Shattered Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Gjett om jeg kan, hvor skal jeg begynne? Ingen er perfekte, heller ikke BMW Ta det fra starten
Fredrik 90 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Ta det fra starten Det har vi ikke plass til Men jeg kan nevne stikkord som rust, dårlige topper, kjøleproblemer, automatkasser, Swirlflaps, ledningsbrudd osv osv Greia med BMW er det at det er så mye positive ting, så gode kjøreegenskaper og så mye eierglede at slike negative ting glemmes Ingen er som sagt feilfri, men det finnes biler som har mindre feil enn andre og blandt disse er BMW.
flobben Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Det ville jeg ikke være så skrå sikkert på. Femmern min har ikke vært feilfri. Nå er det tull med comfort access, den automatiske parkeringshjelpen har jeg hatt feil på. Nivåsensor på luften bak har feilet. Får feil på brekket fra tid til annen. Kan ikke si at jeg er imponert over dette, den er ikke mer en to og et halvt år og har rullet 50k.
K-E Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Konklusjonen er enkel: Ikke kjøp 5-serie, da det er en av BMW modellene med flest feil (se på E39 f.eks). Ikke kjøp 3-serie fordi det er den mest overprisede serien (på bruktmarkedet), men kjøp 7-serie, som er bmw sin toppmodell, og som gir absolutt mest (motor, komfort og utstyr) for pengene De er ikke så fysisk store og dyre i vedlikehold som alle skal ha det til.
Vegard welle Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Konklusjonen er enkel: Ikke kjøp 5-serie, da det er en av BMW modellene med flest feil (se på E39 f.eks). Ikke kjøp 3-serie fordi det er den mest overprisede serien (på bruktmarkedet), men kjøp 7-serie, som er bmw sin toppmodell, og som gir absolutt mest (motor, komfort og utstyr) for pengene De er ikke så fysisk store og dyre i vedlikehold som alle skal ha det til. Eller bare kjøp det du selv har lyst på isteden.. Shattered reagerte på dette 1
TRF Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 sååååå.... en e39 og e38, som er bygd på omtrent... eksakt samme måte, så dominerer e39 med feil? Neppe. Spesielt ikke når man tar høyde for at alt er stål på e38, deriblant tanken som ruster i stykker. e39 er vel faktisk en av bmws bedre biler. 3 serie har nok noe mindre feil, da den har færre komponenter i hjuloppheng som et eksempel. Men knekte bakfjærer er eks utelukkende et 3 serie problem. Vet ikke om jeg er enig i at man får "mye motor for pengene" når man lusker rundt i 2,8i med automat i en tung 7 serie. F90, dårlige topper har du hørt fra pappaen din eller noe. Du er ikke gammel nok til å ha opplevd noe slikt på bmw en gang. Med mindre du har drevet mye medm20 og m21 som du aldri har fortalt oss om. Kjøleproblemer? På ingen måte noe unormalt nei. Det kjølesystem er et kjølesystem omtrent uansett hvilken bil det sitter i.
Diiesel Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Noen her som har bilde av grå E60 med GS Raptor, evt. tilsvarende felger?
adne95 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Min erfaring med Volvo-setene er at de er fine å sitte i på korte strekninger, men det er når man virkelig kjører langt at man begynner å få problemer(hvertfall jeg). Imponert over de mest sannsynlig nedsittede 124 setene mine gjennom Europa, hadde den gått på luft og kjærlighet kunne jeg kjørt til Afrika uten å bli sliten Enig, skjønner ikke hva folk mener er så stas med de Volvo-seta... har kjørt mye i 2005 mod V70, 2004? XC90, 2010 V70, 2011 xc70, og de er ikke mye gode å sitte i noen av de spør du meg! Mercedes og bmw er tingen på det området, i e/s-klasse og 5/7-serie kan jeg sitte å kjøre så lenge jeg gidder uten å bli sliten Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk hermanoo90 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Det ville jeg ikke være så skrå sikkert på. Femmern min har ikke vært feilfri. Nå er det tull med comfort access, den automatiske parkeringshjelpen har jeg hatt feil på. Nivåsensor på luften bak har feilet. Får feil på brekket fra tid til annen. Kan ikke si at jeg er imponert over dette, den er ikke mer en to og et halvt år og har rullet 50k. Nok en gang, ingen er feilfri. Skal man følge den tankegangen der så er jo BMW helt uten feil, jeg kjørte to år med E39 uten feil, 3 år med E90 uten feil og til nå 2,5 år med E34 uten store feil (20 år gammel bil) Har visst vært jævla heldig jeg, burde begynne å tippe Lotto...Konklusjonen er enkel: Ikke kjøp 5-serie, da det er en av BMW modellene med flest feil (se på E39 f.eks). Ikke kjøp 3-serie fordi det er den mest overprisede serien (på bruktmarkedet), men kjøp 7-serie, som er bmw sin toppmodell, og som gir absolutt mest (motor, komfort og utstyr) for pengene De er ikke så fysisk store og dyre i vedlikehold som alle skal ha det til. For din egen del så håper jeg dette er skrevet med en god mengde ironi... F90, dårlige topper har du hørt fra pappaen din eller noe. Du er ikke gammel nok til å ha opplevd noe slikt på bmw en gang. Med mindre du har drevet mye medm20 og m21 som du aldri har fortalt oss om. Kjøleproblemer? På ingen måte noe unormalt nei. Det kjølesystem er et kjølesystem omtrent uansett hvilken bil det sitter i. Det stemmer utrolig bra, har alltid hørt oppigjennom at toppene er dårlige på de eldre modellene. Hverken du eller jeg er vel gamle nok til å huske det men det spiller ingen rolle Men toppene på M52 og M54 er vel ikke så glade i varmegang de heller, som igjen henger sammen med kjøleproblemer De problemene som er med BMW motorene er barnemat i forholdt til de merkene som virkelig har mye problemer
Julianv Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Ser at spørsmålet mitt skapte en god diskusjon Noen andre merker jeg kan vurdere da? Har sett på Saab da man får mye for pengene her, men tørr faktisk ikke kjøpe det.. Gah får vel bare sitte på pinebenken å vente på at noen selger innenfor min pris Men har E39 plasttank og e38 ståltank?
