Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Østhassel har enkelte gode poenger, men han tar feil når det gjelder 68-generasjonens innflytelse på journalistikken idag. Han mangler kun 3-4 år på selv å være en 68´er... og det er ikke de som idag er 60-65 år som dominerer debattene og/eller nyhetsbildet. Det er tvert imot min generasjon (altså de som er 20-25 år yngre) som idag har ledende stillinger i media og andre steder... og dermed legger premissene for debattene og nyhetsbildet generelt.

Ergo er det folk som var i 20-årene på 80 og delvis 90-tallet som dominerer debattene og nyhetsbildet. Folk som står med et ben i henholdsvis "gammel" og "ny" tid når det gjelder hva som er politisk korrekt og ikke. De har en påført 40-års krise i en verden der intet alvorlig er alvorlig lenger og ingenting for banalt til å ta for alvorlig.

Historien om Plumbo, Kaizers og Tsahwe er historien om dobbeltmoralisme og latterlig nidkjærhet, men det er også historien om en kulturkollisjon mellom by og land. Oslo gjennomgår forandringer som er totalt i utakt med resten av landet (og andre land). Alminnelig folkelighet har blitt for harry for kultureliten i Oslo. Det skal være etnisk... bare ikke etnisk norsk.

Christian Tybring-Gjedde setter ting i litt perspektiv: Link

Dette er en bedre kommentar/refleksjon i denne sammenheng. Jeg synes at redaktøren i Minerva på en meget god måte streker opp hvor grensene bør gå.

http://www.aftenposten.no/meninger/Jeg- ... xWKG4HW4oY

Skrevet

fish: haha

noekult/dirtydicky:

Å sammenligne Exchange og evernote blir helt lattis spør du meg. Jeg bruker evernote både privat og i jobbsammenheng. Hadde ikke klart meg uten! Alt fra handlelister til møtenotater. Helt genialt!

Exchange brukes til jobbmail, kalender og alle kontaktene mine. Da selvfølgelig på jobbens exchangeserver.

Lurer på om jeg skal teste denne backupløsningen: https://www.crashplan.com/consumer/store.vtl#10gb-plan

Automatisk synking av valgte folderne lokalttil en valgt folder online.

Skrevet
":1azyb2xf]fish: haha

noekult/dirtydicky:

Å sammenligne Exchange og evernote blir helt lattis spør du meg. Jeg bruker evernote både privat og i jobbsammenheng. Hadde ikke klart meg uten! Alt fra handlelister til møtenotater. Helt genialt!

Exchange brukes til jobbmail, kalender og alle kontaktene mine. Da selvfølgelig på jobbens exchangeserver.

Lurer på om jeg skal teste denne backupløsningen: https://www.crashplan.com/consumer/store.vtl#10gb-plan

Automatisk synking av valgte folderne lokalttil en valgt folder online.

Dropbox?

Skrevet

dropbox suger for formålet mitt, men har selvfølgelig det også.

Problemet der er at jeg har 4 maskiner jeg synker filer mellom med dropboxen, og 75GB med bilder. Det har jeg ikke plass til på alle maskinene. En kan jo sette opp til kun å synke enelte foldere, på valgt maskin, men legger en til en folder blir denne automatisk synket. Lite gunstig løsning.

Samtidig som alt må ligge under dropboxhirarkiet.

Skrevet

Til handleliste vil jeg anbefale Our Groceries. Vi bruker den hele tiden, og den blir perfekt synket mellom mobilene våre. :)

Skrevet
":3fm7d5ix]noekult/dirtydicky:

Akkurat... Ser ut som de har forskjellige formål. Google Docs er kjekt, men ikke helt det samme heller.

Dropbox bruker jeg også. Det er kjekt mtp. at bedriftsfilene jeg har på Dropbox er automatisk tatt backup av når jeg endrer/lukker/legger til dem. Trenger dem ikke ofte fra mobilen, men greit at de er tilgjenglige for nedlastning hvis behovet melder seg. Ikke minst, kan logge inn online fra hvor som helst og ha tilgang til filene.

Evernote bruker jeg som huskelapper på idéer jeg kommer i farta, sjekklister og den slags - det som er lettvint og som bør være lett tilgjenglig.

Til vanlig backup så har jeg fortsatt nok med 500GB ekstern mini-harddisk fra Lacie som ikke tar noe plass. Trykker bare på "Kjør backup" i softwaren og da er det gjort... Blir for tregt/dyrt med online lagringstjenester når filene er flere GB store...

Skrevet
":3couui2e]dropbox suger for formålet mitt, men har selvfølgelig det også.

Problemet der er at jeg har 4 maskiner jeg synker filer mellom med dropboxen, og 75GB med bilder. Det har jeg ikke plass til på alle maskinene. En kan jo sette opp til kun å synke enelte foldere, på valgt maskin, men legger en til en folder blir denne automatisk synket. Lite gunstig løsning.

Samtidig som alt må ligge under dropboxhirarkiet.

Ser den. Nei alt av bilder, filmer og arbeid ligger på en NAS for min del. Jeg har de under dropbox inntil de er ferdige og arkiveres. Da flyttes de over til NAS'n fra Dropbox. Visse ting man ikke vil ha på Dropbox'n heller. NAS'n har jo også synk-funksjoner men de bruker jeg ikke. Strålende fornøyd med NAS'n til sitt formål.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...