Fredrik Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Hva synes dere om den nye 1-serien? Leste topgear sin test av den: http://www.topgear.com/uk/bmw/1-series/ ... 20d-driven De Testet 5 dørs, 120D utgaven. Jeg synes den ser litt elegant ut, utifra det ene bilde der, men gleder meg til å se resten. Noen som har flere bilder? Nå som jeg set bilde fra denne vinkelen ser fronten litt rar ut?? Forlysene er relativt omdiskutert. Noen liker designet, mens andre fnyser i avsky. Jeg liker designet og tror at modellen kommer til å bli veldig populær. Hvem gidder å kjøpe en kjedelig Golf nå når 1-serien kommer med en serie helt nye og kjempefine motorer. Husk å prøvekjøre bensinvariantene også... det er de som representerer fremtiden.
Kjexx Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Regner med at en ny golf ikke koster det samme som en ny bmw 1 serie..
hermanoo90 Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Hva synes dere om den nye 1-serien? Leste topgear sin test av den: http://www.topgear.com/uk/bmw/1-series/ ... 20d-driven De Testet 5 dørs, 120D utgaven. Jeg synes den ser litt elegant ut, utifra det ene bilde der, men gleder meg til å se resten. Noen som har flere bilder? Nå som jeg set bilde fra denne vinkelen ser fronten litt rar ut?? Forlysene er relativt omdiskutert. Noen liker designet, mens andre fnyser i avsky. Jeg liker designet og tror at modellen kommer til å bli veldig populær. Hvem gidder å kjøpe en kjedelig Golf nå når 1-serien kommer med en serie helt nye og kjempefine motorer. Husk å prøvekjøre bensinvariantene også... det er de som representerer fremtiden. Kan du utdybe '' Husk å prøvekjøre bensinvariantene også... det er de som representerer fremtiden'' ?
Fredrik Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Regner med at en ny golf ikke koster det samme som en ny bmw 1 serie.. Jeg tror faktisk ikke at prisforskjellen blir enormt stor ved samme motoreffekt og samme utstyrsnivå. Jeg er helt sikker på at BMW klarer å lokke mange potensielle kjøpere et par trinn opp på imagestigen. En ny 1-serie vi iallefall helt sikkert gi mer for pengene enn en tilsvarende Audi A3.
Marius2002 Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Regner med at en ny golf ikke koster det samme som en ny bmw 1 serie.. Jeg tror faktisk ikke at prisforskjellen blir enormt stor ved samme motoreffekt og samme utstyrsnivå. Korrekt. Ifølge prisene på bmw.no og vw.no, Ligger 5-dørs 118i(170hk) og Golf 160hk ca. samme i pris. Edit: Bare for å sammenligne kort:
Fredrik Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Kan du utdybe '' Husk å prøvekjøre bensinvariantene også... det er de som representerer fremtiden'' ? Ja... det kan jeg. De nye bensinmotorene har ladeluft og i kombinasjon med et redusert motorvolum og annen teknikk er mye av dieselmotorens fortrinn borte. En modell som f.eks 116i i yter kanskje ikke mer enn 136 HK ved 4400 rpm, men den yter også 220 Nm mellom 1350 og 4300 rpm. 0-100 km/t går derfor løs på ganske imponerende 8,5 sekunder og topphastigheten er 210 Km/t. Akselerasjonen er med andre ord noe helt annet enn hva vi er vant til når det gjelder små bensinmotorer. Du må opp i en 120d for å kjøre fra en 116i. Det beste ved det hele er at drivstofforbruket også er temmelig fornuftig. BMW lover et gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring på 0,55 liter/mil. Forskjellen til en tilsvarende dieselmotor er med andre ord minimal og man skal virkelig like å kjøre en dieselbil for å se fordelen med en dieselmotor. På det mer langsiktige planet er det ingen tvil om at BMW´s nye bensinmotorer rent teknisk kan sammenlignes med dieselmotorenes overgang til common-rail innsprøytning. Dette skjedde rundt 1998 for BMW´s del (M57D30) og det var først da dieselmotoren fikk oppmerksomhet hos mannen i gaten. Potensialet for de nye bensinmotorene er med andre ord enormt. Tilsvarende er potensialet for dieselmotoren helt klart mye mindre idag, men dette kan forandre seg. Det er relativt bred enighet om at bensinmotoren nå kommer til å slå kraftig tilbake om bilkjøpernes gunst.
Kjexx Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Bensin. <3 Jeg har hatt diesel 1 gang, nemlig en mercedes vito 108d... Tristeste jeg har eid.
