Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såeh... 3-serien skal bli vist på Facebook på fredag... Denne modellen har jeg venta på lenge :P Er jo nødt til å se bra ut etter F10 og F01 (som ser bra ut i mine øyne, hvertfall).

Skrevet
Noen som vet hvordan signalet blir når man konverterer fm til dab radio i bilen?

sitter å ser på et slikt kit nå: (har pioneer spiller)

http://www.ebay.com/itm/Car-DAB-Aerial- ... 2eb7e760d6

Hvordan vil for.eks det settet der funke i norge, noen som har peiling?

Konverterer FM til DAB? Sendingen er da enten analog eller digital.

Den blir vel digital etter konvertering?

Har en vanlig fm spiller i bilen nå men er så lei av elendige signaler her på sørlandet, hvordan er signalene i ettermonterte spillere da er den bra?

Skrevet

men husk at det ikke er dekkning for DAB over alt! så kan risikere å ikke finne signal. dab kommer for fult i 2016 ellerno..

Skrevet

Hmm... fræste og var sinna på jobben i går... I dag fikk jeg beskjed om lønnsøkning fra 1. nov. :shock: Og jeg var ikke sinna på lønna engang, men på mine kolleger. #-o

Skrevet
Hmm... fræste og var sinna på jobben i går... I dag fikk jeg beskjed om lønnsøkning fra 1. nov. :shock: Og jeg var ikke sinna på lønna engang, men på mine kolleger. #-o

Da hadde jeg vært sinna på mine kolegaer hver måned jeg :D

Skrevet
Noen som vet hvordan signalet blir når man konverterer fm til dab radio i bilen?

sitter å ser på et slikt kit nå: (har pioneer spiller)

http://www.ebay.com/itm/Car-DAB-Aerial- ... 2eb7e760d6

Hvordan vil for.eks det settet der funke i norge, noen som har peiling?

Konverterer FM til DAB? Sendingen er da enten analog eller digital.

Den blir vel digital etter konvertering?

Har en vanlig fm spiller i bilen nå men er så lei av elendige signaler her på sørlandet, hvordan er signalene i ettermonterte spillere da er den bra?

Nei den er digital hele veien. Eller, det kan jo selvsagt tenkes at feks NRK konverterer noe analogt materiale og sender det digitalt.

Men DAB-radio må man ha for å få "gleden" av DAB-sending.

Som et apropos har forresten AS Norge bestemt seg for å gå for en standard som egentlig allerede er foreldet når vi endelig skulle bli digitalet her til lands.

Så selv om det skulle bli flere kanaler og mer innhold er det ingen grunn til å gå ut fra at det blir så mye bedre lydkvalitet.. :roll:

Skrevet

DAB hørte vi allerede om på starten av 80-tallet, og har ikke riktig slått ann hos veldig mange andre enn Norge, Storbritannia, Tyskland, Danmark, Belgia og Sveits forsåvidt, dette er stadig i utvikling og er derfor få som bygger ut.

Når det gjelder dekning så har FM Stereo ca. 60% landsdekning på NRK P1, DAB dekker bare noen titalls prosent..

De aller fleste DAB mottakere kan ta imot både DAB og FM, men husk at du må ha to forskjellige antenner for dette formålet, samt et sammenkoblingsfilter.

Personlig mener jeg FM holder mer enn nok sammen med RDS er det bra greier. Dette med at alt skal være digitalt er bare en trend.

Når det gjelder disse adapterne man får kjøpt tar denne imot DAB og gjør om til analogt, og bruker tuneren i spiller. Såvidt jeg har skjønt(ikke undersøkt). Kan være denne adapteren må tilkobles på lavnivåinngang.

Når det gjelder denne antennen som det er linket til er dette kun en antenne som er tilpasset mottak av DAB-sendinger til en DAB-mottaker.

Når det gjelder komprimering bruker vi MP2(MPEG 1 Layer 2) så har man et problem med lydtap på bitrater lavere enn 160kbits og som fører til at mottaker kutter ved lavt signal. Det finnes nyere komprimeringsmetoder, men dette er ikke tatt i bruk i Norge(HE-ACC)

For å oppleve DAB som bedre lydkvalitet enn FM må man opp på en bitrate på 256kbs.

Fordelen med DAB er elimineringen av støy og gir et støyfritt lydbilde, selv ved dårligere mottak da man slipper signalekko ved fasefeil og/eller inteferens på en frekvens.

Skrevet

DAB har alltid virka litt dødfødt i mine øyne :?

Her snakker man om sjefs-BMW, 7-er med 700+ hk!

3_TuningWerk_7-655x435.jpg

http://www.bmwblog.com/2011/10/12/bmw-7 ... rk-720-hp/

For the enthusiasts craving more power, the RS Edition is good for 720 hp/529 kW and an impressive torque figure of 1090 Nm. The RS runs to 100 km/h in just 3.5 seconds before running out of steam at 350 km/h (217 mph).

Den 0-100 tror jeg ikke på, men om det stemmer, er det helt sinnsykt for en så stor og anonym bil.

Skrevet

Men har de ikke hatt tilgang på andre lignende streamingtjenester heller? I norge har vi jo Wimp, beat og kanskje flere som jeg ikke vet om..

I så fall kommer musikkhverdagen til Danskene til å bli meget forandret fra i dag av..

Joda... Wimp og en eller annen TDC greie, men de har kun blitt marginalt populære. Jeg tror også at danskene nå kommer til å oppleve en helt annen musikkhverdag... :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...