TRF Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 At folk ikke gidder å bytte vannpumpe, og at en radiator tar kveld etter 10-15 års tjeneste er vel ikke så unormalt. Ingen topper er glad i varmkjøring, det gjør ikke toppen dårlig. Det er helt andre ting som er mer kritikkverdig på motorene enn dette (gjenger som slipper i blokka eksempelvis). For øvrig så har jeg da bala litt med m20,21,30 og ganske mye med m51 Så, jo. Julian, ja.
K-E Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 For din egen del så håper jeg dette er skrevet med en god mengde ironi... Fredrik, du må tåle at andre ikke går rundt med skylapper og bare ser BMW's 5-serie, slik som du. Folk kan faktisk ha opplevd, og mene andre ting om de enn du. Fruens gamle E39 var en pengesluker. Makan til problembil. Du kan kalle henne uheldig, men den var godt vedlikeholdt hele sitt liv (full servicehistorikk, en eldre herre før henne). Men slikt er vell bare et engangstilfelle? Søk "E39 problem" og se hvor mange treff du får. TRF: Eneste spesielt rustutsatte plassen på E38 er tanken, som forresten ikke ruster i hjel om bilen får litt pleie iblant (Les: Understellsvask), og tanken blir fylt opp, ikke parkert med 10 liter igjen. På bakluken var de så smarte at de laget nederste del av plast også, for hva skjer der på E39? Hva har mitt personlige motorvalg med motorstørrelse i forhold til pris? Man kan jo få en 740 til samme pris som en 525/528. Hvilken har da mest motor? Hadde jeg lagt like mye cash i en E39 som når jeg kjøpte min så hadde jeg fått en 523, maks. I en E46 hadde jeg fått en 320. Hvilken ga meg mest motor for pengene da? Jeg kjøpte ikke E38 fordi den ga meg størst motor, men fordi jeg følte den ga meg mest bil for pengene. Det er heller ikke til å stikke under en stol at 7-serien generelt sett er bedre utstyrt i forhold til årsmodell enn noen annen BMW modell. Slik som S-klasse er hos Mercedes. Det er tross alt toppmodellene.
TRF Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Det at du kjører 728 sammenfalt bare fint med mitt argument, jeg var ikke ute etter ditt personlige valg. Men heldigvis så ruster ikke e38 i resten av karosseriet, akkurat som e39..dører for eksempel? Jeg vet ikke hva du gav for bilen din, ei heller er det fryktelig interessant. Jeg er helt enig med at man får "mer" bil for pengene, men i prisklassen det er snakk om skulle det vært en e38 i usedvanlig bra stand om jeg skulle vurdert den. For ikke å snakke om at "billigbil" og bensinforbruket på bensinvariantene med automat ikke hører noe steds hjemme. Jeg synes heller ikke at en 740 går noe fryktelig, og uansett hvor mange ganger jeg har prøvd å overbevise meg selv om at jeg skal ha en slik så greier jeg det ikke, rett og slett fordi "totalen" ikke er god nok. Skuffende skyv rett og slett. Videre så trenger jo ikke en e38 å være godt utstyr i det hele tatt, den _kan_ være. Kan man spise bensinforbruket, har god greie på bil så man kan ta en særs god vurdering av objektet, så er jeg med på at e38 kan være et bra alternativ. At det er et definitivt svar er jeg uenig i.
K-E Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 E38 har faktisk plastlister helt nederst på alle dørene som forhindrer en del rust i form av at vann som ligger mellom kanal og dør ikke er i kontakt med stålet på dørene, men nok om det. Såklart. Bil er smak og behag Tilspissingen min var ment for å fyre Fredrik, siden han gjennom hele diskusjonen som vanlig har snakket bort reelle alternativer til BMW's 5-serie (denne gang E39). Som f.eks MB 210 som ble nevnt på forrige side.
Anbefalte innlegg