med bæsj...var kollektiv driting!!!! KUN min som ble bæsja på... Skjer med E klassen også...alltid fuglebæsj når den er nyvaska...

Skrevet

Faktisk, drev og tenkte litt på akkurat det der igår...  (mye dødtid på jobb) Oljeselskapene ser sitt snitt i å øke prisen basert på den minste lille tingen... men dette blir litt som å øke prisen på sukker i Norge fordi en lastebil med sukker falt i elva i pakistan...

Men på en annen side, om den lokale produksjonen stopper opp så må bensin diesel etc importeres fra andre steder og inn til Irak, noe som gjør at de stasjonerte styrkene må dekke økte kostnader via staten etc...? Så er vel en økning basert på "just in case" holdning?

Jeg har to tanker om dette. Den første er opplagt i forhold til å tjene mer penger og rettferdiggjøre prisøkningen selv med det mest vikarierende og/eller latterlige argumentet (type: lastebil med sukker falt i elven i Pakistan påvirker sukkerprisene i Norge). En annen tanke som streifet meg er mistanken om at hele historien med oljeraffineriet bevisst er vinklet på en måte som er ment å påvirke oppinionen i vesten. Altså en type propaganda fra vestlige politiske og militære interesser der en kraftig prisstigning på drivstoff nettopp om sommeren (les: folk skal på bilferie i hele vesten) er et av de mest effektive politiske virkemidlene for å påvirke spesielt amerikanerne til å ville intervenere politisk og militært i Irak.

Skrevet

Merka det der selv...De dreit konstant på E65... VERSTE som skjedde var at jeg stod i lyskryss, masse biler foran og bak og ved siden av meg på begge sider (3 felt) Så ble hele bilen dekket med bæsj...var kollektiv driting!!!! KUN min som ble bæsja på... Skjer med E klassen også...alltid fuglebæsj når den er nyvaska...

Ta hintet Wicky, fugler liker deg ikke! :P kanskje du var katt i ditt forrige liv, og fuglene ser sitt snitt til å ta igjen? :P

Skrevet

Ja det er jævlig irriterende, og som du sier alltid når bilen er nyvasket... Nei det er bare å finne fram hageslangen..

Skrevet

Har en eller annen fugl på utsiden som driter på samme forbanna plass på frontruten min hvis bilen står på utsiden. Jeg mistenker en skjære som hopper rundt i tunet hver dag for å være den skyldige. 

Er en helt utrolig presisjon, akkurat samme plass. Midt i synsfeltet mitt selfølgelig. Det er ingen trær eller høyspentlinjer og sitte på over bilen så den må gjøre det i fart, med mindre fugler nå kan henge og dingle på en fast plass ala. helikopter. (??)

Skal teste å legge ut lekeormer i håp om at alle fugler forsvinner.

Skrevet

Ut med båt i kveld, jeg og to kompiser, stor og romslig 24 fots båt.

24 fot er egentlig ikke stort, men denne er veldig bred og dyp, sove plasser til 5 mann. kjører ut i kveld mot Hvaler og skal sove der hele helgen, blir godt og slappe av og grille utepå der :wub: 

Skrevet

Har en eller annen fugl på utsiden som driter på samme forbanna plass på frontruten min hvis bilen står på utsiden. Jeg mistenker en skjære som hopper rundt i tunet hver dag for å være den skyldige. 

Er en helt utrolig presisjon, akkurat samme plass. Midt i synsfeltet mitt selfølgelig. Det er ingen trær eller høyspentlinjer og sitte på over bilen så den må gjøre det i fart, med mindre fugler nå kan henge og dingle på en fast plass ala. helikopter. (??)

Skal teste å legge ut lekeormer i håp om at alle fugler forsvinner.

Du kunne sagt kolibri, men helikopter høres mer festlig ut. Ser det for meg :P

Skrevet

Du klarer vel ikke å jakte fugler med hageslange? :P

Åjoda, det er bare å stille strålen inn på sånn hard tynn stråle så spyler den langt som bare det. Har en dieselgenerator i kjelleren koblet til til en pumpe via utekrana som gir meg ett voldsomt vanntrykk på over 15 bar 8)

Eller nei, var nok heller for å spyle bort dritten ifra lakken ;)

Skrevet

Åjoda, det er bare å stille strålen inn på sånn hard tynn stråle så spyler den langt som bare det. Har en dieselgenerator i kjelleren koblet til til en pumpe via utekrana som gir meg ett voldsomt vanntrykk på over 15 bar :cool:

Eller nei, var nok heller for å spyle bort dritten ifra lakken ;)

Heh :P

Skjønte det ;) bedre å vaske bilen en gang for mye :)

Skrevet

Heh :P

Skjønte det ;) bedre å vaske bilen en gang for mye :)

Ja det er jo en god unnskyldning til å vaske bilen ofte, særlig nå som det ikke har regnet på veldig lenge og bilen ikke har vært skitten på over en måned. Likevel har jeg vasket bilen flere ganger enn hva jeg hadde trengt pga fugler med diare...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...