hermanoo90 Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Koster 295 å fly fra Gardermoen til Gran Canaria og 5000 å fly Widerøe fra Mo i Rana til Trondheim. Jaja...! hahahaha
hermanoo90 Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Hvilke lange bilturer har dere vært på ? Har vært noen turer til Sverige og Danmark og slikt, men sommeren 2009 kjørte jeg og en kamerat med hver vår bil denne ruten: Hjemmefra - Hamburg - Amsterdam - Nürburg - Calais (Frankrike) - Brighton (England) - Luxembourg - Nürburg - en eller annen plass i Østerrike - Davos/Alpene og deretter hjem igjen. I 2010 hadde jeg en tur til Tyskland for å ta service på bilen, samt at vi kjørte hele Route 66 fra Chicago til Los Angeles via las Vegas I 2011 har det ikke blitt så mye, men vi hadde en kjøretur til München og Nürburg rett ved påsketider. Vi får trøste oss med at vi i Norge tjener MYE mer enn Svenskene og at vi har mye snillere banker! Over 600 000 kr er veldig mye penger for en vanlig Svenske mens man trenger ikke å være så veldig velstående i Norge for å kjøpe bil til 600 000 kr! Men ja, de norske avgiftene er helt på bærtur Vi tjener nok dessverre ikke så mye mer i Norge. En bil i Sverige vil være en god del billigere for en svenske enn tilsvarende bil i Norge for en nordmann. Kan du fortelle litt om Route 66?
awt Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Er en tråd i signaturen min med litt bilder og info, er nok enklere det. Om det er noe mer er det bare til å spør.
noekult Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Det var kanskje ikke den kuleste bilen å reise så langt med, men fy så komfortabelt det var å kjøre den time etter time, og spesielt digg var det å sove i baksetet (ganske stor bak) Har tenkt til å legge ut bilder av turen på tråden min snart Seriøst, syns du den var komfortabel? Syns setene i W210 er for harde, jeg, hvertfall de foran - har hatt W210 selv (E300D, tregeste bilen i galaksen) Setene i Volvoen vår, derimot, det er Stressless-tilstander! (Resten av Volvoen er tragisk, jeg har fått allergi mot det merket). Ser frem til bilder Jeg har for det meste bare små roadtrips til Sverige (nærme norskegrensa) og et par-tre turer ca. 55-60 mil hvert år opp til Trondheim og ned. Men har vært i Tyskland to ganger (i 2006 for å se F1 i Hockenheim) og nå i 2011 (for å se Nürburgring 24H). Bildetråd/reisebrev fra turen min kan du se her: viewtopic.php?f=9&t=194879 Anbefales - mye lesestoff og bilder men sikkert verdt tiden din Minnene fosser frem som om det var i går, jææævla artig tur Jeg vil dra på tur med Bimmers-gjengen jeg. Kanskje en gjeng fra Norge kan dra sørover for å joine noen mongosvære BMW-treff vi alltid ser kvalitetsbilder fra, legge turen innom fabrikk/museet og kanskje også en liten tur innom Nürburgring (jeg er 'Ringen-jomfru og har veldig lyst til å oppleve banen, selv om det bare innebærer å trille rundt i min slitne bil). Eventuelt så kunne vi gått og sett et race med BMW M3 GT2-bilene, der er det ofte det grommeste av gromme som de racer mot SLS, R8, 458 osv.
Fredrik 90 Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Vi får trøste oss med at vi i Norge tjener MYE mer enn Svenskene og at vi har mye snillere banker! Over 600 000 kr er veldig mye penger for en vanlig Svenske mens man trenger ikke å være så veldig velstående i Norge for å kjøpe bil til 600 000 kr! Men ja, de norske avgiftene er helt på bærtur Vi tjener nok dessverre ikke så mye mer i Norge. En bil i Sverige vil være en god del billigere for en svenske enn tilsvarende bil i Norge for en nordmann. Okei! Jævlig rart at Norge har så mye høyere BNP en Sverige da! Og at strømmen av svenske arbeidsinnvandrere til Norge er større en noen gang!
