Fredrik 90 Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Var artig med litt snø i dag ja! Måtte jo sladde litt selvfølgelig Men nå forsvinner sikkert snøen her i løpet av kvelden og morgendagen, like greit Var med hjertet i halsen jeg la i vei opp den ubrøyta bakken til huset her i stad, men BMWen krabba fint opp med litt antispinnhjelp.
Thewiz Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 De er jo ikke kjent for å like fukt så sjekk coil og pluggledninger osv Er jo også et kjent problem at innsugsbelgen sprekker og suger falskluft. Du får gi feedback på om du finner problemet eller ikke Det skal jeg gjøre
noekult Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Var artig med litt snø i dag ja! Måtte jo sladde litt selvfølgelig Men nå forsvinner sikkert snøen her i løpet av kvelden og morgendagen, like greit Var med hjertet i halsen jeg la i vei opp den ubrøyta bakken til huset her i stad, men BMWen krabba fint opp med litt antispinnhjelp. For n'te gang, antispinn har nada å gjøre med fremkomstegenskapene på snø/is. Faktisk så kan antispinnsystemer i mange tilfelle ødelegge for bakhjulstrekkbilers fremkomst, pga. systemet jobber med sitt mens sjåføren prøver å styre bilen sin med sitt. Da er det beste å slå antispinnen av og ta kontroll selv. Når man er i gang med kjøringen så er det selvsagt best å ha antispinn på, for da vil elektronikken være betydelig mye raskere til å gripe inn i tilfelle en uforventet skrens, før de aller fleste sjåfører hadde skjønt hva situasjonen var... Kanskje du leker i snøen med antispinn på også? Bra med snø ute, jeg venter på at folk og trafikken gir seg utover kvelden, da må jeg nok ut en liten tur jeg også.
Fredrik 90 Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Var artig med litt snø i dag ja! Måtte jo sladde litt selvfølgelig Men nå forsvinner sikkert snøen her i løpet av kvelden og morgendagen, like greit Var med hjertet i halsen jeg la i vei opp den ubrøyta bakken til huset her i stad, men BMWen krabba fint opp med litt antispinnhjelp. For n'te gang, antispinn har nada å gjøre med fremkomstegenskapene på snø/is. Er vel bare jeg som er dårlig til å kjøre bil da.. Prøv å kjør opp bakken vår med to år gamle piggfri og uten antispinn, lykke til
Larsinnj Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Da bærer det på vorspiel før det blir hotellet, med ! Gla som fa1! Skål!
rublings Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Da har damen nesten kjøpt sin første bil, Micra 1.0 54hk Skal skrive kontrakt på mandag. Noen som har erfaring med disse bilene?
Marius2002 Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Var artig med litt snø i dag ja! Måtte jo sladde litt selvfølgelig Men nå forsvinner sikkert snøen her i løpet av kvelden og morgendagen, like greit Var med hjertet i halsen jeg la i vei opp den ubrøyta bakken til huset her i stad, men BMWen krabba fint opp med litt antispinnhjelp. For n'te gang, antispinn har nada å gjøre med fremkomstegenskapene på snø/is. Er vel bare jeg som er dårlig til å kjøre bil da.. Prøv å kjør opp bakken vår med to år gamle piggfri og uten antispinn, lykke til Har ingenting med hvor god/dårlig man er. Man kjører i sin stil slik man liker best. Om man føler antispinn hjelper i bratte oppoverbakker så kjører man med antispinn på Noekult har derimot et poeng at det generelt sett i enkelte tilfeller om vinteren kan være lurt og skru av antispill når man skal opp en bratt bakke. Her står det litt fornuftig om kjøring på vinteren med ABS og ESP: http://www.klikk.no/motor/bil/article375836.ece Og sitat: – Skal man opp en bratt og glatt bakke, kan det være en hjelp å skru av ESP-en, men i nesten alle andre tilfeller bør man la den stå på. Dette er et veldig bra hjelpemiddel som bremser de hjulene som er nødvendig slik at man i mange tilfeller unngår skrens.
Yngvejos Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 På e90en vil antispinn hjelpe på fremkomligheten da den aktiverer bakbremsene og gir en slags differensialbrems effekt.
winchester Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Da bærer det på vorspiel før det blir hotellet, med ! Gla som fa1! Skål! Her har det gått i Captain Morgan siden i gårkveld, skål og kos deg!
Marius2002 Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 På e90en vil antispinn hjelpe på fremkomligheten da den aktiverer bakbremsene og gir en slags differensialbrems effekt. Jepp
noekult Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 På e90en vil antispinn hjelpe på fremkomligheten da den aktiverer bakbremsene og gir en slags differensialbrems effekt. Jepp Da så.
Fredrik 90 Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Noekult har derimot et poeng at det generelt sett i enkelte tilfeller om vinteren kan være lurt og skru av antispill når man skal opp en bratt bakke. Her står det litt fornuftig om kjøring på vinteren med ABS og ESP: Ja i enkelte tilfeller ja, det har jeg selv merket. Ikke på BMWen dog men på A6en jeg hadde så hjalp det faktisk å skru av ESPen for å komme fram noen ganger, særlig hvis man holdt på å kjøre seg fast På e90en vil antispinn hjelpe på fremkomligheten da den aktiverer bakbremsene og gir en slags differensialbrems effekt. Akkurat det jeg også har hørt, så holder derfor antispinn på for å øke sjansen for å komme fram
Heimstad Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Brukhåndbrekket isteden for hehe Du er over gjennomsnittet god med håndbrekket, hvis du klarer å styre bremsen individuelt på hvert hjul, når du er på tur opp en bakke med hjulspinn
flonoen Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Eg vil heim å sladdeeeeee! :/ Rublings: mitt erfaringsgrunnlag med Nissan Micra er ca 5km som passasjer. Har fremdeles mareritt om det.
Anbefalte innlegg