Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hmm...sant nok..Men igjen...hvor mye lå E60 M5 på da den kom?

Jeg mener å huske at det var ca. 1,9 millioner kroner.

Da E60 M5 ble introdusert i 2005 så kostet den 1,531 000 kroner

Etter avgiftsomleggingen 01.01.07 så kostet den ca 1,7 millioner kroner! Avgiften har jo steget ytterligere de siste åra så 1,9 mill for den utgående E60 M5 er nok mye mulig! Vet iallfall at i 2010 så begynnete en E61 M5 på rett over 2 mill! F10 M5 begynner på 1.970.000 ,- i dag og vil ved nyttår få en avgiftsreduskjon på ca 160 000 ,- så da er den tilbake på samme nivå som E60en da prisene justeres i riktig rettning :)

Skrevet
Får sinnsykt lyst på en original e28 når jeg ser bilder av bilen din Noekult. :)

Det anbefales - beste eieropplevelsen jeg har hatt. Savner mer hk, men som cruisebil funker den veldig bra og :)

Skrevet
Det hadde kanskje vært effektivt og ha enda mindre grenser for å miste lappen mellom 18 og 25 (evt forerkort i 5-7år) enn det vi har i dag?

Det irriterer meg litt at det at noen ganske få er håpløst umodne og - let's face it - uegnede bak rattet, skal føre til begrensninger for alle bilførere i en hel aldersgruppe.

Det mest tankevekkende er fraværet av gode og offensive forslag fra sentrale politikere om hvordan man skal håndtere denne saken.

Kanskje noe av forklaringen er at de fleste sentrale politikere tilbringer mesteparten av tiden sin innenfor yttergrensene for t-banenettet i Oslo, og har liten kontakt med hvordan det er å leve der man rett og slett ha bil?

For å være ærlig så tror jeg ikke noe på denne forklaringen. I Oslo nå så driver jo en del politikere å argumenterer for innskrenkede serveringstider på alkohol. Statestikken tilsier at kanskje så mye som 1% av de som er ute en lørdagskveld kommer opp i noen form for bråk.

Med andre ord, man ønsker å regulerer samfunnet fordi at ca 1% av de som er ute ikke klarer å oppføre seg.

Skrevet
":378jpvyg]Jaguar C-X16:

For en fantastisk nydelig bil! (Må bare nevne det hver gang jeg kommer over den på nettet...)

jaguar-c-x16.jpg

Fy for en lekker bil! Nå kommer Top Gear gutta til å bli ufordraglige på TV :wink:

Hehehe... akkurat det er utvilsomt et veldig godt poeng... :lol:

Skrevet

Hehe, "The most beautiful car.... In the world!" "The best looking Jag.... ever made!"

Synes jeg hører Clarkson :)

Den skal konkurrere med Porsche Cayman. Det betyr vel at den blir en "rimelig" innstegsmodell?

Jeg driter egentlig i motor og prestanda. Den vekker bare en enorm "vil ha" følelse i meg :)

Skrevet
":142nspdc]Hehe, "The most beautiful car.... In the world!" "The best looking Jag.... ever made!"

Synes jeg hører Clarkson :)

Den skal konkurrere med Porsche Cayman. Det betyr vel at den blir en "rimelig" innstegsmodell?

Jeg driter egentlig i motor og prestanda. Den vekker bare en enorm "vil ha" følelse i meg :)

Hvis den har like gode kjøreegenskaper som den er elegant... så uten tvil velger jeg Jaguaren. Porsche Cayman S/R er imidlertid ellers helt på toppen av listen når det gjelder mine "vil ha" biler... :)

Skrevet

Om prisen blir lik tror jeg jeg ville valgt Jaguaren uansett. SÅ dårlig kan den umulig være å kjøre :)

Bare å gi den 10 år å falle i pris på :)

Skrevet

Jeg syns ikke den var noe særlig pen eller skilte seg ut... Syns heller ikke dagen XK er noe spesiell... XF og XJ derimot... Wohoo!

Samme føler jeg om Alfa Romeo 8C også. Alle sier den er knallfin, men jeg syns frontlyktene ser rare ut.

Men Aston Martin DBS, Alfa Romeo 159 (sedan) osv. syns jeg er knallfine biler på alle måter...

Det som er positivt med den type Jaguar er at prisfallet pleier å være enormt i forhold til Porsche. Så om den koster 1,1 million-ish til å begynne med så er det håp etter noen få år (samme kan jo egentlig ikke sies om 911/997 f eks, der er det saaakte prisnedgang pr år)...

Skrevet

8C er nydelig. Sjekka den ut nærmere på NSK's vårmønstring for et par år siden.

V8 Vanquish og DB9 er nydelige bilder. XK ligger jo litt opp mot disse designmessig, men her går Aston av med seieren.

Porsche holder seg ALT for godt i pris, om en ikke vil ha 996, som går ganske billig.

Jeg møtte en Ferrari 348 her en dag, og det er bare en ting å si noekult: Få den bilen din til Norge! :)

Skrevet
Får sinnsykt lyst på en original e28 når jeg ser bilder av bilen din Noekult. :)

Kjøp min du, Yngve! :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...