Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haha! Man har snakket mye om polakker og tyverier her i de siste! Fikk nettopp høre en historie fra fattern som passer godt i den sammenhangen! Han har en kollega som er på jobboppdrag i Polen, iallfall så skulle de over på andre siden av en innsjø på den Polske landsbyggda! Det norske firmaet fikk en Polsk kontakt til igjen å kontakte en lokal storhet som hadde en RIB med en hissig 250 hesters Johnson på hekken, som kunne frakte dem over! Litt artig at på toppen av motordekslet på motoren så kunne han se ett bitte lite klistremerke hvor det sto "Husvikholmen Marina AS, 1440 Drøbak" :wink:

Skrevet

Det er hvertfall rykter om lansering av 3D-brillefrie TV til jul. Toshiba har en på vei og den har 4K oppløsning. Altså 2xFull HD. Koster skjorta ved lansering, men 3D med briller er vel på vei ut :D (Endelig). Blu-ray med full HD er helt rått. Batman the dark knight har utrolig kvalitet for sin imax filming... mmm lekkert!

Skrevet
God Morgen godtfolk, i dag bærer det avgårde på 2 jobb intervjuer huff jeg gruer meg :P

Oida da kom telefon fra nummer 2 og ville ansette meg også, luksusproblem :-k

Har på en måte sakt ja til det første firma men jobb nummer 2 kom jo med et sykt bra tilbud, jeg har enda ikke skrevet under på noe.

tips til besluttning? trivsel er det viktigste men begge firmaene hadde jo bare kjempe hyggelige ansatte :)

Skrevet
Men det er vel fortsatt slik at HD sendinger sendes i 720p?

Blueray er kanskje 1080p?

Man bør ihvertfall gå for full HD om du skal ha PC'n koblet til TVen. Er enorm forskjell.

Og 3D hopper jeg glatt over. Jeg må allerede bruke briller for å skille 720p og 1080p, og 2 sett briller er uaktuelt. ;)

Tipper de kommer til å le av 3D briller om et par år. "Donald Duck teknologi".

3D uten briller kommer nå for fullt, men det er ikke alle som kan se effekten pga. bygningsfeil etc. i øynene. I tillegg er betraktningsvinkelen foreløpig upraktisk smal. Sjekk disse tingene før du evt. kjøper en 3D TV uten briller.

Alminnelige HD sendinger er 720p... tilsvarende også med DVD. BD er 1080p og som du påpeker bør man ha tilsvarende hvis man skal bruke PC´n som datakilde.

Skrevet
jaja deg om det...var bare litt morsomt fra min side :) men tar til meg kritikk...men ser meg frabedt nedlatende kommentarer om meg og mitt opphav!

så vær vennlig og fjern ordet fjols og landsby idiot så skal jeg unngå å kalle deg en forlatt ape :)

Du Waqas... hvis du synes at det er morsomt å kalle meg en ape... så gjør du det, men du bør sjekke om du ikke har en 10 år yngre bror, fetter, tremening, firemening etc. som bruker din profil her inne.

Skrevet

Kommer ikke til å kjøpe noe som helst med 3D før de klarer å gjøre det på et skikkelig vis. Har enda tilgode å bli såpass imponert over en 3D film at det er noe jeg gidder å bruke penger på. Da legger jeg heller noen kroner ekstra i lyd, da jeg egentlig synes det er viktigere enn bildet.

Det var nevnt disse brillefrie 4k tv'ene. Disse klarer fortsatt bare å levere 720p i 3D, og da foretrekker jeg faktisk å bare se filmen i HD, istedet for 3D.

Skrevet
Men det er vel fortsatt slik at HD sendinger sendes i 720p?

Blueray er kanskje 1080p?

Man bør ihvertfall gå for full HD om du skal ha PC'n koblet til TVen. Er enorm forskjell.

Og 3D hopper jeg glatt over. Jeg må allerede bruke briller for å skille 720p og 1080p, og 2 sett briller er uaktuelt. ;)

Tipper de kommer til å le av 3D briller om et par år. "Donald Duck teknologi".

3D uten briller kommer nå for fullt, men det er ikke alle som kan se effekten pga. bygningsfeil etc. i øynene. I tillegg er betraktningsvinkelen foreløpig upraktisk smal. Sjekk disse tingene før du evt. kjøper en 3D TV uten briller.

Alminnelige HD sendinger er 720p... tilsvarende også med DVD. BD er 1080p og som du påpeker bør man ha tilsvarende hvis man skal bruke PC´n som datakilde.

Vanlig DVD er faktisk bare 480p.

Bruker selv projektor til film og siden den er noen år gammel nå er den bare 720p, men med Blu-Ray som kilde via HDMI ser det svært bra ut likevel, ikke minst sammenlignet med DVD. Setter for øvrig minst like stor pris på den enorme kvalitetsforskjellen det er på lyden!

Brilleløs 3D er absolutt på vei, men ikke en teknologi som får mye positiv omtale enda, så det reelle valget i dag er ikke 3D, 3D med aktive briller eller 3D med passive briller.

