Spankus Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Fy faan som det snør ute.. Vinterbilen skal få sveiset diff imårra Gleder meg!
Spankus Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Fy faan som det snør ute.. Vinterbilen skal få sveiset diff imårra Gleder meg!
Der Barockengel Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Noen formeninger om hva jeg skal velge av Nokian Hakka7 og Continental ICE Contanct? Continental er årets testvinner, og noe billigere enn Nokian. Men, av en eller annen grunn har jeg mere tro på Nokian.. Her ute i havgapet har vi vel alle vinterfører som går an, med snøføre, glattis (mye), slaps, underkjølt regn osv osv.. Nokian og Continental ser ut til å være jevne på is og snø. Men kjører du mye på våt eller tørr asfalt, ville jeg vurdert Continental.
Jørgen Lie Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Noen formeninger om hva jeg skal velge av Nokian Hakka7 og Continental ICE Contanct? Continental er årets testvinner, og noe billigere enn Nokian. Men, av en eller annen grunn har jeg mere tro på Nokian.. Her ute i havgapet har vi vel alle vinterfører som går an, med snøføre, glattis (mye), slaps, underkjølt regn osv osv.. Nokian og Continental ser ut til å være jevne på is og snø. Men kjører du mye på våt eller tørr asfalt, ville jeg vurdert Continental. Ja altså, det er jo bart her ute, store deler av vinteren.. Så slik sett så hadde det kanskje vært mest gunstig med piggfrie.. Men, etter sist sesong på ubeskrivelig dårlige piggfridekk, så velger jeg og kjør pigg i år.. Har også en mening om at pigg funker litt bedre på blankis enn piggfritt.
Marius2002 Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Fy faan som det snør ute.. Vinterbilen skal få sveiset diff imårra Gleder meg! Vinteren
Der Barockengel Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Ja altså, det er jo bart her ute, store deler av vinteren.. Så slik sett så hadde det kanskje vært mest gunstig med piggfrie.. Men, etter sist sesong på ubeskrivelig dårlige piggfridekk, så velger jeg og kjør pigg i år.. Har også en mening om at pigg funker litt bedre på blankis enn piggfritt. I kystnære strøk (dvs. vest for Lesjaskog ) duger bare piggfrie dekk hvis det saltes mye, spør du meg. Og her snakker vi preventiv salting så snart temperaturen faller under 4 plussgrader. Underkjølt regn og piggfrie dekk? Tror ikke det.
Larsinnj Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Jeg vurderer å kvitte meg med mercedesen å få tak i en 4x4 ala HiLux eller King Cab. En av hovedgrunnene er vel at jeg har en 5-600 meter lang bakke med 10% stigning som jeg må opp for å komme meg hjem! Det er ikke like lett hele tiden.. Noen som har noen erfaringer med slikt? Noe jeg absolutt bør styre unna?
Kvasi Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Jeg vurderer å kvitte meg med mercedesen å få tak i en 4x4 ala HiLux eller King Cab. En av hovedgrunnene er vel at jeg har en 5-600 meter lang bakke med 10% stigning som jeg må opp for å komme meg hjem! Det er ikke like lett hele tiden.. Noen som har noen erfaringer med slikt? Noe jeg absolutt bør styre unna? "gammel" 4x4 med stiv foraksling er ikke verdens beste vinterbil akkurat. Lett på rævva er de også. Er det for vinterbruk har jo BMW funnet opp ixen for lenge siden..
Jørgen Lie Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Ja altså, det er jo bart her ute, store deler av vinteren.. Så slik sett så hadde det kanskje vært mest gunstig med piggfrie.. Men, etter sist sesong på ubeskrivelig dårlige piggfridekk, så velger jeg og kjør pigg i år.. Har også en mening om at pigg funker litt bedre på blankis enn piggfritt. I kystnære strøk (dvs. vest for Lesjaskog ) duger bare piggfrie dekk hvis det saltes mye, spør du meg. Og her snakker vi preventiv salting så snart temperaturen faller under 4 plussgrader. Underkjølt regn og piggfrie dekk? Tror ikke det. Kystnært vil jeg kalle det ja. Smøla er jo klaska midt ute i havet sist jeg titta på kartet Piggdekk blir det.. Får trekke lappe om hva det blir da kanskje. Med tre lapper med conti, og to med nokian, siden jeg får 4stk conti til prisen av 3 nokian
Larsinnj Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Nja, lett på baken er jo så.. Men med 4 hjul som drar så vil jeg jo tro at den tar seg fram mye bedre enn balja jeg har nå? Ix ligger vel gjerne litt opp i prisleiet hvis man skal ha en som ikke er helt på bærtur.. Får jo en brukbar gammel pick up mellom 20 og 30k et sted. Pluss at det er gøy å rase litt utenfor veien noen ganger....
S.Hafsmo Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Det som er med slike biler, er at du lett kommer deg opp, men du kommer deg ikke ned igjen. Blir dog lenge til jeg kutter ut vinterbil med 4x4.
noekult Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 ":3frqknix]Bilde fra Lamboshooten han fotokompisen min hadde. Edit; "Din" mangla vingen da. Kanskje den er tatt av, kanskje det finnes to facelift Diabloer i Norge med rødt og beige interiør??
Larsinnj Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Det som er med slike biler, er at du lett kommer deg opp, men du kommer deg ikke ned igjen. Blir dog lenge til jeg kutter ut vinterbil med 4x4. Ja, det jeg tenker og, at det er bedre med 4x4. Pluss at hvis jeg skal ha noe med 4x4 vil jeg at det skal være et høyt tårn av noe slag, så slipper jeg å tenke på å ta nedi osv.
Anbefalte innlegg