Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste steg er vel å flytte til danmark og kjøpe e46 :mrgreen:

Hehehe... det er i så fall en temmelig kostbar affære i forhold til i Norge. Min "danske" 2003 E46 318d Touring med snart 287000 Km på telleren er stadig verdt ca. 110000 kroner her i Danmark. Den kostet da den var ny ca. 420000 DKK (eller den gangen ca. 480000 NOK).

Billigste 1-serie (F20 316i) koster 370000 kroner. Billigste 3-serie (E91 316i) koster ca. 405000 kroner. Billigste ny 3-serie (F30 320d) koster 550000 kroner. Billigste 5-serie (F10 520d) koster 705000 kroner. Billigste 7-serie (F01 730d) koster 1470000 kroner.

Alle priser pr. 12.01.12 inkl. moms, eksl. ekstrautstyr og fritt levert autorisert forhandler i Danmark.

Skrevet

^ Regner med at dansker kollapser når de får se svenske bilpriser. Hehe...

Noen land har helt vanvittig avgiftspolitikk... Husker ikke hvilket land det er, men i Sør-Amerika en plass så koster iPhone f. eks. 18000 kr. (3000 $) (var det en innbygger som fortalte), pga helt latterlig "luksusskatt" på mange ting...

I Pakistan fikk jeg i 2007 tilbud om å kjøpe en '04-'05 Porsche 996 C4 S til 120.000 NOK. Den var hentet inn fra England, men det viste seg at avgiftene var noe sånt som 7-gangern, og da gav alle F i å kjøpe den bilen av stakkaren som henta den inn :P Jeg takket pent nei (er jo der en gang per skuddår elns, hva skal jeg da med en slik bil).

Åeh... Først den iM8-saken fra BMW som er hybrid... Og nå denne...

ikonet+nsx+vender+tilbake.jpg?o=4219352&w=&h=&ee=1326274556

Fremtiden er rååååååååååååååååå

Edit:

Også dette da... 77777 biler til salgs på finn.no :D

bkp80s3g7pn77kuso5tt.jpg

Skrevet

Var en interessant tekst på lønnsslippen som kom i dag. I stedet for utbetalt sto det opparbeidet gjeld med minus foran. Måtte bare le rått... Var selvfølgelig feil!

Skrevet
^ Regner med at dansker kollapser når de får se svenske bilpriser. Hehe...

Noen land har helt vanvittig avgiftspolitikk... Husker ikke hvilket land det er, men i Sør-Amerika en plass så koster iPhone f. eks. 18000 kr. (3000 $) (var det en innbygger som fortalte), pga helt latterlig "luksusskatt" på mange ting...

I Pakistan fikk jeg i 2007 tilbud om å kjøpe en '04-'05 Porsche 996 C4 S til 120.000 NOK. Den var hentet inn fra England, men det viste seg at avgiftene var noe sånt som 7-gangern, og da gav alle F i å kjøpe den bilen av stakkaren som henta den inn :P Jeg takket pent nei (er jo der en gang per skuddår elns, hva skal jeg da med en slik bil).

Åeh... Først den iM8-saken fra BMW som er hybrid... Og nå denne...

http://bilde.dinside.no/ikonet+nsx+vend ... 1326274556

Man skulle tro at danskene klikker når de får se svenske bilpriser, men egentlig ikke. Enten flytter de til Sverige (gjelder mest Sjælland) eller så leaser de bilene. Svært få kjøper idag en ny BMW her i Danmark... noe bruktprisen på min gamle og temmelig godt brukte E46 gjenspeiler.

Hehehe... åpenbart ikke like greit å selge en 911 i Pakistan. Jeg vet ikke om trafikken på motorveiene i Pakistan er mer sivilisert enn i India, men episoden der Top Gear gutta kjører på motorveien mellom Mumbai og Delhi er virkelig scary. Ellers har jeg også fått med meg at det er 964/993 og 997 (spesielt facelift) som gjelder når det handler om byggekvalitet på moderne Porscher. Jeg tror imidlertid neppe at byggekvaliteten er helt på høyde med de siste 928´ene... den er legendarisk og helt i verdensklasse.