hermanoo90 Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Kan du utdybe '' Husk å prøvekjøre bensinvariantene også... det er de som representerer fremtiden'' ? Ja... det kan jeg. De nye bensinmotorene har ladeluft og i kombinasjon med et redusert motorvolum og annen teknikk er mye av dieselmotorens fortrinn borte. En modell som f.eks 116i i yter kanskje ikke mer enn 136 HK ved 4400 rpm, men den yter også 220 Nm mellom 1350 og 4300 rpm. 0-100 km/t går derfor løs på ganske imponerende 8,5 sekunder og topphastigheten er 210 Km/t. Akselerasjonen er med andre ord noe helt annet enn hva vi er vant til når det gjelder små bensinmotorer. Du må opp i en 120d for å kjøre fra en 116i. Det beste ved det hele er at drivstofforbruket også er temmelig fornuftig. BMW lover et gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring på 0,46 liter/mil. Forskjellen til en tilsvarende dieselmotor er med andre ord minimal og man skal virkelig like å kjøre en dieselbil for å se fordelen med en dieselmotor. På det mer langsiktige planet er det ingen tvil om at BMW´s nye bensinmotorer rent teknisk kan sammenlignes med dieselmotorenes overgang til common-rail innsprøytning. Dette skjedde rundt 1998 for BMW´s del (M57D30) og det var først da dieselmotoren fikk oppmerksomhet hos mannen i gaten. Potensialet for de nye bensinmotorene er med andre ord enormt. Tilsvarende er potensialet for dieselmotoren helt klart mye mindre idag, men dette kan forandre seg. Det er relativt bred enighet om at bensinmotoren nå kommer til å slå kraftig tilbake om bilkjøpernes gunst. Tusen takk! Jeg har lenge fått innøvd av fatter'n at Diesel er best. Diesel bruker mindre drivstoff en bensin. Diesel biler holder seg bedre i pris, Diesel motorer holder lengre osv. Men har begynt åfå opp øya for bensinmotorene. Er så mye mer morro + en helt annen kjøreopplevelse. Når det gjelder pendlerbiler så er det hipp som happ for min del, men kanskje det er på vei til å endre seg. Men som morro bil der må man ha bensin synes jeg (finnes kanskje unntak) men har begynt å få mer og mer sansen for bensinbiler Mens vi snakker om dette. Jeg har tenkt til å handle en pendlerbil. Til maks 30 000kr Jeg vurderer Golf 3 Diesel/golf 4 bensin. Til det jeg har funnet hittil på nettet, så får jeg enten en sen utgave av golf3 diesel som er 1.9. Kjempe god motor + at de siste modellene har alt det ''nødvendige utstyret'' samt at dem er kvitt barnesykdommene. Men til nesten samme pris kan jeg få en 1.4 bensin golf 4. Da er det et hakk høyere i utseende og mer ''ny'' teknologi, men da er det ofte 98 -99 modeller dette gjelder og da er jeg redd barnesykdommene. Noen som er kjent med disse bilene? Har tidligere hatt golf 2 og3 diesel og de rakker'ne gikk og gikk
Kjexx Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Jeg vil ha 1 serie stv/touring.. Det hadde vært noe.. Har kjørt 1 serie Med m-pakke og den største diesel motoren. Super den.
Fredrik Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 A3 er vel å sammenligne med polo.. Nei... såvidt jeg vet stiller Golf og A3 i samme klasse størrelsesmessig. Dagens A4 er større enn E90 og bør derfor sammenlignes med Passat.
R Andersen Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Golf og A3 deler vel samme bunnplate, så det er vel ganske naturlig å sammenligen de to med hverandre.
Yngvejos Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Ja... det kan jeg. De nye bensinmotorene har ladeluft og i kombinasjon med et redusert motorvolum og annen teknikk er mye av dieselmotorens fortrinn borte. En modell som f.eks 116i i yter kanskje ikke mer enn 136 HK ved 4400 rpm, men den yter også 220 Nm mellom 1350 og 4300 rpm. 0-100 km/t går derfor løs på ganske imponerende 8,5 sekunder og topphastigheten er 210 Km/t. Akselerasjonen er med andre ord noe helt annet enn hva vi er vant til når det gjelder små bensinmotorer. Du må opp i en 120d for å kjøre fra en 116i. Det var en rimelig drøy konklusjon å dra kun utifra 0-100 tall. BMW er flinke til å sette tallene på modellbetegnelsene sine slik at høyere tall = raskere bil uavhengig av drivstoff. 0-100 tall betyr veldig lite hvis man ser bort ifra skrytefaktor. At en mindre bensinmotor slår en dieselmotor som har MYE mindre effekt under spoolup fra 0-100 betyr ikke nødvendigvis at det er en raskere bil, men at den er raskere på akuratt den øvelsen. Vil tro at selv 118d drar greit ifra 116i hvis man endrer øvelsen til feks 30-120. Men at det skjer spennende ting på bensinfronten, det skal jeg si meg enig i. Selv har jeg diesel i min nåværende bruksbil fordi jeg ikke hadde god nok økonomi til å kjøpe en nyere bensinbil med brukende motor og forbruk på under 1 liter.
Fredrik Skrevet September 11, 2011 Skrevet September 11, 2011 Det var en rimelig drøy konklusjon å dra kun utifra 0-100 tall. BMW er flinke til å sette tallene på modellbetegnelsene sine slik at høyere tall = raskere bil uavhengig av drivstoff. 0-100 tall betyr veldig lite hvis man ser bort ifra skrytefaktor. At en mindre sugemotor slår en turbomotor som taper masse tid på spoolup på 0-100 betyr ikke nødvendigvis at det er en raskere bil, men at den er raskere på akuratt den øvelsen. Vil tro at selv 118d vil dra greit ifra 116i hvis man endrer øvelsen til feks 30-120. Nei... faktisk ikke. 116i er såpass agil at den er hurtigere enn 118d hele veien opp til topphastigheten (og da snakker vi om 143 HK varianten av 118d). Mellomakselerasjonene er normalt en dieselbils sterke side og 80-120 Km/t klarer 118d i 4. gear på 7,2 sekunder. Tilsvarende klarer 116i disiplinen i 4. gear på 8,6 sekunder, men man har jo alltid muligheten til å geare ned i en bensinbil pga. et bredere turtallsregister og da vil 116i igjen være hurtigere enn 118d. 118i er like hurtig som 118d 80-120 Km/t i 4. gear... 7,3 sekunder bruker den på disiplinen. 118i er imidlertid såpass mye hurtigere 0-100 Km/t (7,4 sekunder) at den nok heller bør sammenlignes med 120d.
Anbefalte innlegg