Fredrik 90 Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Kjekkt å vite! http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10015888 Er jo det jeg har sagt hele tiden, BMW er de beste bilene man kan kjøpe
Jordfræsar Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Har vært Android bruker helt fra starten nå, var knallfornøyd det første året, men det går til et punkt hvor du blir lei av treghet, hakking og ustabilitet. Jeg er ikke så veldig truffet av det, da jeg har HTC, men Samsung brukere føler jeg har masse bugs. Brydde meg ikke så veldig om dette når jeg hadde Windows og var litt vant til at ting kunne henge seg en gang iblant. Kjøpte meg Macbook kun for å prøve noe nytt, må si til mitt bruk så er det dag og natt. Alt går sømløst og fungerer uten stopp, samtidig er det veldig enkelt å bruke! Vurderer derfor å bytte til Iphone også, jeg har en kamerat som har prøvd det aller meste og nå har gått tilbake til Iphone. Han sier ikke at Iphone er best på alle måter, man kan ikke uten videre sette den opp akkurat slik man vil ha den, men den fungerer alltid slik den er. Android er helt genialt, du kan endre og styre og stelle telefonen så mye man vil og sette den opp akkurat slik man vil ha den, men har nå gått litt lei etter at jeg kjøpte Macbook(som går og går og går uten et eneste hakk og starter opp på sekunder), så vil etterhvert prøve å kjøpe en Iphone Min SGSII hakker aldri, og har heller ingen bugs (som jeg har merket ihvertfall). Min iPod Touch hakker, og henger seg støtt og stadig. Mac er kjappe på oppstart fordi de ikke slår seg av. De går i det Windows kaller dvale/hvilemodus. Eple er for folk som ikke får til å bruke skikkelig utstyr. Det er gøy å starte fanboy diskusjoner! Mac er jo også helt ubruklig hvis du skal gjøre mer en å surfe og lese e-post. En av sjefene på jobben kjøpte seg mac nå bare for å finne ut av hva folk skryter av. Endte opp med at han kjører virtuell win klient på den slik at han får gjort det han skal gjøre. Sier litt om kompetansen til en av sjefene dine. Hva er så problemet egentlig? Systemet på jobben? Programmene for mac? Sjefens uvitenhet? Kompetansen? Din påstand var dagens!
ehrnst Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 i corporate-sammenheng er ofte OSX lite støttet, så jeg skjønner godt han måtte ty til windows som en vm eller citrix for å kjøre diverse ting og tang. Microsoft er absolutt mest utbredt og best når det kommer til back-endsystemer og andre ting. Det er helt håpløst at de ikke kan sammarbeide. Apple sier også at det er en hjemmemaskin, og det er muligens derfor de ikke vil gå dypere inn i bedriftsmiljøene, og samarbeide med microsoft. Nå forsvinner jo også de store stasjonære mac'ene Skal man bare skrive på bloggen sin, for det meste surfe etc. så fungerer det jo ypperlig. Har selv brukt en macbook pro på jobb i over en måned, det gikk veldig fint, men kjente jeg ble veldig lei av kompabilitetsproblemer og halvveis løsninger for å få ting til å funke
Jordfræsar Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 i corporate-sammenheng er ofte OSX lite støttet, så jeg skjønner godt han måtte ty til windows som en vm eller citrix for å kjøre diverse ting og tang. Microsoft er absolutt mest utbredt og best når det kommer til back-endsystemer og andre ting. Det er helt håpløst at de ikke kan sammarbeide. Apple sier også at det er en hjemmemaskin, og det er muligens derfor de ikke vil gå dypere inn i bedriftsmiljøene, og samarbeide med microsoft. Nå forsvinner jo også de store stasjonære mac'eneSkal man bare skrive på bloggen sin, for det meste surfe etc. så fungerer det jo ypperlig. Har selv brukt en macbook pro på jobb i over en måned, det gikk veldig fint, men kjente jeg ble veldig lei av kompabilitetsproblemer og halvveis løsninger for å få ting til å funke Akkurat det jeg vil frem til. Gjøre seg selv en tjeneste og undersøk hva som kan brukes eller ei. Mange bruker jo et gjennomsyra windows-nettverk, og som du også sier er det mest utbredt. Da blir det helt feil å skylde på macen for at det ikke fungerer o.l. bare for at brukeren er uvitende. Er jo aldri feil med brukeren, bare maskinen. eller skal vi si motsatt? Uansett er jeg er helt enig, det burde være et bedre samarbeid og få ting til å snakke bedre sammen.
