Kvasi Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Nå er vel de aller fleste "firhjulstrekkere" egentlig tohjulstrekkere, med fast senterdiff og åpen diff i beggen ender (Les: Diagonalspinning).En "god" firhjulstrekker, har og en lås/brems på diff bak, slik at den i beste fall har trehjulstrekk. Eller ARB i begge ender
noekult Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Subaru Forester S-Turbo... WRX motor med mer...
Mexos Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Subaru Forester S-Turbo... WRX motor med mer... De er jævli fete! Trist interiør, men solid og går godt
noekult Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Sjekk på YouTube. De er ustoppelige i snø og folk driver med overraskende mye off roading med dem (kjører opp veldig bratte bakker uten noen ekstrahjelp, samt at de med riktige dekk vil være nærmest ustoppelige i gjøre også). Kanskje den mest komplette bilen som finnes i verden... Da utgår Cayenne, siden ikke leveres med manuelt i vanlig utgave - og når den gjør det i GTS-utgave så er den ubrukelig senka og med sportsgummi som ikke duger offroad...
Tzunami Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Cayenne er jo laget for amerikanske fruer da, så er ikke laget for noe offroadkjøring akkurat:p
S.Hafsmo Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Eller ARB i begge ender Hehe, ja, det er jo egentlig det beste, men dog ikke veldig utbredt blandt den almenne manns firhjulstrekkere. Dagens biler er vel hakket bedre utrustet enn de jeg nevnte, iom at de er utstyrt med antispinn.
noekult Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Cayenne er jo laget for amerikanske fruer da, så er ikke laget for noe offroadkjøring akkurat:p De klarer seg jævlig godt off road også... Standardbil mot standardbil så ville nok modellene danket ut sikkert 90% eller mer av SUVene som finnes, inkludert de som spiller mye mer på offroad-egenskaper. Hadde digget om de kom med en ordentlig offrod-utgave Også husker jeg en av Top Gear gutta nevnte at bremsene er så svære på dem at det ikke finnes offroad-hjul som passer på felgene som passer på bremsene (lol)
Mexos Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Sjekk på YouTube. De er ustoppelige i snø og folk driver med overraskende mye off roading med dem (kjører opp veldig bratte bakker uten noen ekstrahjelp, samt at de med riktige dekk vil være nærmest ustoppelige i gjøre også).Kanskje den mest komplette bilen som finnes i verden... Da utgår Cayenne, siden ikke leveres med manuelt i vanlig utgave - og når den gjør det i GTS-utgave så er den ubrukelig senka og med sportsgummi som ikke duger offroad... Jeg selger Subaru til daglig så har fått litt innsikt i det ustoppelige 4wd systemet. Tror ikke folk flest er klar over hvor stor forskjell det kan være på 4hjulsdrift. Subaru er helt rå på dette
noekult Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Husker han ene... Han kjørte bokstavelig talt rett inn på en plass med nesten 1 meter snø med sin WRX... Og bare kjørte rundt... Haha, sykt... Subaru er best på firehjulstrekk Min Legacy var helt rå også. Hadde den i 2 vintere, måtte aldri bruke spade...
Kjexx Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Subaru Forester S-Turbo... WRX motor med mer... Den er jo så stygg..
Marius2002 Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Noen som kan anbefale en 4wd til under 100k? Personbil, SUV eller Pick Up?
Kvasi Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Nå må dere slutte å tulle, jeg har den perfekte vinterbilen
Kjexx Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Noe slikt.. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32980164
Kjexx Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Nå må dere slutte å tulle, jeg har den perfekte vinterbilen Hva er fordelinga på den? 60/40?
Anbefalte innlegg