Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Da var ny bil på plass. :)

302842_10150366468690775_558160774_10394623_1766953_n.jpg

Kjempefin... og som flere andre påpeker.... endelig en som tør å gå helt egne veier når det gjelder bil... :applause:

Skrevet

bare en gang? hehe.. mine m5 bremser har jeg klart å fade maaaange ganger på veien :P men aldri på banen

M5 e34 jeg fada :P

Men joda, kun en gang... fornuftig av meg jeg vet du 8)

husk att du har tyngre bil og ;) hehe

Skrevet
Ny eier bor riktignok på gård, men tror nok ikke det blir noe hesteslede egentlig.. Dessuten er den for stor til det.. Må være litt utfordring og få inn hesten i en bil <3

Skrevet

Og Fredrik, finnes vel ikke så mange av "Porsche 928s"? (Det den heter i annonsen)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30082421

Den bilen i det øverste bildet her så jo litt kul ut, med bredding, og litt mer firkanta ^^,

Er det samme type med no racing opplegg eller? Du som vet så mye om Porsche :)

21_1595007265.jpg

Den aktuelle Porschen er ikke original, men bygget med en 928 S som basis. "928" er betegnelsen for hele 928 serien (akkurat som E30, E46, E90 etc.), mens "S" er akronymet for en bestemt motor med mindre forskjeller (tilsvarende også med S4, GT og GTS).

På 80-tallet (spesielt den første halvdelen) florerte det med div. 3-parts stylingfirmaer. Spesielt Porsche 928, men også biler som f.eks Mercedes-Benz C126, var dessverre et yndet offer for mange av disse... og svært lite av det de konstruerte var verdt å ta vare på for ettertiden. Stort sett var kreasjonene forferdelige... for ikke å si gyselige. Spesielt var det populært med måkevingedører og ekstrem bredding av karosseriet... helt håpløst.

Noen av stylingfirmaene var imidlertid litt mer kreative og jeg synes at den aktuelle bilen er et godt eksempel på et litt mer fornuftig stylingkonsept. Målet har åpenbart vært å bygge en 2-dørs stasjonsvogn. Designet er ikke vakkert, men helt klart kreativt og praktisk.

Porsche utviklet selv div. spin off prototyper på 928 og den mest berømte er modellen 942 eller 928/4 som den også kalles. Målet var å bygge en ren fireseters variant av 928 istedenfor 2+2 seter som originalt. En standard 928 S ble derfor forlenget med 25 cm bak B-stolpen inkl. diverse større endringer på selve stolpen, taket etc. Bilen ble overlevert til Ferry Porsche i forbindelse med hans 75-års fødselsdag i 1984.

Porsche 942 (928/4)

zuiq7iemblz6mkxgl0sp.jpg

Skrevet
Da var ny bil på plass. :)

302842_10150366468690775_558160774_10394623_1766953_n.jpg

I fare for å bli kraftig latterligjort, er denne rød? :oops: Ja, jeg er fargeblind!!

Ny eier bor riktignok på gård, men tror nok ikke det blir noe hesteslede egentlig.. Dessuten er den for stor til det.. Må være litt utfordring og få inn hesten i en bil <3

Denne har jeg selvfølgelig sett før ;)

Skrevet

bare en gang? hehe.. mine m5 bremser har jeg klart å fade maaaange ganger på veien :P men aldri på banen

M5 e34 jeg fada :P

Men joda, kun en gang... fornuftig av meg jeg vet du 8)

husk att du har tyngre bil og ;) hehe

Kanskje jeg ikke nøler like mye med bremsinga som deg? Kort og bestemt 8)

Neida... er vel ikke om å gjøre og miste bremsene? :P

Skrevet
Kjempefin... og som flere andre påpeker.... endelig en som tør å gå helt egne veier når det gjelder bil... :applause:

Takk for det. :)

I fare for å bli kraftig latterligjort, er denne rød? :oops: Ja, jeg er fargeblind!!

Den er veldig rød. :)

Skrevet

Jørgen Lie: Kjører rød bil, men du får ikke sett den fine fargen din altså? :o Så du "tror" du kjører en bil i hvilken farge? :P

Angående fading av bremser, er jo ikke akkurat noe å være flink til å få det til, heller omvendt. Og fader jo fort hvis bremsevæsken er dårlig. Jeg kjørte litt inspirert på Snarøya for litt siden og merket fading på min, er ikke så dårlige bremser på 330 akkurat, men testa bremsevæsken på Rudskogen og den var ikke godkjent ;)

Skrevet
Jørgen Lie: Kjører rød bil, men du får ikke sett den fine fargen din altså? :o Så du "tror" du kjører en bil i hvilken farge? :P

Angående fading av bremser, er jo ikke akkurat noe å være flink til å få det til, heller omvendt. Og fader jo fort hvis bremsevæsken er dårlig. Jeg kjørte litt inspirert på Snarøya for litt siden og merket fading på min, er ikke så dårlige bremser på 330 akkurat, men testa bremsevæsken på Rudskogen og den var ikke godkjent ;)

Hva er fading? Aldri hørt ordet før :?:

Skrevet

Den er veldig rød. :)

Da hadde jeg riktig ;)

Joda jeg ser fargen min, fordi den er såpass rød som den er, men litt mørkere rødfarger, og rød på ukjente ting, kan for meg se ut som kanskje grønn eller kanskje brun..:)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...