Fredrik Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 ..... Her i Danmark er ledigheten blandt nyutdannede ingeniører, arkitekter og høyere it-utdannede 40-50%. Blandt nyutdannede lærere, førskolelærere, sykepleiere etc. er ledigheten enda høyere... opp mot 60%. Gjennomsnitlig er ledigheten blandt nyutdannede akademikere på landsplan ca. 30% et år etter at de er ferdige med studiene. Folk går i lange perioder på dagpenger kun avløst av kortere engasjementer (typisk praktikantstillinger/vikariater). Situasjonen er noe bedre i Tyskland, men lenger sydpå og i øst (inkl. Sverige) er utviklingen foruroligende og skremmende. Nå skal åpenbart regningen for mange års alt for luftige økonomiske politikk betales. Jeg har aldri likt utviklingen og skrev bl.a dette allerede i 2007 i forbindelse med bankenes alt for ekspansive utlånspolitikk: Store deler av den økonomiske fremgangen vi har hatt de siste 10-15 årene er basert på lett tilgang til billig kapital, men jeg er stadig ikke overbevist om at det holder i lengden. viewtopic.php?f=9&t=59440&p=578413&hilit=kapital#p578413 Jeg tror at utviklingen i Europa kommer til å slå inn over Norge som en flodbølge og at høyt kvalifiserte utenlandske arbeidssøkere også i Norge vil dominere i ledighetskøene. Det blir trangt ved dørene. Eksportvirksomheter vil slite og den positive euforien som stadig påvirker bl.a børsen og boligmarkedet i Norge vil fordampe. Dette blir tøft. http://e24.no/makro-og-politikk/frykter ... n/20117238 http://www.dagbladet.no/2011/11/03/nyhe ... /18870938/ http://www.dagbladet.no/2011/11/07/nyhe ... /18913053/ http://www.aftenposten.no/okonomi/Er-ve ... 96363.html Dagens lønn trilles ut av kontoret under hyperinflasjonen i mellomkrigstidens Tyskland.
noekult Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Får håpe det aldri kommer til sånt. Men hva skjedde egentlig med formuene til folk? Hvis du er milliardær i dag og det begynner å presses milliardsedler (slik som i enkelte land gjennom historien), har du tapt alt som ikke kan selges (skip, hus, biler, eiendom etc.)? Eller øker verdiene av eiendeler deretter, slik at et hus plutselig koster x-antall trillioner? Det er flaut å spørre om, jeg har hatt makroøkonomi på skolen men har glemt alt (hadde det i 2004) Her har du annerledes perspektiv på det med verdien av Euroen: http://www.bbc.co.uk/news/15676704 Når det er sagt så trodde "alle" at USD kom til å gå til helvete rundt 08/09, men det står relativt stabilt enda. Derfor frykter jeg ikke Euro-kollaps med det samme. Familiens forretning er basert på handel med Euro (mange avtaler er laget allerede) og vi er smått nervøse for evt. svak Euro, som gjør at vi vil sitte igjen med mindre penger enn i dag. Men som sagt, i det store og hele så tror jeg ikke Euro-sonen vil la noe slikt skje med det samme.
knut_olestad Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Dagens lønn trilles ut av kontoret under hyperinflasjonen i mellomkrigstidens Tyskland. Her har man noe lignende fra våre dager, i enklere format: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=31050339 Og her kan du kjøpe 1000 kr for 30 ganger mer: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=31557881
hermanoo90 Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Jeg så nettopp på JEREMY CLARKSON POWER UP 2011 filmen, og den var KONGE! Det var en god del om BMW der, og anbefaler at alle BMW entusiaster ser den filmen! (ps: kan lastes ned på nettet)
Matz Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Noen som har vært borti å trekke om interiøet i bilen? Tenker for det meste på A, B og C-stolper og taktrekket nå. Er det problematisk? Og hva gjør man med solskjermene f.eks og de andre plastikk-delene, kan de spraylakkeres uten at det slites bort etter et par dagers bruk?
flobben Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 i corporate-sammenheng er ofte OSX lite støttet, så jeg skjønner godt han måtte ty til windows som en vm eller citrix for å kjøre diverse ting og tang. Microsoft er absolutt mest utbredt og best når det kommer til back-endsystemer og andre ting. Det er helt håpløst at de ikke kan sammarbeide. Apple sier også at det er en hjemmemaskin, og det er muligens derfor de ikke vil gå dypere inn i bedriftsmiljøene, og samarbeide med microsoft. Nå forsvinner jo også de store stasjonære mac'eneSkal man bare skrive på bloggen sin, for det meste surfe etc. så fungerer det jo ypperlig. Har selv brukt en macbook pro på jobb i over en måned, det gikk veldig fint, men kjente jeg ble veldig lei av kompabilitetsproblemer og halvveis løsninger for å få ting til å funke Akkurat det jeg vil frem til. Gjøre seg selv en tjeneste og undersøk hva som kan brukes eller ei. Mange bruker jo et gjennomsyra windows-nettverk, og som du også sier er det mest utbredt. Da blir det helt feil å skylde på macen for at det ikke fungerer o.l. bare for at brukeren er uvitende. Er jo aldri feil med brukeren, bare maskinen. eller skal vi si motsatt? Uansett er jeg er helt enig, det burde være et bedre samarbeid og få ting til å snakke bedre sammen. tje.. bruker eller maskin? Litt usikker på om jeg er enig med deg der. Som ernsht sier, kjedelig at de ikke kan samarbeide mer, men det er kansje også softwarte leverandørenesen problem. Blir interessant nå som tablet sprer om seg og folk begynner å ønske mer mobilitet i jobben. Det betyr at programvare leverandørene må begynne å støtte forskjellige måter å bruke programvaren på. Min sjef kjøpte mac for å se hva alle folk skrøt det så opp i været for, han er ikke imponert. Nå, gir jeg faktisk min sjef cred for å ha kjøpt før han uttaler seg, og han er veldig oppegående it-messig, har tross alt jobbet som it-konsulent de siste ti år. Mac er sikkert fint til sitt bruk det, men dessverre så er det for mye problemer med kompabilitet, de fleste jeg kjenner med mac har jo endt opp med å installere win 7.
