Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

":14kprsgp]

Kjenner det irriterer meg litt at BMW ikke kommer opp med noe spennende om dagen, mens Mercedes og Audi spyr ut "supersportsbiler".

Jeg er helt enig og jeg synes faktisk at BMW begynner å bli et relativt kjedelig bilmerke. At det skulle bli mer fart over Mercedes-Benz enn BMW hadde jeg aldri trodd, men slik har det blitt. Audi blir åpenbart inspirert av at VAG også består av Bugatti, Bentley, Lamborghini og Porsche. Det er ikke mye BMW kan stille opp med i denne sammenhengen og det merkes. Porsche kommer med nye modeller hele tiden... senest 918 RSR og 987/997 "Black Edition"... og spesielt Panamera er en seriøs utfordrer for F01. Slik jeg ser det er Panamera... uansett hva man mener om designet... en mye, mye bedre bil enn F01. Det er skummelt at Porsche bare med et slag kan vippe både 7-serien og S-klassen vekk som de facto supersedanene i premiumklassen.

Du er på et BMW forum, klager over BMW og fortsetter å prate om Porsche.... :? Tror du må finne deg et Porsche forum.

Vi har nye 5-serie og 7-serie som aldri har sett bedre ut. Motoralternativer i alle retninger, og en fresh 3-serie. Skjønner ikke hvordan BMW kan være kjedelig nå. Du snakker om superdaner som ingen her har noe spesielt forhold til.. Boooring..

Jeg har et BMW relevant spørsmål til dere som har e90/e91 320i. Hvor langt kommer dere på en tank? Prøver å finne litt mer info, men er ikke bare enkelt.

Og why kjøper alle nordmenn 316i, finner jo ikke 318i lengre engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på et BMW forum, klager over BMW og fortsetter å prate om Porsche.... :? Tror du må finne deg et Porsche forum.

Hvis man virkelig er interessert i BMW nytter det ikke å lukke øynene for det BMW´s konkurrenter kommer opp med. Porsche konkurrerer direkte med BMW på flere viktige markeder og dette bør vi som BMW interesserte absolutt interessere oss for.

Jeg synes derfor at det er viktig at vi diskuterer hva Mercedes-Benz, Porsche, Alfa Romeo, Maserati etc. gjør... og ikke gjør. Strategi og marked er minst like viktig som ren interesse når det gjelder hva slags følelser folk har for BMW. Hvis ikke BMW fremstår som nogenlunde sportslig og sexy er jeg sikker på at minst halvparten av medlemmene her inne kjøper et annet bilmerke neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi skal tenke for hardt på strategi og marked. Porsche har ingenting som er interessant for folk flest, og i hvertfall ikke i de "markeder" som du snakker. Det er vanlige folk som kjøper BMW i all hovedsak.. Kan ikke komme med "alternativer" som koster 1,5 mill.

Og tror ikke BMW har noe å frykte når Porsche lager noe som er så støgt som denne:

58_-829028598.jpg

Finnes mange fine Porscher, men det skal jeg tenke på når treffer midtlivskrisa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk langt på vei enig med Fredrik i sine utsagn. Noen skikkelige hot modeller fra BMW er sterkt savnet, men i stedet blir det utviklet GT versjoner av 1- og 3 serien noe jeg anser som totalt unødvendig (Selv F07 5 serie GT fremstår som alt annet enn elegant foruten om et nydelig stykke interiør). Ryktene har også sagt X4 og X7, hvor sistnevnte ble vraket i forbindelse med finanskrisen - og godt var det. I stedet burde BMW fokusere litt mer på sine opprinnelige røtter ved f.eks å droppe utviklingen av framhjulsdrevet bil i 1 serien (i hvertfall la det bli med denne!) og heller tilby noen hardcore biler alà Mercedes-Benz SLS. En ny BMW Z8 ville vært på sin plass. I tillegg ville nok en direkte konkurrent til Aston Martin Rapide, Porsche Panamera vært interessant og da spesielt ved å blåse støv av konseptbilen Concept CS som som ble introdusert i 2007 - og som desverre ble vraket.

Det skal imidlertid bli spennende å se om BMW vil gjøre alvor med VED (Vision EfficientDynamics Consept) og kommende Z Spyder Stradale som foreløpig ligger på en utviklingsstasjon. Dette skal iht. insidere dreie seg om en High-tech sportsbil som vil gå rett i strupen på blandt annet Mercedes-Benz SLS.

Jeg tror det skal bli en spennende tid vi går i møte - sakte men sikkert..

I skrivende stund ble forresten BMW Vision ConnectedDrive vist fram på nettet.. Og det er hvertfall et steg i riktig retning.. 8)

du8v4czwece0zu6vkaws.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Jetta Syncro er ganske sikkert en mye bedre vinterbil enn tilsvarende gamle BMW´er og MB´er. VAG kunne bygge virkelig slitesterke biler på denne tiden. Golf II og Jetta må omtrent skytes før de tar kvelden.

Gi dem til meg, da slutter de tydligvis å fungere :(

Jettan min står innesnødd på en låve, golfen jeg låner står på jobb og er steindau og jeg aner ikke hva som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":7c8jfmp3]Kjenner det irriterer meg litt at BMW ikke kommer opp med noe spennende om dagen, mens Mercedes og Audi spyr ut "supersportsbiler".

Honda stod hjertet nærmest, før jeg fikk smaken av BMW. Satt igjen med den samme følelsen fra den tiden også. Alle andre japsene spydde ut ene superbilen/sportsbilen etter den andre, mens Honda bare satt og så på. Det samme skjer med BMW nå! Audi tar jo helt av med heftige sportsbiler og Mercedes har ikke hvilt siste tiåret (SL AMG, SLR, SLS). Og når BMW endelig gidder så skal de lage en hybrid sportsbil. THAT'S GAY, BMW!