Fredrik Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Ohoi! I sommer så dro jeg på min første virkelige Road-Trip, som innvolverte: Norge, Sverige, Dannmark, Tyskland, Frankrike, Spania og Marokko. Denne reisen tok jeg og fatter`n tur-retur, og etter 3 uker hadde kilometer telleren økt med 10 000km! Bilen ble eu kontrollert og hadde en service før turen, jeg tok også en service etter turen. Bil: Mercedes Benz W210 - E200 CDI Det var kanskje ikke den kuleste bilen å reise så langt med, men fy så komfortabelt det var å kjøre den time etter time, og spesielt digg var det å sove i baksetet (ganske stor bak) Har tenkt til å legge ut bilder av turen på tråden min snart Hvilke lange bilturer har dere vært på ? Jeg har vært på en nesten like lang tur to ganger, men snudde på Gibraltar like før jeg kom til Marokko. Den første gangen kjørte jeg med en Porsche 928 S og den andre gangen med en Mercedes-Benz W124 230E. Jeg har også kjørt Los Angeles-Grand Canyon-Denver-Salt Lake City-San Francisco-Los Angeles samt tur/retur Denver-Yellowstone i USA. Den første turen med en Chrysler Le Baron 3.0 Convertible og den andre turen med en Audi 90 Quattro 2,3 20-Ventiler... Et litt spesielt minne fra den første turen til Gibraltar.
asv Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Vi får trøste oss med at vi i Norge tjener MYE mer enn Svenskene og at vi har mye snillere banker! Over 600 000 kr er veldig mye penger for en vanlig Svenske mens man trenger ikke å være så veldig velstående i Norge for å kjøpe bil til 600 000 kr! Men ja, de norske avgiftene er helt på bærtur Vi tjener nok dessverre ikke så mye mer i Norge. En bil i Sverige vil være en god del billigere for en svenske enn tilsvarende bil i Norge for en nordmann. Okei! Jævlig rart at Norge har så mye høyere BNP en Sverige da! Og at strømmen av svenske arbeidsinnvandrere til Norge er større en noen gang! Dette stemmer ikke Sverige har større BNP enn Norge. Om man tenker per innbygger har Norge høyere. 59 500 USD kontra 39 600 USD. Riktig nok gamle tall og fra forskjellige år.
hermanoo90 Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Det var kanskje ikke den kuleste bilen å reise så langt med, men fy så komfortabelt det var å kjøre den time etter time, og spesielt digg var det å sove i baksetet (ganske stor bak) Har tenkt til å legge ut bilder av turen på tråden min snart Seriøst, syns du den var komfortabel? Syns setene i W210 er for harde, jeg, hvertfall de foran - har hatt W210 selv (E300D, tregeste bilen i galaksen) Setene i Volvoen vår, derimot, det er Stressless-tilstander! (Resten av Volvoen er tragisk, jeg har fått allergi mot det merket). Ser frem til bilder Jeg har for det meste bare små roadtrips til Sverige (nærme norskegrensa) og et par-tre turer ca. 55-60 mil hvert år opp til Trondheim og ned. Men har vært i Tyskland to ganger (i 2006 for å se F1 i Hockenheim) og nå i 2011 (for å se Nürburgring 24H). Bildetråd/reisebrev fra turen min kan du se her: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=194879 Anbefales - mye lesestoff og bilder men sikkert verdt tiden din Minnene fosser frem som om det var i går, jææævla artig tur Jeg vil dra på tur med Bimmers-gjengen jeg. Kanskje en gjeng fra Norge kan dra sørover for å joine noen mongosvære BMW-treff vi alltid ser kvalitetsbilder fra, legge turen innom fabrikk/museet og kanskje også en liten tur innom Nürburgring (jeg er 'Ringen-jomfru og har veldig lyst til å oppleve banen, selv om det bare innebærer å trille rundt i min slitne bil). Eventuelt så kunne vi gått og sett et race med BMW M3 GT2-bilene, der er det ofte det grommeste av gromme som de racer mot SLS, R8, 458 osv. Ja synes w210 setene mine i skinn er greit komfortable, men nå har jeg ikke sittet i all verdens av biler der ute. Bimmerstur er jeg lettttt med på!
