Jordfræsar Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Unnskyld, Lime there is Visste dere at den skal dyttes nedi tuten, og grunnen til at mexikanerene begynte med det er for å unngå fluer i ølen ? Jess jess. @flonoen: Jeg snakket bare om de to nevnte. Corona for meg faller dessverre gjennom da den ikke er noe spesiell. Lyst øl er godt, men da er for eksempel Pure Blonde som brygges i Australia bedre, du har også Stella Artois.
S.Hafsmo Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Riktig øl er brygget iht. tyske Reinheitsgebot ("renhetsloven") anno 1516... altså kun malt, humle og vann. Danskene... bl.a Tuborg følger ikke denne loven og brygger derfor "urent" øl... iom. at de tilsetter mais, karamel og div. tilsetningsstoffer. I USA, Spania og latinamerikanske land er mais som regel hovedingrediensen i øl. Spesielt i Tyskland og Tsjekkia er det en æressak at øl brygges etter Reinheitsgebot. Verdens beste øl er forøvrig belgisk... klosterøl (trappistøl)... Leffe, Chimay m.fl. Det gikk en del Leffe sist jeg var i Belgia (Brügge), dog var det veldig lenge siden sist jeg hadde smakt en pils akkurat da, så jeg bet meg ikke merke i om det var noe bedre/værre enn annet jeg har smakt. Får kanskje handle meg litt forskjellig når jeg kommer hjem, for litt prøvesmaking. Har Afrika noen ølkultur man burde testet mens man var her nede?
flonoen Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Folk er forskjellige Jordfræsar, og godt er vel det! Tenk om alle var så fantastiske som meg, da hadde jo ikke jeg vert unik lenger! Corona er kanskje ikke så voldsomt spesiell, men jeg synst iallefall en iskald corona ute i sola etter en hard dag på jobb ute i sola er helt fantastisk, og obligatorisk de gangene jobber i varmere strøk!
Jordfræsar Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Folk er forskjellige Jordfræsar, og godt er vel det! Tenk om alle var så fantastiske som meg, da hadde jo ikke jeg vert unik lenger! Corona er kanskje ikke så voldsomt spesiell, men jeg synst iallefall en iskald corona ute i sola etter en hard dag på jobb ute i sola er helt fantastisk, og obligatorisk de gangene jobber i varmere strøk! Helt riktig Bedre å være rar enn normal og kjedelig
316 Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Riktig øl er brygget iht. tyske Reinheitsgebot ("renhetsloven") anno 1516... altså kun malt, humle og vann. Danskene... bl.a Tuborg følger ikke denne loven og brygger derfor "urent" øl... iom. at de tilsetter mais, karamel og div. tilsetningsstoffer. I USA, Spania og latinamerikanske land er mais som regel hovedingrediensen i øl. Spesielt i Tyskland og Tsjekkia er det en æressak at øl brygges etter Reinheitsgebot. Verdens beste øl er forøvrig belgisk... klosterøl (trappistøl)... Leffe, Chimay m.fl. Det gikk en del Leffe sist jeg var i Belgia (Brügge), dog var det veldig lenge siden sist jeg hadde smakt en pils akkurat da, så jeg bet meg ikke merke i om det var noe bedre/værre enn annet jeg har smakt. Får kanskje handle meg litt forskjellig når jeg kommer hjem, for litt prøvesmaking. Har Afrika noen ølkultur man burde testet mens man var her nede? Er du i Afrika? Hva skjer de? Hente deg en BMW 333 i?
flonoen Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Kan vi utvide praten til å inkludere sterkere slag? Var på systembolaget i dag og så de hadde to forskjellige japanske whiskeyer, lurte på å handle med meg en. Har aldri sett japansk whiskey på taxfree'en, og de skal visst være gode på det har jeg hørt. Mackmyra har jeg heller ikke smakt faktisk. Hvordan er disse på smak i forhold til en god skotsk en? Er stort sett glad i whiskyer med røykpreg, Islay-varianter er favorittene. Caol Ila, Lagavulin, Ardbeg og Laphroaig er fine ting. Synst f.eks Talisker, Glenfiddich og slikt er jo godt det og, men blir ofte litt slik at det er bare whisky, mangler litt ekstra lizm! edit: denne betalte jeg rundt 15-20 kroner for på systembolaget: http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/o ... ku-5927602
Spretter Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Lyskryssrally... BMW E61 530XD: 1 Audi D3 A8 TDI: 0
S.Hafsmo Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Er du i Afrika? Hva skjer de? Hente deg en BMW 333 i? Hehe, neida. Er på arbeid. Ligger ved en FPSO og sjekker undervannsinstallasjoner. Skal hjem på onsdag, via bl.a denne flotte flyplassen (Mayumba airport). FPSO:
Fredrik Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Har Afrika noen ølkultur man burde testet mens man var her nede? Det vet jeg ikke, men jeg kan forestille meg at Sydafrika har den mest interessante øltradisjonen med tanke på deres historiske tradisjoner (boere/nederlendere og briter). Når det gjelder Afrika har jeg kun vært på Mauritius (en øy litt øst for Madagaskar) og de har helt greit øl (type: alminnelig pilsner).
S.Hafsmo Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Såpass ja. Ikke skyt sjåføren din da! Nei, har hørt rykter om at det er dumt.
Tzunami Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Når jeg var i sørafrika smakte jeg hjemmelaget øl, som "de eldre" sitter under trærne og prater og drikker, ser mest ut som sølevann egentlig, men husker desverre ikke smaken
Kvasi Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Gratulerer til meg selv. Var på tide med "fyllesykgave" i dag syntes jeg, så om noen dager er LMM overflødig
eeikenes Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Noen her som vet om alle e34'ne ble levert med servo?
Anbefalte innlegg