316 Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Dagens flaks: Kjørte forbi 3 biler på vei hjem fra Sverige og var plutselig oppe i 160. Fremdeles imponerende hvordan Minien drar, selv om jeg har kjørt den i over 30 000 km nå. La meg ned i 100 igjen, og første bilen jeg møter etterpå er politiet.
Fredrik Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Får håpe det aldri kommer til sånt. Men hva skjedde egentlig med formuene til folk? Hvis du er milliardær i dag og det begynner å presses milliardsedler (slik som i enkelte land gjennom historien), har du tapt alt som ikke kan selges (skip, hus, biler, eiendom etc.)? Eller øker verdiene av eiendeler deretter, slik at et hus plutselig koster x-antall trillioner?Det er flaut å spørre om, jeg har hatt makroøkonomi på skolen men har glemt alt (hadde det i 2004) Her har du annerledes perspektiv på det med verdien av Euroen: http://www.bbc.co.uk/news/15676704 Når det er sagt så trodde "alle" at USD kom til å gå til helvete rundt 08/09, men det står relativt stabilt enda. Derfor frykter jeg ikke Euro-kollaps med det samme. Familiens forretning er basert på handel med Euro (mange avtaler er laget allerede) og vi er smått nervøse for evt. svak Euro, som gjør at vi vil sitte igjen med mindre penger enn i dag. Men som sagt, i det store og hele så tror jeg ikke Euro-sonen vil la noe slikt skje med det samme. Jeg synes at ditt spørsmål er 100% relevant. Det er vanskelig å definere helt konkret hva som skjer hvis og når man befinner seg i en situasjon med hyperinflasjon. Sikkert er det at prisene stiger kraftig samtidig som verdien av landets offisielle betalingsmiddel mister sin verdi. Prisene på varer og tjenester stiger ukontrollert og alternative betalingsmidler som f.eks gull oppstår. Typisk vil mange forsøke å kjøpe såkalte sikre betalingsmidler som f.eks sveitserfranc og tradisjonelt amerikanske dollar. Mangel på tillit mellom markedsaktørene er en annen realitet under en hyperinflasjon. Som en konsekvens vil det lokale rentenivået nå nye høyder og markedsaktørene vil få problemer med å imøtekomme deres låneforpliktelser. Verdien av fast eiendom, forretninger og firmaer faller kraftig fordi verdikjeden kollapser. Arbeidsledigheten eksploderer og sosial armod griper om seg. Det oppstår en typisk orgeøkonomi... en økonomi basert på bytting av varer og tjenester. Dette fører til en kraftig sosial omfordeling ved at hele formuer skifter eiere... hele sosiale klasser kan nærmest bli utradert som f.eks under hyperinflasjonen i Argentina på 80-tallet da landet mistet store deler av sin middelklasse. Svært mange ble fattige og noen få rike kontrollerte tilslutt over 90% av landets verdier og verdiskapning. Tysklands hyperinflasjon i mellomkrigstiden ble løst ved at Reichsmark, som en følge av avslutningen på WW2, i 1948 ble erstattet av Deutsche Mark som var fast bundet til amerikanske dollar (les: tillit). Dette fenomenet inkl. den amerikanske Marshallhjelpen og ikke minst tyskernes egen sterke vilje til å reise seg etter krigen skapte det tyske økonomiske mirakelet "Wirtschaftwunder" på 50 og 60-tallet. Man kan tydelig se grekernes dilemma når mange i EU systemet nå mener at de skal gå tilbake til greske gærninger (drakmer)... en skikkelig økonomisk strafferunde som evt. kommer til å gjøre fryktelig vondt for den alminnelige greker.
Clerion Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Dagens flaks: Kjørte forbi 3 biler på vei hjem fra Sverige og var plutselig oppe i 160. Fremdeles imponerende hvordan Minien drar, selv om jeg har kjørt den i over 30 000 km nå. La meg ned i 100 igjen, og første bilen jeg møter etterpå er politiet. Fyyy faen så jææævla dum du er 316, du VET jo godt at det ikke er lov, slike som deg skulle ikke vært på veien (Kommer nok snart) Imponert over hvor jævli rått Corollan går jeg i fra 0-100
Anbefalte innlegg