Fredrik 90 Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Borgervern! Bruke "lokkedue", ligge i bakhold og klar for å ta voldtektsforbryterene! El-pistol/teser gun, pepperspray og strips burde holde... Skulle forøvrig ha meldt meg frivillig til å bli med på ett sånt Borgervern! Det er det eneste som hjelper når politiet ikke har middler eller folk til å gjøre det!
noekult Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Norge er rik... Mange nyutdannede politifolk får ikke jobb i Oslo... Hvor ligger problemet...?
316 Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Det finnes et ord som heter bevilgninger, og det er en fellesfaktor for mange problemer i Norge.
-Erik- Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Er enig men også litt uenig. Hvorfor ansette masse politi og omstille seg til problemet istede for å ta problemet ved "rota"....
Fredrik Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Men er dette kun basert på den siste "voldtektsbølgen", eller stemmer prosenten generelt over de siste f.eks 10 år? Er kanskje mere "på bøgda" at de lokale helter ikke klarer å holde trusa på. Jeg har ingen illusjoner om at etniske norske menn ikke voldtar. Barbariet er dessverre minst like gammelt som menneskeheten. Forskjellen er antallet og hvordan voldtektene utføres. De aller fleste voldtektene skjer blandt kjente... med alt hva dette betyr når det gjelder skamfølelser og sosiale utstøtelser. Overfallsvoldtekter, slik man opplever i Oslo, er generelt for risikabelt i mindre byer der alle kjenner alle. I mindre byer bor det heller ikke like mange utlendinger som i Oslo og det er derfor vanskelig å sammenligne statistisk. Statsminister Jens Stoltenberg var idag i København. Han hadde, i tillegg til et møte med den danske statsministeren Helle Thorning Schmidt, også et møte med Københavns borgermester Frank Jensen. De drøftet hva myndighetene i København har gjort for å redusere antall overfallsvoldtekter. København har dobbelt så mange innbyggere som Oslo og ganske sikkert også dobbelt så mange utlendinger. Allikevel mener man at det er gode grunner til å tro at antall voldtekter er det halve i forhold til i Oslo. Bedre kontroll av asylsøkere, visitasjonssoner (identifikasjonsplikt), bedre belysning, natteravner og holdningsskapende arbeide på skoler og i innvandrermiljøer generelt ser ut til å være veien fremover.
316 Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Politiet må bli flere, mer synlige og være der det skjer. For meg er det mer fornuftig å stoppe en voldtekt i sentrum enn å stoppe en stakkar som kjører i 94 i en 80 sone langt ute i gokk...
Kvasi Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Er det utlendinger som står bak flest voldtekter da? etter hva jeg har forstått, skjer størsteparten av slikt blandt "kjentfolk"? 29.10 uttaler Politiinspektør Hanne Kristin Rohde at 3-4 ut av 35 voldtekter ganske sikkert er utført av personer med nordisk utseende... resten har i følge jentene selv vært mørke i huden. Hun sa vel i dag at status er ca 45 "ikkevestlige" av 51 (hvis jeg husker rett) voldteksanmeldelser i år. Jeg er langt fra rasist eller fremmedfiendlig men statistikkene er harde fakta. Det er vel fremdeles mindre innvandrere enn innfødte i norge, men flest av dem i fengselene. Virker ofte som mentaliteten er; jeg driter i andre mennsker med de skal respektere meg..
knut_olestad Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Enda en grunn til at jeg trivest langt fra storbyene, mulig det kan være kjedlig her, men trygt er det i allefall
Fredrik Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Virker ofte som mentaliteten er; jeg driter i andre mennsker med de skal respektere meg.. Respekt er et interessant begrep. Tidligere sa man at respekt måtte man gjøre seg fortjent til ved at man fikk folks anseelse. Respekt var ikke noe man tok eller kunne kreve. Idag krever (spesielt utlendingene) respekt... og får de ikke respekt gjør de folk redde nok til å få respekt.
[space] Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Tallene dere refererer til over er vel overfallsvoldtekter. Det er også en del voldtekter "i hjemmet". Disse begås i større rad av nordmenn. F.eks. Ekskjærester, eksektemenn, kjærester, og andre bekjente. Overfallsvoldtektene er uansett de verste.
[space] Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Fra kontoret ser jeg i alle fall at det er flere vektere, vakter og politimenn på gata enn det har vært på en stund.
noekult Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 ":srcfzg0h]Fra kontoret ser jeg i alle fall at det er flere vektere, vakter og politimenn på gata enn det har vært på en stund. +1 Var veldig mange politifolk i byen da jeg var der i sted (18-tiden). Er ikke ofte i sentrum lenger (drar bare når jeg må til en forretning), men det var tungt med politifolk i dag.
[space] Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Har forresten aldri følt meg så trygg som i New York. (Manhattan) Uansett hvor en var kunne en ved å snu seg 360 grader minst se 2 politimenn.
noekult Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 ":hzc4gyut]Har forresten aldri følt meg så trygg som i New York. (Manhattan) Uansett hvor en var kunne en ved å snu seg 360 grader minst se 2 politimenn. Ja, den byen er vel kjent for akkurat det der Det var eneste måten de fikk ned kriminaliteten på...
[space] Skrevet November 1, 2011 Skrevet November 1, 2011 Ja, de tok vel tilbake ett og ett kvartal, og nå er det i stor grad fred og fordragelighet i store deler av byen. I det minste de turistvennlige strøkene.
Anbefalte innlegg