Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk! Har endelig fått erstattet Hiacen med en Vito 4x4 kort utgave, og er så fornøyd så langt. Gått 25000 snart, ikke noe tull! :) 

Skrevet

Minner meg om oldemoren til kona mi. Hun er 94 år og tror hun skal dø hver eneste dag, men gjør det ikke. Det samme tenker jeg om Gelandewagen, nekter å dø (og det sikkert pga araberne, i Dubai så jeg en forskjellig G55 eller G63 hver eneste dag, de ELSKER dem)

Skrevet

Farlig å prøvekjøre bil du har litt lyst, lysten blir enten enda mer eller dårligere :P

Den kjenner jeg meg igjen i ;) Hva har du prøvd?

Skrevet

Kom over en tvilsom parkering...kjekt med hengerfeste - rygg til det stopper. Det verste var at det var danseplass foran Audien frem til neste bil, så Minien får et lite helvete med å komme ut.

 

post-47117-0-49258900-1423496214_thumb.j

Skrevet

En slik E39 vil være en løpende lommebok-tømmer. Motor har kanskje gått lite, men det er fortsatt hundrevis av deler som har gått 300.000. En nær venn har akkurat kjøpt seg E39 520iA M-sport facelift Touring og den var ganske strøken - likevel går det mange kroner i ekstra utlegg (dvs andre ting enn drivstoff, forsikring og avgifter).

Jeg ville gått for 159. Mulig de også har Alfa kvalitet, men du får langt lekrere, moderne og mer eksklusiv bil. Da er det lettere å betale for overraskelser :)

Jeg har egentlig litt lyst til å pusle med ting og bytte litt deler og sånt. Etter sommeren skal jeg mest sannsynlig studere og da vil jeg ikke ha tid til holde på med slike ting, ihvertfall ikke like mye. Men jeg kan selvfølgelig ikke kjøpe en bil som krever masse arbeid, det vil bli et for stort problem, men småting her og der er jeg klar for å ta. Jeg ser faktisk frem mot det, men jeg er redd det skal bli som du sier og jeg sitter igjen med et tap på mange titusen kroner og sliten bil ):.

159 er en bedre bil, men ønsker helst å eie en billig bil i starten jeg kan lære med og holde vedlike. Sånn at jeg har erfaring og evne til å fikse ting selv den dagen jeg kjøper en dyrere bil. 159-ene jeg har tittet på har også fult utfylte servicehefter fra merkeverksteder. Ville være et økonomisk mareritt å fortsette den trenden..

 

 

Sjelden hatt bmw med km-stand under 300k, kan ikke si at mine har hatt sugerør i lommeboka mi. E46en har rusla 340k km, hatt ca eksakt tusenlappen i nødvendige utlegg der. Olje, filtre og glødeplugger. 2år og en haug kjøring både inn og utenlands. Passert ca 1000 "nybiler" med ulike issues i løpet av denne tia. Rundt regnet ;)

Hei, igjen! Om jeg ikke husker feil tittet jeg på e39-en du hadde for salg forrige sommer. Er det en fellesnevner som går gjennom alle bilene du har hatt? Har du f.eks. passet på at alle har godt utfylte servicehefter eller ikke har gjennomgått noen større reparasjoner som f.eks motorbytte?

 

 

 

Jeg har ihvertfall bestemt meg for å ringe og se på bilen dersom den ikke blir solgt før jeg rekker å gjøre det. Den er EU-godkjent til august 2016 og ser, bortsett fra motorbytte ut, til å være en veldig fin bil. Har også kommet over en 316i compact som jeg faktisk liker. Den har gått lite og har fult utfylt servicehefte - men de bilene er kanskje litt trange og vanskelige å skru på? Jeg vet dere ikke liker compact-bilene, men jeg liker faktisk det sære designet. 8-[

 

 

 

 

Skrevet

Tror Werther jobber som P-vakt....siden han er den eneste som alltid er ute og går og tar bilder av biler....

 

 

Fredrik: Enig med at en oldschool G-wagen med diesel er tilnærmet skuddsikkert...Men jeg er ikke så glad i interiøret på de eldre modellene... ble vel først på midten av 90tallet at de ble mer sexy innvendig?

Skrevet

Tror Werther jobber som P-vakt....siden han er den eneste som alltid er ute og går og tar bilder av biler....

 

 

Fredrik: Enig med at en oldschool G-wagen med diesel er tilnærmet skuddsikkert...Men jeg er ikke så glad i interiøret på de eldre modellene... ble vel først på midten av 90tallet at de ble mer sexy innvendig?

 

Hehehe... interiøret ble litt mer moderne på 90-tallet, men ikke mye iom. at bilen inkl. den flate frontruten var den samme. Jeg synes allikevel et Mercedes-Benz i likhet med Land Rover (under indiske Tata's ledelse) har gjort så mye som de har kunnet gjøre med det opprinnelige designet mer moderne... Mercedes-Benz kanskje litt mer enn Tata. Geländewagen som konsept er imidlertid genalt og idag er det jo bare kult fordi det er så gammelt... og selvfølgelig en Mercedes-Benz. For meg er imidlertid disse bilene (Geländewagen og Defender) en slags tidskapsel... et tilbakeblikk til en tid som ikke finnes mer. Geländewagen er fra en tid da Ford Sierra, Volvo 240, Porsche 924/928 og Jaguar XJS var store... :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...