[space] Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 tja... si det... Er en blå en med skikkelig dekkstrekk som kjører forbi jobben innimellom. Alltid bånn gass og brei bortover etter rundkjøringa der.
Kvasi Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 ":kseblkdt]F.eks. en 944 Turbo, eller noe annet, til moro og banekjøring kunne jeg jo kjøpt nå uten å ta opp lån, men da forsvinner jo pengene jeg kan spare til en fetere bil om noen år. Hater å være så fornuftig noen ganger... (Løsningen er å komme over en del penger sånn plutselig...) Ingen tvil om at 944 er den artigste bilen jeg har hatt, og en uten turbo, men med presse skal jeg ha en eller annen gang. Skikkelig enkelt å lure 3,2litern på plass i de er det jo også..
noekult Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Hvorfor ikke Mazda MX5? +100 Billige, morsomme, bra miljø i Norge, lav forsikring og delepris, tusenvis av tuningdeler.
316 Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Det er banebil det, skikkelig kjøreglede. Holdbart og kult.
316 Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Har da aldri sammenlignet de. Les du nå. 944 vs mx5
wicky124 Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 hmm...mente for space...er stor forskjell på å ha en cayenne kontra en mx5....miataen kjører vel under cayenna?
[space] Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 hehe, Miataen har vel et lite imageproblem, men er vel riktig som dere sier. Er vel noen trimmede mx5er som går styggfort på autoslalomer her i området. 944 turbo vs mx5 blir vel ca samme som E30 M3 vs mx5. Spørs om mange ville byttet ut M3en
Kvasi Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 hmm...mente for space...er stor forskjell på å ha en cayenne kontra en mx5....miataen kjører vel under cayenna? Største forskjellen er at jeg blør fra begge øynene hver gang jeg ser en cayenne, må være den styggeste tingen jeg vet av..
[space] Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Ang Cayenne så er jeg også skeptisk til vedlikeholdskostnadene. Tipper deleprisene ligger et par hakk over prisene på VW-deler, som en i stor grad kan få kjøpt uorginalt på biltema...
Werther Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 ":vrqyru2t]En kamerat av en kollega byttet akkurat sin Cayenne Turbo i en ny Cayenne Diesel fordi han aldri klarte å få den under 3,5 liter på mila når han kjørte til hytta på Hafjell... Cayenne Turbo bruker mye bensin! Lest om de bilene på svenske porsche-forumet ( de har jo endel av de), og de bilene klarer minimum 1.5 liter på peeen langkjøring i fartsgrensa...Litt hissig kjøring eller småkjøring, og man får enorme forbrukstall.
noekult Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Med Cayenne så er det jo meninga at han skal ha både "sportsbil" og familiebil i ett. Litt som M5, Honda Accord Type R osv. Men siden MX-5 koster så lite, så kan han ha både og fornuftig familiebil og morsom sportsbil ved siden av Tror det er gøyere med en MX-5 ass, da du har den som egen leke og kan tulle og herje med den uten å tenke på konsekvenser som komfortnivå og andre praktiske ting. Anbefaler deg å prøve en MX-5 [space], det er et av verdens beste handlingbiler. Macho er de ikke, men alt annet stemmer. Sweet girkasse, trygge kjøreegenskaper++ Også kan man alltid sette på turbo og kjøre fra mye rart som heter Porsche... Bilen veier jo ett tonn, skal ikke mye ekstra krefter til før man får langt råere hk/vekt-forhold enn M3 E46, 996 911 osv... Mange av guttene i MX-5 klubben kjører fra 911-er på bane hele tiden... (Mye av de kan ha med det å gjøre at 911-eierne sikkert er mer nervøse mens MX-5 førerne kan gunne på med aksellerasjon..) Syns også det er rart at Cayenne S og Cayenne Turbo av førstegenerasjonen koster omtrent det samme. Ingen som tør å kjøpe den bensintørste + forsikringsdyre turbomotoren vs. en Cayenne S som sikkert gir deg 95% av moroa? Cayenne er stygg, men faen så fet.
awt Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Hva er galt med e46-en min, eller evt. annonsen? Ikke en eneste sjel har tatt kontakt, ikke engang en Nigeria-svindler. En kan si at om en bil ikke blir solgt er prisen for høy, det kan så være, men om en ser en bil en er interessert i hadde en likevel tatt kontakt? eller?
Werther Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Anbefaler deg å prøve en MX-5 [space], det er et av verdens beste handlingbiler. Macho er de ikke, men alt annet stemmer. Sweet girkasse, trygge kjøreegenskaper++ Også kan man alltid sette på turbo og kjøre fra mye rart som heter Porsche...Mange av guttene i MX-5 klubben kjører fra 911-er på bane hele tiden... (Mye av de kan ha med det å gjøre at 911-eierne sikkert er mer nervøse mens MX-5 førerne kan gunne på med aksellerasjon..) Jeg anbefaler MX5 framfor 944 NA. De er ganske like, men MXen har fordelen med at du kan ta av taket. Cabriolet er fantastisk hvis du liker å kjøre bil. 944 S2 har jeg aldri kjørt - de skal være mye hvassere enn 944 NA. Men koster dertil mer, og er sjelden til salgs. Jeg har kjørt SS2 på Gardermoen en del med både MX5 og 911. Bestetiden ble henholdsvis 1.07.9 og 1.07.75, mener jeg. MX5ens problem er at du ikke kan ta med barna i baksetet (som med 944 og 911), men som en helgebil med eventuell samboer er den fantastisk. De er billige og, fine biler fra 30k og oppover.
Anbefalte innlegg