hermanoo90 Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Ohoi! I sommer så dro jeg på min første virkelige Road-Trip, som innvolverte: Norge, Sverige, Dannmark, Tyskland, Frankrike, Spania og Marokko. Denne reisen tok jeg og fatter`n tur-retur, og etter 3 uker hadde kilometer telleren økt med 10 000km! Bilen ble eu kontrollert og hadde en service før turen, jeg tok også en service etter turen. Bil: Mercedes Benz W210 - E200 CDI Det var kanskje ikke den kuleste bilen å reise så langt med, men fy så komfortabelt det var å kjøre den time etter time, og spesielt digg var det å sove i baksetet (ganske stor bak) Har tenkt til å legge ut bilder av turen på tråden min snart Hvilke lange bilturer har dere vært på ? Jeg har vært på en nesten like lang tur to ganger, men snudde på Gibraltar like før jeg kom til Marokko. Den første gangen kjørte jeg med en Porsche 928 S og den andre gangen med en Mercedes-Benz W124 230E. Jeg har også kjørt Los Angeles-Grand Canyon-Denver-Salt Lake City-San Francisco-Los Angeles samt tur/retur Denver-Yellowstone i USA. Den første turen med en Chrysler Le Baron 3.0 Convertible og den andre turen med en Audi 90 Quattro 2,3 20-Ventiler... Et litt spesielt minne fra den første turen til Gibraltar. Ned til gibraltar med en Porsche ja, det må ha vært bra!
noekult Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Vi får trøste oss med at vi i Norge tjener MYE mer enn Svenskene og at vi har mye snillere banker! Over 600 000 kr er veldig mye penger for en vanlig Svenske mens man trenger ikke å være så veldig velstående i Norge for å kjøpe bil til 600 000 kr! Men ja, de norske avgiftene er helt på bærtur Vi tjener nok dessverre ikke så mye mer i Norge. En bil i Sverige vil være en god del billigere for en svenske enn tilsvarende bil i Norge for en nordmann. Okei! Jævlig rart at Norge har så mye høyere BNP en Sverige da! Og at strømmen av svenske arbeidsinnvandrere til Norge er større en noen gang! Ser ingen grunn til at en Mustang skal kost 3-4-5x mindre enn i Norge, og at en E39 M5 kan kjøpes til rett over 100.000 NOK (og det gjelder også S2000, WRX STi fra tidlig 2000-tallet og mange flere biler). De får seg en Cayenne Turbo til 200.000 NOK - LOL! Nei, jeg kjøper ABSOLUTT ikke den at prisene i Norge er greie fordi vi tjener mer. Det HELT høl i huet at man skal kjøpe en M5 E60 til 300.000 og betale 600.000 i avgifter på en 6 år gammal bil!!
Robkill Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Jeg har kjørt en Ford Focus 1.8TDCI jeg da på gibraltar.. ikke en veldig givende turbil
Fredrik 90 Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Dette stemmer ikke Sverige har større BNP enn Norge. Om man tenker per innbygger har Norge høyere. 59 500 USD kontra 39 600 USD. Riktig nok gamle tall og fra forskjellige år. Det var per innbygger jeg siktet til også da det gjerne er dem som kjøper biler som det er snakk om her! Sverige vinner mye på at de har større industri enn oss men det er jo også logsk med tanke på kostnaddsnivået her i landet! En gjennomsnittlig Norsk inntekt er 440 400,- kontra Sverige med 347 628,-! Dette er tall fra inntektsåret 2010 og er hentet fra bla Statistisk sentralbyrå så de bør være ganske riktige! Nei, jeg kjøper ABSOLUTT ikke den at prisene i Norge er greie fordi vi tjener mer. Det HELT høl i huet at man skal kjøpe en M5 E60 til 300.000 og betale 600.000 i avgifter på en 6 år gammal bil!! Er vel ingen som har påstått at prisene i Norge er greie, de er helt fullstendig på trynet! Selv om det hjalp bittelitt med avgiftsjusteringen nå på ny året så er det bare toppen av isfjellet hva bilavgifter angår!
flonoen Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Så gjennomsnittsinntekten i Norge er ca 25% høyere enn i Sverige, kostnadsnivå på forbruksvarer som matvarer, hygiene, klær osv kan jeg tenke meg er ca 15-20% høyere i Norge enn Sverige, mens biler koster gjerne 2-3-400% mer her, og allikevel synes du ikke det er særlig hårreisende med bilprisene vi har?
Thundercoil Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 14 biler i kjedekollisjon, 12 'luksusbiler', åtte ferrarier, en lambo og tre "eksklusive mercer". Hehehe. Er ikke hver dag man leser slike artikler. http://bil.aftenposten.no/bil/Atte-luksusbiler-knust-i-stjernesmell-12574.html
Anbefalte innlegg