Jordfræsar Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 @fish: Da har jeg fått noen priser fish. Wonderland Sonate: 19000,- for 150x200cm Wonderland Lento: 13500,- (da jeg ønsker latex overmadrass og 11000,- for normal). 150x200cm Jensen Opal: 12500,- for 150x200cm Tror det var noe slikt hvertfall. Men tenkte egentlig mest på Jensen Nova Plus kontinental 150x200 til 9000,- Den har de pocket fjører og vendbar madrass og sonesystem. Må bestille i morgen om jeg skal få glede av prisene på jensen.
Fredrik Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Vi fra Skandinavia har stort sett ikke det største ordforrådet når vi snakker engelsk. Vi tror at vi kan kompensere med en nogenlunde god aksent og uttale av ordene, men dette liker britene og amerikanerne dårlig. De vil heller ha en tysker med verdens stiveste engelske uttale bare han kan vise frem litt nyansering i språket. Jeg er helt enig. Jeg vil heller høre "pakkisnorsk" med et skikkelig ordforråd enn noe som liksom er skikkelig norsk med et elendig ordforråd. Kjenner meg ikke igjen i den forklaringen om vi snakker om Norge og engelskkunnskaper. Jeg mener at vi er generelt dyktige om vi skal sammenlikne med andre land, og mange jeg møtte når jeg studerte i Australia var overrasket over språket. De kan høre at vi er fra Norge, men den aksenten forsvinner fort som regel. Når det gjelder tyskerne eller franskmenn jeg ble kjent med, var det rake motsetningen. De er rett og slett elendige i mine ører. Frustrerende dårlig! Snakket med en tysker om akkurat engelsken, han nevnte at i skolen snakket de ikke muntlig i engelsktimene slik vi gjør i Norge. Men i ettertid har de endret på akkurat dette. Bare det i seg selv er jo alfa omega. Men men... Hehe... drittslenging Nils mæ skillz! http://www.aftenposten.no/kul_und/article4249572.ece En av mine bedre venner bor i USA/San Francisco på 20 året og han er rimelig frustrert over at mange nordmenn tror at de er verdensmestre i engelsk. Aksenten/uttalen er OK, men ordforrådet er ikke alt for bra. Hans sammenligningsgrunnlag er mengder av spesielt indere og kinesere som jobber i Silicon Valley (der han selv jobber). De radbrekker det engelske språket når det gjelder uttalen (les: pidgin english), men har normalt et ganske velutviklet ordforråd. Jeg hørte forøvrig det samme da jeg studerte i England/Canterbury i 1984-85, men dette er såpass mange år siden at mye kan ha forandret seg til idag.
fish Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 @fish:Da har jeg fått noen priser fish. Wonderland Sonate: 19000,- for 150x200cm Wonderland Lento: 13500,- (da jeg ønsker latex overmadrass og 11000,- for normal). 150x200cm Jensen Opal: 12500,- for 150x200cm Tror det var noe slikt hvertfall. Men tenkte egentlig mest på Jensen Nova Plus kontinental 150x200 til 9000,- Den har de pocket fjører og vendbar madrass og sonesystem. Må bestille i morgen om jeg skal få glede av prisene på jensen. Huff for ett mas. Nå er det lenge siden jeg har jobbet med Jensen madrasser, men vet at det er gode madrasser, (produsert i Svelvik). Vær oppmerksom på at kontinentale madrasser er mykere og har lengere "fjæringsvei" enn rammemadrasser. Ville nok ha vurdert rammemadrass som har kortere "fjæringsvei", hvertfall prøvd dem i butikken for å sammenligne. Husk at du blir sikkert å ha senga minimum 7-10 år og i den perioden vil du få "settinger" og fjærene oppleves mykere. Madrassen er det mest brukte møbelet i huset med ett snitt på ca 7 timers daglig bruk.
Fredrik Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Huff for ett mas. Nå er det lenge siden jeg har jobbet med Jensen madrasser, men vet at det er gode madrasser, (produsert i Svelvik). Vær oppmerksom på at kontinentale madrasser er mykere og har lengere "fjæringsvei" enn rammemadrasser. Ville nok ha vurdert rammemadrass som har kortere "fjæringsvei", hvertfall prøvd dem i butikken for å sammenligne. Husk at du blir sikkert å ha senga minimum 7-10 år og i den perioden vil du få "settinger" og fjærene oppleves mykere. Madrassen er det mest brukte møbelet i huset med ett snitt på ca 7 timers daglig bruk. Ja... mange tenker ikke over at de nesten tilbringer halve livet i sengen...
316 Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Tilbringer halve livet på hotellrom jeg... Er da noe det og !
fish Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 SkÅl da gutter... ( og jenter, viss det er noen her) var foresten en båt som kantra her ista , I rundkjøringen Draget på hengeren knakk, rett nedfor huset mitt her båt til over 1mill Får håper eieren hadde tømt toalettet før han satte båten på land.
Kvasi Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Tilbringer halve livet på hotellrom jeg... Er da noe det og ! Ja, er du å vaser oppi her ennå?
316 Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Tilbringer halve livet på hotellrom jeg... Er da noe det og ! Ja, er du å vaser oppi her ennå? Ja, skal være her til jul minimum... Med pauser inni mellom selvsagt. Bor på Rica på Fauske nå!
Yngvejos Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Tilbringer halve livet på hotellrom jeg... Er da noe det og ! x2. Hotellrom og lugarer. Kjøper jeg meg en ordentlig seng hjemme, er det fare for at forskjellen blir for stor når jeg er på jobb.
spruddel Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 På vei hjem nå, så ble jeg vitne til en bilbrann etter bomstasjonen som er en stund etter Tønsberg i retning Oslo. Husker ikke hva det heter, men kom en politibil og koblet på motorveien rett foran oss, og han kjørte bare i 110 med blålysa på, plutselig var det full stans i begge kjørefelt. Bil som brant i grøfta mellom kjørebanene. Noen som har noe link til nyheter angående saken? Tror det var noe japansk eller sierra som brant.
Jordfræsar Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Haha... dakal deg! Jeg kunne bydd på en black death øl til deg for bryderiet Ja den wonderlanden lento og opalen var begge ramme. Ser også at man får nova plus i ramme. Jeg kan handle TV for mer enn hva senga koster, også etter 3-4 år bytte den ut, men en seng med tilsvarende beløp er vanskelig å overbevise meg selv er riktig... Men je tæk tell fornuften nå ama!
Anbefalte innlegg