Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg stemmer FRP på grunn av att de appelerer til meg og det JEG bryr meg om. Og ja bil politikken deres er hovedgrunnen til det, da det er det jeg brenner for. Og som alle andre Nordmenn tenker jeg kun på meg selv...

Dere som sier att landet går til helvette med frp er jo skrullete, Høyre ville garantert hatt noe dem skulle sagt dersom den høyre siden av politikken skulle styrt landet, og når det gjelder velferd osv så er jeg veldig enig med høyre. Tror høyre og frp i regjeringen ville gjort mye ( FOR MEG )... hehe

Nå har ikke jeg kritisert FRP velgere da, kun de nevnte argumenter som ble tatt opp tidligere (fotobokser etc.).

Norge er jo demokratisk, så det skulle bare mangle at man har forskjellige syn på hvem som skal styre landet.

Problemet er bare at mange (tenker da ikke på deg) lar seg styre av slike billige og populistiske valgløfter som billig bensin og sprit på bensinstasjonen. Hadde alle velgerne satt seg inn i alle partienes syn, på alle de forskjellige sakene, hadde nok resultatet vært et annet.

Skrevet
Jeg stemmer FRP på grunn av att de appelerer til meg og det JEG bryr meg om. Og ja bil politikken deres er hovedgrunnen til det, da det er det jeg brenner for. Og som alle andre Nordmenn tenker jeg kun på meg selv...

Dere som sier att landet går til helvette med frp er jo skrullete, Høyre ville garantert hatt noe dem skulle sagt dersom den høyre siden av politikken skulle styrt landet, og når det gjelder velferd osv så er jeg veldig enig med høyre. Tror høyre og frp i regjeringen ville gjort mye ( FOR MEG )... hehe

Nå har ikke jeg kritisert FRP velgere da, kun de nevnte argumenter som ble tatt opp tidligere (fotobokser etc.).

Norge er jo demokratisk, så det skulle bare mangle at man har forskjellige syn på hvem som skal styre landet.

Problemet er bare at mange (tenker da ikke på deg) lar seg styre av slike billige og populistiske valgløfter som billig bensin og sprit på bensinstasjonen. Hadde alle velgerne satt seg inn i alle partienes syn, på alle de forskjellige sakene, hadde nok resultatet vært et annet.

Skjønner godt hva du mener, hadde det bare vært tomme løfter de hadde kommet med til hvert eneste stortingsvalg hadde jeg skjønt det, men de tingene jeg mener appelerer til meg er noe FRP har stått for sålenge jeg kan huske !

Skrevet

er det noen som vil kjøpe FEIT dritebil? så er det en god venn av meg som selger sin meget spesielle og kjente e30 turbo.. den er virkelig gjennomført fra ende til ende, ALT er tenkt ut og MYE custom rundt på bilen, hele motorommet er bare strøkent og maks bra, har et bensinsystem som er ultimat for drifting, understellet flyter utrolig godt i sladd.. er også wisefab forstilling som fungerer meeeget bra :) den er rett og slett bare skikkelig grom! utrolig lett og skru på, bruker fks ikke lang tid på og nappe ut motor da alt er så godt gjennomtenkt.. den som ender opp med denne kommer til og få mye glede og oppmerksomhet, det er heeelt sikkert!

kan vell også legge med at dette er en av norges mest kjente driftebiler, den har blandt annet vært på gatebil forsiden i desember nummeret med stor repotasje der.. så det er en kjent bil :)

http://bil.autodb.no/?_cmd=results&List ... mId1411375

Skrevet
Man kan jo snu på det og spør hva har den regjeringen som sitter nå gjort for at vi har fått det bedre?

Du som er en veimann burde jo kjøre Norge på langs, og legge merke til at det er eksepsjonelt mange veistrekninger som er under utbedring pr. i dag. ;)

Skrevet
Er det virkelig noen her som er så ufattelig korttenkte at dere velger basert på bagateller som bilavgifter, bensinpriser, veiutbygging og fotobokser?

Tror kanskje enkelte hadde hatt godt av en tur ut av landet for å få litt perspektiv på hvordan ting faktisk kan være, og hvor godt man faktisk har det her i landet.

Jovisst er det ting som kunne vært gjort annerledes, men jevnt over synes jeg politikerene i Norge har gjort en relativt god jobb,

+1... og jeg kan ikke være mer enig.

Jeg tror også at mange flere i Norge kunne ha godt av å se hvordan mange faktisk har det andre steder i verden. Vi har sannelig ikke mye å klage over i Norge (og Danmark). Når dette er nevnt tror jeg at den generelle livskvaliteten er vesentlig høyere mange andre steder i Norge enn i Oslo. Oslo sliter med noen alvorlige utfordringer som ikke finnes mange andre steder i Norge. Spesielt den vanskelige boligsituasjonen og alvorlige sosiale skjevheter pga. innvandringen fører til at Oslo i noen sammenhenger kan være mindre attraktiv å bo i.

FrP er et typisk urbant parti som henter mange velgere blandt middelklassen og i samfunnsklassene under middelklassen... i nettopp Oslo og andre byer i Norge. Disse gruppene er også de som i størst grad har fått føle de negative sidene ved innvandringen og globaliseringen generelt. Dette kan f.eks være sosialt ødelagte bomiljøer og skoler og/eller arbeidsløshet pga. utflytting av arbeidsplasser til lavkostnadsland.

Vi ser den samme utviklingen i de fleste andre land i Europa også og de politiske reaksjonene er nogenlunde tilsvarende der. Partier som FrP stormer frem på meningsmålingene. Slik jeg opplever dette handler det i Norge ikke primært om rasisme eller annet brunt grums (i motsetning til f.eks i Nederland og Frankrike), men om at folk oppriktig talt er frustrerte og bekymret. De vet ikke deres arme råd og griper tak i det første og beste partiet som mer eller mindre i klartekst taler deres sak. Det handler ikke først og fremst om å være negativ til innvandringen, men om at det blir tatt mer hensyn til det opprinnelige. Folk flest ønsker ikke store og dyptgripende forandringer i deres liv... iallefall ikke over kort tid. Som alltid handler det om konsensus og balanse. Jeg synes ikke at det er dette vi opplever når det gjelder innvandringen idag. Den går stort sett bare over stokk og sten.... laissez-faire.

Istedenfor å direkte beskylde norske partier og organisasjoner for unnfallenhet og berøringsangst når det gjelder dette fenomenet velger jeg heller å referere til en artikkel i den seriøse danske avisen Politiken (sosialliberalistisk og pendant til Dagsavisen i Norge). Artikkelen forklarer etter min mening hvorfor det politiske landskapet er formet som det er i 2012.

http://politiken.dk/debat/ECE1475388/de ... verklasse/

Skrevet

Det er jo nettopp på grunn av populistiske valgløfter venstresiden scorer høyt, eller... jeg mener manipulering som er den riktige betegnelsen.

Skrevet

Noen som kan bekrefte at denne fangeren er orginal E36 M3:

zee6rn2brhsqwgrwxjf6.jpg

Syns defusern var litt tjukk, eller er det bare meg?

Skrevet

Nå velger de jo leder i "verdens mektigste land", USA, ut fra om personen er kristen, mot abort, og mot homofile. (Republikanere er håpløse...)

Vi har fortsatt litt å gå på her i Norge, når en ser på valgargumenter over dammen...

Skrevet
Noen som kan bekrefte at denne fangeren er orginal E36 M3:

zee6rn2brhsqwgrwxjf6.jpg

Syns defusern var litt tjukk, eller er det bare meg?

Det er ikke bare du, den er jo mye tykkere enn på det andre bildet.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...