Har fått troen tilbake for Honda, dog. Hører rykter om at Mk2 NSXen har blitt tatt opp til utvikling igjen :D Ser ut som bastarden til TVR Sagaris og Lexus LF-A 8)

Så M3 E92 på Økern i sted. Den var hvit. Sykt anonym coupé i grunn, så ikke at det var en M3 før jeg så grillen på siden! Ironien er at jeg aldri lar en M5 E60 smette forbi meg uten å ha skjønt at det er en M5 (ser jo så sykt mandig ut på veien), men M3 E92ene legger jeg aldri merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Vision ConnectedDrive så ut som en tøff bil, synd den helt sikkert ikke blir produsert. Men det er noe slikt bmw skulle fått laget. Er helt enig i at bmw mangler en superbil, som R8 o.l.

ingard: bmw har visst sine stygge biler de også. F.eks 5-serie GT

95_605479713.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi skal tenke for hardt på strategi og marked. Porsche har ingenting som er interessant for folk flest, og i hvertfall ikke i de "markeder" som du snakker. Det er vanlige folk som kjøper BMW i all hovedsak.. Kan ikke komme med "alternativer" som koster 1,5 mill.

Jeg mener at du har misforstått ganske mye når det gjelder branding (og spesielt branding av et bilmerke). "Brød & melk" modellene til BMW (altså modellene BMW tjener til livets opphold på) er modeller som 116i/118i/118d/318dT/320dT/520dT/X3 xDrive20d. Dette er ikke modeller som i seg selv er spesielt imponerende i forhold til f.eks tilsvarende Mercedes-Benz eller Audi modeller. Ergo må BMW utvikle mer imponerende modeller som f.eks 135i/335i/M3/550i/M5. Dette er imidlertid modeller BMW kun tjener småpenger på i forhold til de store volumene ellers i 1, 3, 5 og X-seriene. BMW kan ikke leve av å kun produsere 135i/335i/M3/550i/M5 modellene.

Saken er imidlertid at f.eks Porsche nettopp bygger modeller som prismessig og imagemessig konkurrerer "head on" med 135i/335i/M3/550i/M5 og 7-serien samt X5/X6. Derfor er Porsche en av BMW værste konkurrenter. Klarer Porsche å "kuppe" de aktuelle markedene er ikke 116i/118i/118d/318dT/320dT/520dT/X3 xDrive20d modellene mye verdt og BMW kommer til å tape mye penger.... enormt mye penger.

Forøvrig så er nettopp Cayenne en enorm suksess for Porsche. Dagens Cayenne Turbo er et råskinn med en V8 motor som utvikler 500 HK ved 6000 rpm og 700 Nm mellom 2250 og 4500 rpm. 0-100 Km/t går løs på 4,7 sekunder (hurtigere enn både E92 M3 og E60 M5) og topphastigheten er rundt 280 Km/t. Ingen standard BMW har en sjanse i havet mot Porsches SUV... og da kan man jo bare tenke seg hva en modell som f.eks 997 GT2 RS kan klare... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^ (edit: snakker til maze) Det er ikke en pen bil, men den er definivt penere enn den jeg viste til. Poenget mitt var egentlig at man ikke har mange faktiske alternativer til BMW sine modeller fra Porsche. Så å snakke om viktige markeder for oss er jo bare tull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi skal tenke for hardt på strategi og marked. Porsche har ingenting som er interessant for folk flest, og i hvertfall ikke i de "markeder" som du snakker. Det er vanlige folk som kjøper BMW i all hovedsak.. Kan ikke komme med "alternativer" som koster 1,5 mill.

Jeg mener at du har misforstått ganske mye når det gjelder branding (og spesielt branding av et bilmerke). "Brød & melk" modellene til BMW (altså modellene BMW tjener til livets opphold på) er modeller som 116i/118i/118d/318dT/320dT/520dT/X3 xDrive20d. Dette er ikke modeller som i seg selv er spesielt imponerende i forhold til f.eks tilsvarende Mercedes-Benz eller Audi modeller. Ergo må BMW utvikle mer imponerende modeller som f.eks 135i/335i/M3/550i/M5. Dette er imidlertid modeller BMW kun tjener småpenger på i forhold til de store volumene ellers i 1, 3, 5 og X-seriene. BMW kan ikke leve av å kun produsere 135i/335i/M3/550i/M5 modellene.

Saken er imidlertid at f.eks Porsche nettopp bygger modeller som prismessig og imagemessig konkurrerer "head on" med 135i/335i/M3/550i/M5 og 7-serien samt X5/X6. Derfor er Porsche en av BMW værste konkurrenter. Klarer Porsche å "kuppe" de aktuelle markedene er ikke 116i/118i/118d/318dT/320dT/520dT/X3 xDrive20d modellene mye verdt og BMW kommer til å tape mye penger.... enormt mye penger.

Forøvrig så er nettopp Cayenne en enorm suksess for Porsche. Dagens Cayenne Turbo er et råskinn med en V8 motor som utvikler 500 HK ved 6000 rpm og 700 Nm mellom 2250 og 4500 rpm. 0-100 Km/t går løs på 4,7 sekunder (hurtigere enn både E92 M3 og E60 M5) og topphastigheten er rundt 280 Km/t. Ingen standard BMW har en sjanse i havet mot Porsches SUV... og da kan man jo bare tenke seg hva en modell som f.eks 997 GT2 RS kan klare... :)

0-100 Km/t går løs på 4,7 sekunder drar jo ikke skinnet av pølsa og 280 er jo ikke noe en gammel bmw ikke klarer :mrgreen:

problemet er jo at bilene er så dyre. kunne tenkt meg en porsche med tia, men er mye som kommer før den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...