I tillegg til at noe annet enn min. 1080p oppløsning er tull i dag er det viktig med skikkelig oppdateringsfrekvens (min. 100 Hz), og ikke minst at TV'en er bra til å oppskalere bildet til max oppløsning (med mindre man har en receiver eller annet som gjør den jobben bra), siden det er ekstra viktig når spranget potensielt blir så start fra kildeoppløsning til skjermoppløsning.

Har selv lyst på 3D, men så fornøyd med utstyret jeg har i dag at jeg nok venter noen år til teknologien er langt mer moden (og rimeligere).

Skrevet
God Morgen godtfolk, i dag bærer det avgårde på 2 jobb intervjuer huff jeg gruer meg :P

Har på en måte sakt ja til det første firma men jobb nummer 2 kom jo med et sykt bra tilbud, jeg har enda ikke skrevet under på noe.

tips til besluttning? trivsel er det viktigste men begge firmaene hadde jo bare kjempe hyggelige ansatte :)

Da kan du vel snakke om nye lønnsforhandlinger og goder hos nr.1 da? Høre hva de kan tilby og eventuelt matche. :)

Skrevet
Kommer ikke til å kjøpe noe som helst med 3D før de klarer å gjøre det på et skikkelig vis. Har enda tilgode å bli såpass imponert over en 3D film at det er noe jeg gidder å bruke penger på. Da legger jeg heller noen kroner ekstra i lyd, da jeg egentlig synes det er viktigere enn bildet.

Det var nevnt disse brillefrie 4k tv'ene. Disse klarer fortsatt bare å levere 720p i 3D, og da foretrekker jeg faktisk å bare se filmen i HD, istedet for 3D.

Enig med du, jeg kommer ikke til å handle noen ny tv før alt er på stell! For min del er 3D bare en bonus da jeg ikke bryr meg så inderlig mye om det. Men får jo knapt en tv uten!

Edit: Faen for noen syke harddisk priser det begynner å bli. Har steget 4 ganger'n på noen produkter... hoff!

Skrevet
Jeg har fylt diesel på firmabilen mange ganger fra lastebilpumpa...! :) Hva ble konklusjonen!?

Konklusjonen ble at du har fylt riktig type diesel og at du sparte noen minutter.. Eller for å si det på en annen måte: Har du timeslønn så fyller du av vanlig pumpe og har du akkordlønn fyller du med lastebilknappen inne.. :wink:

Skrevet

Da kan du vel snakke om nye lønnsforhandlinger og goder hos nr.1 da? Høre hva de kan tilby og eventuelt matche. :)

Jepp takk for innspill skader jo ikke å prøve det nei.

Skrevet
Jepp takk for innspill skader jo ikke å prøve det nei.

Men hvilke av disse 2 kan gi deg utfordringer, videre karriere, tilby kurs og videreutdanning, en stige å klatre og gode avtaler i fremtiden for eksempel. Men lykke til :)

Skrevet

Vanlig DVD er faktisk bare 480p.

Bruker selv projektor til film og siden den er noen år gammel nå er den bare 720p, men med Blu-Ray som kilde via HDMI ser det svært bra ut likevel, ikke minst sammenlignet med DVD. Setter for øvrig minst like stor pris på den enorme kvalitetsforskjellen det er på lyden!

Brilleløs 3D er absolutt på vei, men ikke en teknologi som får mye positiv omtale enda, så det reelle valget i dag er ikke 3D, 3D med aktive briller eller 3D med passive briller.

I tillegg til at noe annet enn min. 1080p oppløsning er tull i dag er det viktig med skikkelig oppdateringsfrekvens (min. 100 Hz), og ikke minst at TV'en er bra til å oppskalere bildet til max oppløsning (med mindre man har en receiver eller annet som gjør den jobben bra), siden det er ekstra viktig når spranget potensielt blir så start fra kildeoppløsning til skjermoppløsning.

Har selv lyst på 3D, men så fornøyd med utstyret jeg har i dag at jeg nok venter noen år til teknologien er langt mer moden (og rimeligere).

Er oppdateringsfrekvensen virkelig et tema i dag? jeg husker jo før i tiden, hvor oppdateringsfrekvensen på skjermen var så lav at du faktisk så at det flimret, noe som igjen fremkalte hodepine hos enkelte.

Forrige tv'n jeg kjøpte var ganske påkostet, og hadde noe Samsung kalte 100Hz Motion pluss eller noe. Dette måtte du da deaktivere, da filmene ble helt merkelige med dette aktivert. Virket nesten som om de gikk i fortfilm.

Skrevet
Forrige tv'n jeg kjøpte var ganske påkostet, og hadde noe Samsung kalte 100Hz Motion pluss eller noe. Dette måtte du da deaktivere, da filmene ble helt merkelige med dette aktivert. Virket nesten som om de gikk i fortfilm.

Jeg syns det er ekkelt...

IMG_0900_540x403.JPG

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...