Fredrik 90 Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Jeg er 20 år og jeg betaler i dag 6200,- i året for 525ia, 12.000km, ansvar, med 50% bonus... Noen som tror man kan få bedre enn det? Det der en meget god forsikring vil jeg tro, selv med god bonus og lav kjørelengde. Jeg betalte 4800,- i året på min E39 520i som 18 åring men det på min fars navn. Som 22 åring så betaler jeg 12300,- i året 325en på meg selv, og det med 50% bonus og 12 000 i kjørelengde. Dette er BMW superforsikring hos IF, fikk også litt rabatt for garasje, ikke pant, alarm osv.
SweetBMW Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Jeg liker min forsikring jeg.. BMW 325Ci, Fri km, full kasko + leiebil, 70% 2. år 8000 i året.
noekult Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Må man virkelig vite NoX verdi på biler nå før man får sjekka engangsavgiften? Er da sykt vanskelig å finne det tallet for veldig mange bensinbiler! Liker ikke nye toll.no kalkisen!! Enig.. Sliter med å finne talla.. Kan dette hjelpe deg? http://nybilvelger.vegvesen.no/index.ht ... mNai0RaNz0 http://carfueldata.direct.gov.uk/ Fine dem, men hjelper ikke på sjeldne biler..... Horekalkulator! Slet jo nok med å finne Co2-uslipp fra før jo
Erik89 Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Et skudd i blinde, men har noen av dere peil på hvorfor mac'n i leiligheten ikke får kobla seg opp på det trådløse nettverket??PC'n er det jo aldri noen problemer med! Det er en mac, derfor! Neida, men prøv å endre på "sikkerhets-instillingene" Vis du har WPA2 prøv en annen. Noen ting liker bare en av de forskjellige krypteringene Du har noe rett i det du sier, "Det er en mac, derfor". Vi satt opp routeren på nytt etter at jeg klarte å "stjele" nettet med apple time capsulen min, og da sleit vi med å få apple produkter på nett. Alle andre koblet seg opp med en gang, men det er noe med WEP/WPA som ikke fungerer helt med Apple. Prøv å endre på dette
opasb Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 I følge almanakkforlagets almanakk for 2012 er det'Kristi forklarelsesdag' i dag. Det står sammen med en henvisning til Markus 9.2-13 med overskriften 'Disiplene får se Jesu herlighet'. Da er det jo lett å forstå hvorfor Kristi måtte forklare seg...
Jordfræsar Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Et skudd i blinde, men har noen av dere peil på hvorfor mac'n i leiligheten ikke får kobla seg opp på det trådløse nettverket??PC'n er det jo aldri noen problemer med! Det er en mac, derfor! Neida, men prøv å endre på "sikkerhets-instillingene" Vis du har WPA2 prøv en annen. Noen ting liker bare en av de forskjellige krypteringene Du har noe rett i det du sier, "Det er en mac, derfor". Vi satt opp routeren på nytt etter at jeg klarte å "stjele" nettet med apple time capsulen min, og da sleit vi med å få apple produkter på nett. Alle andre koblet seg opp med en gang, men det er noe med WEP/WPA som ikke fungerer helt med Apple. Prøv å endre på dette WPA fungerer. Men man må bruke aes og ikke minst ha en ruter som fungerer bra. Jævli mye ræl der ute.
