Fredrik Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Jeg har tv3, og tv2, og zebra og mye annet på soverommet så jeg klarer meg. Jeg vil bare ha NRK på den gamle B&O TV´en som er 22 år gammel og stadig virker helt fint. Den TV´en er nesten en kuriositet i seg selv (ingen andre i familien forstår hva jeg mener)...
kvammis Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Det er da ikke noe i veien for å ha to tunere. Men den gamle forstår ikke signalene fra tuneren heller? Eller? Jeg mistenker at tuneren er laget slik at den først virker (finner kanalene automatisk) når den har et TV-kort installert. Slik det er nå sendes de analoge kanalene rett igjennom tuneren via koaksialkabelen. Jeg har ikke tilgang til menyene på den eksterne tuneren. På TV´ens egen tuner finner jeg de analoge kanalene, men dette klarer TV´en også fint uten den eksterne tuneren. Jeg trenger trolig et kort for å få den eksterne tuneren til å virke selv om jeg i andre sammenhenger ikke trenger et kort for å få tilgang til samtlige kanaler. Fail.... det er nok lettere å bare kjøpe en ny moderne TV... Må bare sjekke, kobler du tuneren til med scart kabel også ? Og velger en AV kanal for å bruke den ? Hørtes ikke helt ut som det på teksten over nemlig..
316 Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Jeg forstår. Du trenger ikke eksterne høyttalere til den, vil jeg mene.
Fredrik Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Må bare sjekke, kobler du tuneren til med scart kabel også ? Og velger en AV kanal for å bruke den ? Hørtes ikke helt ut som det på teksten over nemlig.. Det er et interessant spørsmål. Ja... både scart og koaksialkabel går inn i TV´en. Jeg får kun tilgang til de analoge kanalene på TV´en hvis koaksialkabelen er tilkoblet. Den eksterne tuneren er slått på, men ikke aktiv (ingen automatisk søking eller kanaler i displayet).
Kvasi Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Må bare sjekke, kobler du tuneren til med scart kabel også ? Og velger en AV kanal for å bruke den ? Hørtes ikke helt ut som det på teksten over nemlig.. Det er et interessant spørsmål. Ja... både scart og koaksialkabel går inn i TV´en. Jeg får kun tilgang til de analoge kanalene på TV´en hvis koaksialkabelen er tilkoblet. Den eksterne tuneren er slått på, men ikke aktiv (ingen automatisk søking eller kanaler i displayet). Skal du få bilde må jo kanalene søkes inn på tuneren og sendes videre via scarten til tven. Får du opp menyen fra den når du velger AV inn på tv?
Fredrik Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Jeg forstår. Du trenger ikke eksterne høyttalere til den, vil jeg mene. Jepp... lyden i gamle B&O TV´er er nemlig meget fin...
316 Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Jeg spilte på PS1 og hadde parabol gjennom Scart på en steinalder tv hjemme. Så det må gå på din også... Menyen kommer opp når du velger AV på tvn. Er bilde av en skjerm med en pil i som regel hvis du ikke vet det. På fjernkontrollen.
Fredrik Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Det bør han. Eller, det gjør han. Litt fikling på den gamle tjukkasen og YES... nå virker det. Takk skal dere ha... Edit: Vel... ikke helt. Nå vises tunermenyen i TV´en, men den finner ingen kanaler (heller ikke de analoge). Hmmm... tuneren må nok ha et TV-kort allikevel selv om kanalene ikke er kryptert...
Marius2002 Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 mener året er 1987, herlig: stemmer forresten at det var 1987(da livekonserten var ja), her er en herlighet til: http://www.youtube.com/watch?v=kdqj5wSV ... re=related
Kvasi Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Det bør han. Eller, det gjør han. Litt fikling på den gamle tjukkasen og YES... nå virker det. Takk skal dere ha... Edit: Vel... ikke helt. Nå vises tunermenyen i TV´en, men den finner ingen kanaler (heller ikke de analoge). Hmmm... tuneren må nok ha et TV-kort allikevel selv om kanalene ikke er kryptert... Tror du får kjøpt kort for ca en hundrings med tilgang til "gratiskanalene"
noekult Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Muahahhaaa Ny signatur Solgt Alfaen?? Krever bilde av den nye, NÅ!
wicky124 Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Ja alfaen er solgt gammal-jaggen kan jeg alltids ta bilder av etterpå med speilrefleks Må si det er en skuffende "liten" bil as...
Anbefalte innlegg