noekult Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Haha, jeg ble utvikla sent. Husker jeg ble spurt om å være sammen med ei da jeg var i 9.- 10.klasse. Jeg bare fniste og løp andre veien. Men sex kom ikke inn i bildet for de i klassen før ca 10. klasse, helt normalt det, for 16-åringer.. La kids være kids, de har mye tid å være voksne på senere!
Fredrik 90 Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 En annen ting er at man skal passe seg litt også! Ei jente på 16 år kan godt se ut som ho er 19 år, og spør du hvor gammel ho er så sier ho selvsagt 19 år! Da er det lett å drite på leggen for å si det sånn
Fredrik Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 det er blitt helt helt sykt det med ungdomskole elver, de jentene er jo helt ville.. seriøst, har en hjemme nå som går på ungdomskolen, og når hun forteller om hvor stort sexpress osv det er der, blir helt skremt jeg.. 8 klassinger suger guttene og ligger med gud og vær man og skriver om det på face etterpå... sånn var det ikke for 4 år siden når jeg gikk på ungdomskolen.. Må si meg enig der, det har skjedd en fæl utvikling på kun få år Vi hadde jo selvsagt noen sklier blandt jentene i klassen på ungdomms skolen men dette var jo før facebookens tid. Huff, føler meg plutselig så gammel nå, er pine meg 7 år siden jeg gikk ut av 10. klasse Jeg er for gammel i denne sammenhengen (les: det er mange år siden jeg gikk på skolen), men jeg har barn i en alder som gir grunn til noen refleksjoner når det gjelder sexpress mot unge piker. Den eldste av våre barn er nå 18 år gammel og heldigvis var hun gammel nok til å forstå alvoret da ting for alvor begynte å utvikle seg for 2-3 år siden. Den yngste er 8 år gammel og pikene i hans klasse har allerede begynt med en oppførsel overfor gutta som om de skulle være 4-5 år eldre enn de er. De agerer som de ser og hører at de eldre pikene gjør. Utviklingen er virkelig skremmende. Pikene er hverken mentalt eller fysisk forberedt til slike ting i deres alder. Familiene med barn på vår skole er rimelig ressursterke og sammen med skoleledelsen har vi fokus på problemet. Jeg føler meg derfor trygg på at vi får kontroll på sexpresset mot de unge pikene... i det minste i lokalmiljøet der pikene ferdes. Det avgjørende er å informere guttene om hva de kan tillate seg overfor pikene. De har et klart ansvar hvis de f.eks deler/distribuerer et nakenbilde som kun er ment til dem. Dette handler også om moral og hederlighet. Man skal kunne stole på hverandre og man skal kunne ha tillit til hverandre. At noe er mulig/tilgjengelig betyr ikke nødvendigvis at det er smart å gjøre/bruke. Man kan faktisk si nei takk til alkohol, dop... og en pike som ikke vet sitt eget beste.
flobben Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 quote="flobben"]Bruker selv focal, har ikke bilde tilgjengelig, men her er noen jeg fant på nettSelv hadde jeg noen Focal Chorus 836v foret med parasound! Knall høytallere med meget pen lyd, og saftig trykk! Hadde mye av den "punchen" Klipsch har i bassen, uten at de kan bli for lyst og skrikete, Supre saker:) Hadde selv 836 før RF82, og Focalene var jo kastrater i forhold. Solgte Focalene og kjøpte Klipsch. Da ble det trykk Hornene er ikke skarpe, men detaljerte, og de spiller høyt med stålkontroll! "S"ene var mye tydligere med Focal, noe som ble slitsomt. Har Yamaha som er egentlig en perfekt match med Klipsch. Hehe ja da har du vel ikke hatt nok effekt på focalene.. de trykte like mye hvis ikke mer enn rf82, men sleit litt mer på dypbassen! men her er det mye som spiller inn, som rom, effekt osv:) På mine electra 936 så savner jeg ikke noe punch. Mer en godt nok trykk. Nå er ikke stuen så veldig stor, kanskje ca 30m2. Nå er jeg ikke helt sikker på hva forksjelln på chorus 836og electra936 er heller. Har ikke satt meg så veldig godt inn i de forskjellige modellen.
M|Fjeld Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Har et gammelt pioneer anlegg jeg. Kostet 7000 for 14 år siden. Spiller godt nok Har et 12 år gammelt anlegg som kosta noe og 10.000,- på den tida. Består av en ganske så bra Yamaha forsterker og to stykk Prodex meterhøye høytallere. Har i ettertid kobla til en 12" Mac Audio subb og to Vibe Black Air 6x9 550w høytallere. Fungerer meget bra til musikk, er ikke samme godlyden på film dessverre.. Men ellers så spiller det helt fantastisk!
Clerion Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Jeg tipper det er ingen andre enn folk som bor på Rena som bryr seg om en tredjeplass i kaldest vær! Praten på arbeidsplassen pleier begrense seg til kaldest og varmest, eventuelt mest nedbør om det er noe utenom det vanlige. Skjeldent man utforsker lengre nedover på resultatlista! Da får du virkelig unnskylde
knut_olestad Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Det her er uten tvil ett av de kuleste bildene jeg noengang har sett:
Thewiz Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Noen som kan hjelpe meg? viewtopic.php?f=1&t=215186
Fredrik Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Det her er uten tvil ett av de kuleste bildene jeg noengang har sett: En variant fra en litt annen høyde...
noekult Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 "The long-time rumored BMW 1 Series GT is scheduled to appear at the Paris Motor Show in October."
[space] Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Det er ikke den med forhjulstrekken? Grøss...
Jørgen Lie Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Aah, endelig fikk det nye kamerautstyret kjørt seg litt!!! Vært på en liten fototur hjemme i dag..! Opplevde å få se over 20 forskjellige ørner på en dag, samt 11-12stk på nesten samme plassen! Det ble en del action og slossing Holder på å laste inn over 500 bilder nå (etter at nesten 500 ble slettet på kameraet).. Om noen skulle ha interesse av å se noe, så kan det hende jeg legger ut noen "blinkskudd" i "Ut i naturen tråden" under bilder og show of Herlig dag i alle fall.
Anbefalte innlegg