noekult Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 5-serie er best, ingen protest! Den som er i mot, er en idiot! M|Fjeld reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 e38 740 er ikke noe imponerende sprek nei.. Skuffende rett og slett. Har lagt ut alvorlige mengder penger på min e39 siste året.. Så det er ikke noe driftsikker bil i mine øyne. Nå rekner jeg med dieselpumpen er gåen.. Dyr og drifte. Du fredrik90 mener at du ikke har hatt utlegg på bilene dine.. Nå skal du jo skifte ventilløftere på e34.. Som knapt har rundet 200.000? Det er da virkelig ikke noe å skryte over Og TRF: m52 motoren plages vel unormalt mye med dårlig vannpumpe og radiator?
karolinef Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 bmw i3 er best for den er mer miljøvennelig enn 5-serie
TRF Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Skule, en del radiatorer som tok kveld ja (men det var deg også på e46). Men vannpumpene er akkurat like dårlige som alle "de gamle" kompositt vannpumpene til bmw er. Og de igjen er ikke så ille. Årsaken til at man biter seg merke i "havarerte vannpumper" er at de ikke blir byttet som på eks VAG, der de byttes sammen med reg reim. Om man hadde gidda å bytte pumpe i ny og ne på bmw så hadde man nok unngått dette. I forsvar av K-E ser jeg at det ligger en del veldig rimelige 740 ute. Om de faktisk er i god teknisk stand og man synes det er helt greit med et sinnsykt bensinforbruk, så er jeg med på at det later til å være et godt alternativ. Dog, en rimelig bmw som er i _god_ teknisk stand? Det har jeg omtrent ikke sett. Det finnes nok av eiere som mener at de er det, og det går ofte hånd i hånd med hvor lite eieren kan. 10 minutt under bilen så har man ofte ei smørbrødliste som er til å grine av. K-E: hadde man bare kunne kjøpe 740d i brukbar stand for samme type penger så skal du se jeg hadde hatt en slik. K-E reagerte på dette 1
janerik171187 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 jeg kjøpte e38 når jeg trengte bil som kunne dra 2tonn på hengerfestet. sto da mellom no gammel pickup greier eller lignende, evnt hiace eller noe sånt, men da det sto en 728 til 32k (endte opp med 29k) så var det ingen tvil, ekke mange biler som slår komforten på vanlig kjøring med den til den prisen, og er like fin å dra henger med. vanlig kjøring bruker den under literen ca (0,8 på langkjøring), er oppe i en 1.2-3 med bilhengern. men det ofrer jeg de få gangene jeg trenger det.
adne95 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 http://www.finn.no/50897262 fikk lyst på den her jeg, men redd for at det blir å kjøpe seg en utgift.. ka dokker tru? Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk
noekult Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Skal være i Bergen fredagskvelden og lørdag formiddag. Hvilken veier ut av Bergen tar man hvis man vil se best mulig natur? Har ca. 24 timer (-8 timer søvn) å overse til naturspotting
Parts24 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Hadde en 740 e38 sport når jeg bodde i usa. Syns den var ganske kjapp, fin aks på den, annen utveksling på kassa. Vet ikke om det er en utgave som ble solgt her til lands..
TRF Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Annen utveksling på diff på den modellen mener jeg å huske, nettopp for at den skal oppleves kjappere.
