Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
M5 3.6l ble levert med 3.91.. Det blir MYE turtall hehe ;)

3.91 ja ! Hjelper vell litt på med 6 gir da ;)

Skrevet

Super start på dagen.....

Kjører på E6.. så plutselig høres det ut som jeg blir eskortert av en F16.. men det er ingen F16 der.

Det er høyrebakhjul som er helt flatt.

Greit nok. Har latmannsarm og div i bilen. Hjulbyttet går radig unna. Pumper opp det lille som mangler av luft i hjulet med 12v kompressor.

Så.. fail.. tom for strøm. Slo dessverre av tenninga. To korte turer i går kveld, varmeseter etc i dag tidlig og bakluka åpen så nødblink og interiørlys er på når jeg bytta hjul. Det ble mer en batteriet orka.

Så da fikk jeg brukt for NAF-medlemskapet for første gang.

Må utvide kjekt-å-ha lista i bilen til å inkludere startbooster..

Glad jeg har full-size reservehjul iallefall, for det hadde ikke vært no vits å bruke skum på det hjulet.

Fikk levert det til en dekksjappe på vei til jobb. De ringte nettopp og sa at det ikke var mulig å fikse..

Nå står bilen til lading her på jobb, for batterilader har jeg jo selvsagt i bilen. :)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har kompressor engang. Har igrunn lenge tenkt på å handle reservehjul, tror kanskje jeg bør gjøre alvor før det er for sent.

Skrevet
Super start på dagen.....

Kjører på E6.. så plutselig høres det ut som jeg blir eskortert av en F16.. men det er ingen F16 der.

Det er høyrebakhjul som er helt flatt.

Greit nok. Har latmannsarm og div i bilen. Hjulbyttet går radig unna. Pumper opp det lille som mangler av luft i hjulet med 12v kompressor.

Så.. fail.. tom for strøm. Slo dessverre av tenninga. To korte turer i går kveld, varmeseter etc i dag tidlig og bakluka åpen så nødblink og interiørlys er på når jeg bytta hjul. Det ble mer en batteriet orka.

Så da fikk jeg brukt for NAF-medlemskapet for første gang.

Må utvide kjekt-å-ha lista i bilen til å inkludere startbooster..

Glad jeg har full-size reservehjul iallefall, for det hadde ikke vært no vits å bruke skum på det hjulet.

Fikk levert det til en dekksjappe på vei til jobb. De ringte nettopp og sa at det ikke var mulig å fikse..

Nå står bilen til lading her på jobb, for batterilader har jeg jo selvsagt i bilen. :)

En ting jeg har lært av å kjøre gammel bil er å fylle den med kjekt å ha ting :)

Batterilader, slepetau, startkabler og diverse verktøy.

En kompis av meg var å henta seg nye felger til E39`en sin:

9luoe0o6rlxburac9i1c.jpg

Superstar Grandeur s6. 19x11,5 + 19x9,5 :applause:

Skrevet

Noen som kan svare her? I TUV papirene står bare R0030, hva er de fire siste sifrene? Har en mistanke om at det kan være produksjonsdato, noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

rxqe8kl5wnt50spyk5b8.jpg

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de ikke kan ha reservehjul på dagens biler! I min så har jeg en flaske med skum og en liten kompressor pumpe, kommer jævlig langt med det hvis hjulet har revna eller gått av felgen #-o Husker jeg sto med A6en utpå den Danske landsbygda og kødda men den kompressoren da hjulet lakk, så var det tilbake til motorveien for å så få ny melding om "Tyre pungture" eller hva det nå sto. Reddninga blei en dekksjppe i Aarhus :)

Skrevet

En ting jeg har lært av å kjøre gammel bil er å fylle den med kjekt å ha ting :)

Batterilader, slepetau, startkabler og diverse verktøy.

En kompis av meg var å henta seg nye felger til E39`en sin:

9luoe0o6rlxburac9i1c.jpg

Superstar Grandeur s6. 19x11,5 + 19x9,5 :applause:

Aiaiai, er ikke de felgene sviindyre? Pene er de iallefall :D

Skrevet
Skjønner ikke hvorfor de ikke kan ha reservehjul på dagens biler! I min så har jeg en flaske med skum og en liten kompressor pumpe, kommer jævlig langt med det hvis hjulet har revna eller gått av felgen #-o Husker jeg sto med A6en utpå den Danske landsbygda og kødda men den kompressoren da hjulet lakk, så var det tilbake til motorveien for å så få ny melding om "Tyre pungture" eller hva det nå sto. Reddninga blei en dekksjppe i Aarhus :)

Jeg punkterte i 180-190 Km/t på 6-felts Autobahnen utenfor Frankfurt am Main i Tyskland. Heldigvis eksploderte høyre bakdekk ikke og bilen kunne styres inn mot siden. Akkurat der og da va jeg veldig glad for at Porschen (944) hadde skikkelig reservehjul. E46´en har i det minste 16" nødhjul. Dekket er smalt, men høyden er korrekt. Dette burde være minimum i alle biler.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...