Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fantastisk fredrik... personlig tviler jeg på at jeg ville gått igang med et såpass stort prosjekt på en sedan.. skulle jeg gått til verks på molekyl-nivå skulle det ihvertfall ha vært en... tja 3.0 CSI coupe eller noe... eller hva sier du gamle ørn :)

Skrevet
Huff, måtte stoppe vedsiden av veien idag med nødlys..trodde bilen hadde kokt over og lekt olje, så ringte en kompis og han fikk heldigvis taua meg hjem.

Hater å stå i full kø rett før kl 16, alle stirrer på deg :P

På veien hjem spurte han om jeg hadde noe verktøy hjemme, og siden han har mer så taua han den like så greit til han. Jeg fikk lånt meg bil av en annen kompis for å dra på jobb, og når jeg var ferdig og skulle til han første for å ordne på bilen min, så hadde han allerede ordna den! Det var bare "vannpumpe havari". Noen venner er gode å ha! Utrolig takknemlig for begge to! :D

Spandere en øl eller 2 på begge :D

Skrevet

Må nesten det ja, synd ingen av oss drikker no særlig :P

De fikk litt ekstra penger i lommeboka, selv om jeg måtte nærmest tvinge dem til å ta det imot :P Lurte det inn i lommeboka til han ene siden han aldri ga seg, og sa ifra når jeg kom hjem xD

Spandere en øl eller 2 på begge :D

Skrevet
Fantastisk fredrik... personlig tviler jeg på at jeg ville gått igang med et såpass stort prosjekt på en sedan.. skulle jeg gått til verks på molekyl-nivå skulle det ihvertfall ha vært en... tja 3.0 CSI coupe eller noe... eller hva sier du gamle ørn :)

Jeg sier at det står en fornuftig E9 2.5 CS et par kvartaler herfra (reatureringsobjekt med gyldige skilter) som jeg har siklet på i noen år nå, men ikke orket tanken på å bruke alt for mye mye tid på. En dag skal jeg imidlertid ha en E9. Min BMW karriere begynte med en E9 og den skal avsluttes med en E9. E3 er imidlertid et helt greit alternativ. Jeg kan forstå de som går igang med et E3 prosjekt... fine biler... :)

Skrevet
Bare jeg som føler at dette blir for useriøst i en annonse på en såpass dyr bil? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31905618

Samt det må da være i overkant dyrt? Chip, lakke felger, stygge speil samt litt carbonfolie, høres ikke ut som det er verdt 50.000? Hadde jo gått altfor langt for den prisen synes hvertfall jeg.

Vår Anders her på Bimmers (husker ikke eksakt nick, anders87 elns), hadde jo et MYE mer gjennomført bygg og som kosta 100.000 mindre, selv han slet med å få solgt i flere måneder. Lykke til til fyren her... 300.000 får han nok ikke solgt for...

Skrevet

Skal også sies at Anders sin automote var en 98 (eller 99) 320ci da. Men den var jo en showbil, denne her er jo ikke noe showbil. Er en stylet bil. Ikke pent stylet heller, men det er jo en smakssak :)

Skrevet

Det finnes endel optimister når det gjelder e46 coupè/cab på finn.no og autodb har jeg sett. Lå bl.a. en 330Ci cab til rundt 400K på autodb for ikke så lenge siden, med noe voldsomt opplegg av stereo.

Får jo e92/e93 med grei motor til under den prisen.

Skrevet

Jeg sier at det står en fornuftig E9 2.5 CS et par kvartaler herfra (reatureringsobjekt med gyldige skilter) som jeg har siklet på i noen år nå, men ikke orket tanken på å bruke alt for mye mye tid på. En dag skal jeg imidlertid ha en E9. Min BMW karriere begynte med en E9 og den skal avsluttes med en E9. E3 er imidlertid et helt greit alternativ. Jeg kan forstå de som går igang med et E3 prosjekt... fine biler... :)

Det er bare å handle. E9 blir nok ikke billigere med årene.

For å unngå å bruke for mye tid, kan du jo sette bort litt av arbeidet. Med tanke på hvor mye verditap du har unngått på nye biler ved å ha E46en så lenge, kan du spandere litt penger på oppussing av en E9 med god samvittighet. ;)

Jeg har sansen for E3 også, var å prøvekjørte en slik for ett par år siden som en kamerat var interessert i å kjøpe. 2800 med automatgir, lite rust og tight og fin i understellet. Prisen var litt over 20 000. Jeg angrer som en hund på at jeg ikke bladde opp når kameraten min slo den fra seg. Bilen var nydelig å kjøre og føltes overraskende moderne i forhold til alder.

Skrevet
det at den er chippa er ihvertfall ikke positivt.. 200k med blodchippa diesel. Motor-ras ahoy...

En 204hk trimma til 253hk er ikke blodtrim. Hartge leverer feks 242hk piggyback til den bilen med garanti på motor og drivlinje.

Selv har jeg kjørt en stund med 245hk map på min 530d 184hk med 300 000km på telleren og den berømte automatkassa fra GM. Ingen problemer så langt. Såvidt jeg vet har bilen hatt 220hk map hele sin levetid før det.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...