|Ole| Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Grunnen til at disse ordene er skrevet her, er at de har noe til felles. Klarer du å finne ut hva som er fellesnevneren for dem? Ordene er: STUDENT - DEFINITIV - FØRST - SNOP - AFGHANISTAN.
Thundercoil Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 pakistanske tekstmeldinger. Edit: Det var ikke rasistisk ment altså! Tenkte mer på gårsdagens dagbladet-artikkel:
S.Hafsmo Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Studenten var definitivt den første med snop i Afghanistan?
flonoen Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Er finn.no litt ustabilt for tiden? Slet med å komme inn der i går kveld, funket tidligere i dag, men nå funker det ikke lenger hos meg.
TRF Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 yngve; vi tror da vel ikke på hverken polsmelting eller følgene av det? derfor er jeg tilbøyelig til å kaste fysikken i glasset med isbiter å konvertere til din tidligere teori.
Fredrik Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 "Da er vi inne på noe annet, og hvis det viser seg at motivet var personlig ydmykelse, eller å se nakne jenter, så er jeg HELT enig med deg." Nok en gang, ikke vri saken til noe den ikke er. Din fremstilling av "miljøet" er nok passelig fjern for de som kjenner til det. Mullig det var sånn for 30 år siden dog, det skal ikke jeg blande meg i. Jeg vil gjerne også vite hva som gjør at du har så ufattelig god innsikt i dette til at du bare kan bestemme hva som har skjedd, og tegne en helt annen virkelighet enn det som er tilfelle i slike saker? (jeg sier enn det som er tilfelle, fordi alle som faktiks har vært igjennom slikt har et helt annet bilde enn deg på dette) Man behøver da ikke å ha inngående kjennskap til den aktuelle troppen eller forsvaret spesielt for å ha en nogenlunde klar oppfatning av hva som har skjedd. Ingen bestrider sakens kjerne... nemlig at en kvinnelig soldat i førstegangstjeneste ble tvunget til å kle av seg og bade naken sammen med 30 andre mannlige soldater mens befalet så på. Dette holder for de fleste nogenlunde oppegående mennesker til å gjøre opp en mening om at saken handler om regulær mobbing av værste skuffe. Det er mulig at hendelsen er et enkeltstående tilfelle, men det tror jeg dessverre ikke. At noen i ettertid forsøker å bagatelisere episoden viser tydelig at det er dårlige holdninger som er problemet. Frank Steder ved Forsvarets forskningsinstitutt uttaler bl.a til NRK at mobbing og nedlatende holdninger overfor kvinnelige soldater, og kvinner generelt, er vanlig i forsvaret. Kvinner har den laveste rangen blant soldatene i Forsvaret... mange mannlige soldater sammenligner seg først med andre, sterke menn, deretter med de svake mennene, så de dumme, til slutt kvinner og homoseksuelle. Lavpannede neanterthalerholdninger har vi ikke bruk for... så bort med machogutta.
|Ole| Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Grunnen til at disse ordene er skrevet her, er at de har noe til felles. Klarer du å finne ut hva som er fellesnevneren for dem? Ordene er: STUDENT - DEFINITIV - FØRST - SNOP - AFGHANISTAN. Ingen som har rett til no
Fredrik Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Min erfaring med isbiter er at mesteparten av isen blir liggende nedi væsken i glasset, men mulig at nivået forblir uforandret. Jeg bruker å drikke opp før isbitene smelter. Edit: Med nærmere ettertanke konkluderer jeg med at nivået vil forbli uforandret, siden massen vil være den samme i flytende og fast form. Med teorien min om synkende nivå, ville ikke havnivået økt ved polsmelting. Det er helt riktig når det gjelder Arktis (Nordpolen) og deler av Antarktis (Sydpolen), men det er smeltingen av innlandsisen på Grønland som er utfordringen. Den ligger som en iskappe over fast land og når denne enorme ismassen smelter stiger havnivået. Forskerne er imidlertid uenige om hvor mye, men anslagene varierer med mellom 1,5 meter til 6-7 meter.
Thundercoil Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 'Mange' er relativt. Virker litt "nummer 23" for meg, den forskningen der.
Thundercoil Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Grunnen til at disse ordene er skrevet her, er at de har noe til felles. Klarer du å finne ut hva som er fellesnevneren for dem? Ordene er: STUDENT - DEFINITIV - FØRST - SNOP - AFGHANISTAN. Ingen som har rett til no STU-DEF-RST-NOP-FGH
[space] Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Om et fly er lastet med en fugl som flyr, vil da flyet bli tyngre om fuglen lander i flyet? At et fly er jo egentlig ikke interessant. Kunne vært en boks som står på en vekt. (denne er bl.a. testet i Mythbusters, som fant svaret jeg forventet)
TRF Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Fredrik, skuffende argumentasjon fra deg her. Når "ingen" andre som har vært i lignende situasjoner har opplevd dette som "mobbing av værste skuffe", så må kanskje du justere din oppfatning av saken? som tross alt ikke beror på annet enn det du har lest i media. Og du skjønner fremdeles ikke greia, det er ingen som bryr seg så fælt om du er mann, kvinne, mørk eller hvit, kristen, ateist, muslim. bare du gjør jobben din på lik linje med alle alle andre. At kvinner blir "sett ned på" kan bunne i at de allitd slipper billigere unna og får særbehandling. Det er akkurat likt med menn som "snylter unna", disse blir like sett ned på (om ikke mer). Det handler altså ikke om kjønn eller farge. Det at du automatisk tror at ansatte iforsvaret har lavpannede neandertalerholdninger, og er macho gutter, sier kanskje mer om din vrangforestilling i denne saken. At dette finnes, ja naturligvis. Denne gruppen har en tendens til å bli tiltrukket av "militæret". Men du har ingen, absolutt ingen holdepunkter for å påstå at det er tilfelle i en sak som tross alt er relativt normalt. Det at du foreslår at soldater skal bære med seg en lett våtdrakt (eller tørrdrakt eller hva du sa) viser ganske klart din begrensede kunnskap om temaet.
Fredrik Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 'Mange' er relativt. Virker litt "nummer 23" for meg, den forskningen der. Jeg har ikke lest rapporten, men siden den er bestilt av forsvaret selv og gjennomført over fire år er den sikkert seriøs nok. Machokulturer finner man selvfølgelig også mange andre steder enn i forsvaret og fenomenet er derfor ikke spesielt knyttet til forsvaret. Svake menn ser opp til sterke menn og sparker nedover mot kvinnene. Sterke menn utnytter situasjonen og støtter hverandre. Huleboermentalitet... hverken mer eller mindre.
TRF Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 space, naturligvis ikke (forutsatt at flyet er et lukket rom). er det fysikk 1.01 på gang her eller?
Anbefalte innlegg