Acura NSX Consept.... den gamle er stadig verdt å kikke på som bruktbil... gjennomført sportsbil... 8)

Apropos gjennomført sportsbil... den nye Porsche Boxster (trolig 981) med et karosseri i aluminium. Jeg sier ikke nei takk til en ny Boxster S med 315 HK... :)

http://www.dinside.no/887167/her-er-nye-porsche-boxster

Skrevet
noen som har peil på hvordan man får e36 tannstag til å passe på e30 uten servo? gadd ikke lage egen tråd bare for dette

bare å montere den rett på. må bruke en blanding av e30 og e36 slanger hvis du bruker e30 servopumpe

Hadde ingen planer om servo, må bytte tannstag og leste at e36 tannstag ville gjøre så jeg slapp å vri fullt så mye på rattet:)

E46 tannstang fungerer også fint, har ei 330i tannstang på min e30. Bruker standard e30 servoslanger.

Det du trenger for å få det til å passe, er shims til festene i traversen og nedre rattakselledd fra e30 med servo.

Skrevet

Noen som vet noen måte å reparere parkett/tre-gulv?

Har visst laget et hakk i gulvet til noen vi var på fest hos.. Han snakker om at de må ta halve gulvet på nytt for å bytte den ene planken, noe som visst kommer på 10-15k.. Jippi.. Akkurat det jeg ville bruke de pengene jeg ikke har på..

Skrevet

Takk for meget utfyllende info, skal prøve meg på oppskriften din fremover.

Når det gjelder spising kan jeg spise 7 ganger daglig,

En vanlig dag med mat på meg er følgende

Frokost ca 6 brødskiver ca kl 0630

Lunsh ca 4 brødskiver ca kl 11

lunch nr 2 4 brødskiver ca kl 1330

hjem fra jobb mat: havregrynsgrøt (stor porsjon) ca 1600

middag: ca 1930 stor porsjon

kveldsmat

+ Nattmat (ja jeg våkner om natta og er drit sulten)

Ser du har fått mange tips her, noen av varierende kvalitet, men også mye fornuftig. Har selv trent i 4 år, og tillegnet meg endel kunnskaper. Blant annet skrevet noen artikler osv. Har også utviklet treningsprogram for kompiser (jeg selv følger landslagsprogrammet i styrkeløft) som de har hatt kjemperesultat med. Send meg gjerne en PM med ønskede mål for treningen, så kan jeg se på det.

Ang måltidene dine, så er det mye mat, men lite mat å vokse seg stor på. Nå vet jeg ikke hva du putter på brødskiva, men er uansett begrenset hvor mye protein du kan få i deg. Ville puttet inn noen omeletter, kylling, kjøttdeig osv for å dekke proteinbehovene dine. Når det kommer til proteinbehovene, så strides de "lærde". Noen sier 0.7g protein pr kg kroppsvekt, selv foretrekker jeg mellom 1 og 1.5g.

Til slutt vil jeg anbefale deg å registrere deg på Treningsforum.no, som er Norges største forum for folk som trener. Du vil garantert lære mer der enn på bimmers :)

Skrevet
Er ikke noe problem å bytte ut den ene bordbiten som er skadet ved å fjerne f.eks noten på bordet og/eller litt av fjæra..

Har du en bedre beskrivelse til en som ikke kan gulv i det hele tatt? :D

Så man trenger ikke ta opp hele/halve gulvet for å bytte den ene planken?

Uansett jeg syns dette er FORBANNA latterlig, da det var 25+ folk der. Man må faen regne med at noe kan bli skadet..

Merker jeg er klar for å skade noe mer :lol::lol:

Skrevet
Noen som vet noen måte å reparere parkett/tre-gulv?

Har visst laget et hakk i gulvet til noen vi var på fest hos.. Han snakker om at de må ta halve gulvet på nytt for å bytte den ene planken, noe som visst kommer på 10-15k.. Jippi.. Akkurat det jeg ville bruke de pengene jeg ikke har på..

Ikke noe stress. Fullt mulig å reparere. Jeg har selv reparert gulv jeg laget hakk i og det var hos kunde. Få tak i epoxy masse i trefarge, med tynn tusj lager du årringer. Trefarge og klarlakk får du i tilnærmet lik sprittusj.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

Skrevet

Takk så mye for svar! Får ta å høre med en bekjent som er snekrer om han kan ordne dette rimelig for meg. Syns det blir for latterlig at JEG skal betale 10-15k for et pittelite hakk i et gulv :lol:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...