Skulebollen Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Har mest sannsynlig handlet meg en original e36 m3 3,2! majuz og eriksen76 reagerte på dette 2
K-E Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Hadde en 740 e38 sport når jeg bodde i usa. Syns den var ganske kjapp, fin aks på den, annen utveksling på kassa. Vet ikke om det er en utgave som ble solgt her til lands.. Annen utveksling på diffen (3.15 istedenfor 2.93) Går 0 til 100 km/t 0.1 sekund raskere, hehe. Men det gir en momentøkning på 7,5% på bakhjulene. 1994 modellen av standard 740 har samme diff. Samtidig kan jeg reklamere for S.Hafsmo, og si at en '94 740 ligger ute for salg akuratt nå: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50224117 majuz reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Fredrik, du må tåle at andre ikke går rundt med skylapper og bare ser BMW's 5-serie, slik som du. Folk kan faktisk ha opplevd, og mene andre ting om de enn du. Fruens gamle E39 var en pengesluker. Makan til problembil. Du kan kalle henne uheldig, men den var godt vedlikeholdt hele sitt liv (full servicehistorikk, en eldre herre før henne). Men slikt er vell bare et engangstilfelle? Søk "E39 problem" og se hvor mange treff du får. Leser ikke du hva jeg skriver? ingen bil er perfekt som jeg sa til flobben over her. Andre kan mene hva de vil selvsagt men i denne saken så gikk du ut med en konklusjon som du dreit deg ut med. Da påpekte jeg at det er så på villspor at du måtte kødde... Greit nok at du har hatt mye problemer med din bil, men det betyr ikke at alle andre med E39 ha hatt det. Min tidligere kollega sin E39 523I runder i disse dager 400 000 km, den har vel ikke vært vasket ordentlige på 5 år og ser helt forjævlig ut. Men med olje og bensin så går og går M52en ustanselig Enkelt tilfeller som dette kan det ikke tas konklusjoner ut ifra og det er her du bommer stygt. Jeg har aldri hatt noe problemer med mine BMW kan mene for meg selv at dette er gode biler, heldigvis så kan fakta som DEKRA og ADAC sin "Pannenstatestikk" bygge opp under det inntrykket jeg allerede har av disse bilene. Tilspissingen min var ment for å fyre Fredrik, siden han gjennom hele diskusjonen som vanlig har snakket bort reelle alternativer til BMW's 5-serie (denne gang E39). Som f.eks MB 210 som ble nevnt på forrige side. Så det hele er ment for å fyre opp, god bedring... Julian spurte oppreinnelig ikke etter noen andre biler enn E39 og E38. Ergo han spør ikke etter noen andre alternativer og hvorfor da komme prakkende på med nitriste Mercedeser fulle av rust. 5-serie er best, ingen protest! Den som er i mot, er en idiot! Den er iallfall veldig nærme Sportslige kjøreegenskaper, comfort, lekkert design, god kvalitet og den perfekte kombinasjon av effekt og forbruk Du fredrik90 mener at du ikke har hatt utlegg på bilene dine.. Nå skal du jo skifte ventilløftere på e34.. Som knapt har rundet 200.000? Det er da virkelig ikke noe å skryte over Nei det mener jeg ikke, men jeg har vært heldig og ikke hatt de værste uteleggene E34en har nok med sine 260 000 km gått nærmere 300 000 km enn 200 000 km, men så er det jo ikke sikkert det er løfterene heller. Den tikker litt av og til på kald motor og det er vel ikke uvanlig på disse M50 maskinene tikker litt etter hva de fortalte meg hos Alf Lie. Å ta en motorrens og bytte olje er kanskje nok, hvis ikke så blir det min første store påkost på denne bilen og det skal jeg ikke klage over etter å ha kjørt den såpass. Ventilløftere slites på alle biler, det være seg Mercedes, Toyota, Audi osv. http://www.finn.no/50897262 fikk lyst på den her jeg, men redd for at det blir å kjøpe seg en utgift.. ka dokker tru?Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk Ja huff, gammel BMW. Den blir dyr å holde, kjøp Mercedes heller....
316 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Ahhh... 30 timer 100% fordelt på to dager... Livet er herlig, hvert fall den 15. september da lønningen kommer! Shattered og M|Fjeld reagerte på dette 2
flonoen Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Blir vel bra med feriepenger til neste år da?
316 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Blir vel bra med feriepenger til neste år da? Ja, det tror jeg nok det blir! Blir nok mitt beste år i arbeidslivet så langt!
Anbefalte innlegg