hypah Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Må man virkelig vite NoX verdi på biler nå før man får sjekka engangsavgiften? Er da sykt vanskelig å finne det tallet for veldig mange bensinbiler! Liker ikke nye toll.no kalkisen!! Enig.. Sliter med å finne talla.. Kan dette hjelpe deg? http://nybilvelger.vegvesen.no/index.ht ... mNai0RaNz0 http://carfueldata.direct.gov.uk/ Fine dem, men hjelper ikke på sjeldne biler..... Horekalkulator! Slet jo nok med å finne Co2-uslipp fra før jo Hehe, samma her.. Har finni c02, men sliter med nox.. Kan jeg spørre om hvordan bil? Jeg leiter etter ford f-150
Tzunami Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Jeg liker min forsikring jeg..BMW 325Ci, Fri km, full kasko + leiebil, 70% 2. år 8000 i året. Hvem hva hvor? trenger billigere forsikring, hadde 18900,- året på bmw'n 8.000km fullkasko uten leiebil, garasje, uten pant osv, 30% og 20 år (når jeg tegnet den)
noekult Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Hehe, samma her.. Har finni c02, men sliter med nox.. Kan jeg spørre om hvordan bil? Jeg leiter etter ford f-150 Jeg snakket med en veldig entusiastisk fyr over nett. Han er eks-visepresidenten i Colgate, og har fortid i bl. a. NASA. Har typ 14 biler, mye kult (Corvette ZR1, Ariel Atom++). Han har også en Mosler MT900. Sjekket mer om den bilen, og kom frem til at det er en ganske skjult perle i bilverden. Den er skapt ut fra en racingbil (Mosler har vunnet mange 24-timers løp, hvor de har banket Porsche bl. a.), og i enkelte løp har de også blitt bannet, akkurat som Skyline R33 GT-R i sin tid - fordi bilene rett og slett var overlegne. Bilen bruker en bombesikker Corvette motor som ikke trenger mer enn en oljeskift i blant, veier latterlige 1150 kg. (u/ væske/fører) og har samme oppsett som Carrera GT, Enzo Ferrari osv. Mao. en ekte banebil for gata... Du kan se video av en tysk verstingutgave her: Ganske nydelig bil Lurte i grunn bare på, av ren nysgjerrighet, hvor mye den ville kommet på norske skilter. Selv syns jeg det var jævlig gøy å komme borti en fet bil jeg ikke hadde hørt om før
hypah Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Tøft! Alltid morro å finne biler man aldri har hørt om før Som i tillegg er helverst
[space] Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Noe sier meg at den ikke er billig på norske skilt Vil tippe prisen før avgifter også er ganske høy?
Marius2002 Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Konkurrent til Tesla? http://seriouswheels.com/cars/2012/top- ... ektrus.htm Synes ikke akkurat at den estetisk var pen, men... Edit: Hjemmesiden deres: http://www.pg-elektrus.com/
noekult Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 ":qm73mqzo]Noe sier meg at den ikke er billig på norske skilt Vil tippe prisen før avgifter også er ganske høy? Ikke så veldig, men er ikke sikker på Europa-utgavens pris (de har ikke nevnt det på Europa-Mosler nettsiden...)... Men tipper det er rundt 200.000 Euro for en basic versjon med 430-ish hk. Viktig å huske at dette er en bil som ville slaktet Carrera GT o.l. uten å strekke på bena engang... Som de selv sier det; Med slicks på bane vil selv den mest basic gateversjonen yte som en GT3 racingbil... Alt er veldig basic. Man får nesten ingen elektronikk, servo ble nylig lagt til og airbag ble nylig standard pga. EU-krav, eller så sa produsenten at de laget bilen så lett at behovet for servo o.l. ikke var tilstede og at bilen er så gjennomført i chassis at elektronikk ikke trengs! Haha... Det er old school superbil av reneste slaget. Bygges av en gjeng bilentusiaster. Alt er laget av deler man får kjøpt andre steder - dvs. om Mosler går konkurs så har du tilgang til deler andre steder (Porsche 911 GT3 girkasse, Corvette motor som sagt, veldig basic dempere, standard Michelin Pilot-dekk++). Leste at den skal være 60% billigere å gi service til i forhold til V12 Aston, V8 Ferrari o.l.. De tjener visstnok ingenting på de bilene, er bare eieren som er multi-millionær og bilgal som har drevet firmaet i 20+ år. Det som er kult med denne bilen også er det at det er Corvette C5 designeren som skapte den i et dataprogram. Den ble aldri laget leirmodell av. Den ble bare satt i produksjon etter kort tid som protype! Mr. Mosler hadde kompetansen, men første bilene var grisestygge ("Bilene mine formes av funksjon"). Men han kisen med fortid fra Corvette-design kom i kontakt, viste en 3D-modell han hadde jobba med og vips, så ble MT900 skapt. Målet dems ble å lage noe som vekket samme type følelser og hadde samme type linjer som en Ferrari F50! M står for Mosler. T står for navnet til han som skapte designet. 900 står for 900 kg., noe som var vektmålet dems, men det klarte de ikke. Dagens modell heter MT900S, med mye mer moderne interiør (navigasjon, musikkanlegg, air condition++ og fortsatt veier bilen 1150 kg selv om den er 2 meter bred, det er helt sinnsykt). Jupp jeg kan mye om denne bilen nå
mort Skrevet Februar 12, 2012 Skrevet Februar 12, 2012 Et skudd i blinde, men har noen av dere peil på hvorfor mac'n i leiligheten ikke får kobla seg opp på det trådløse nettverket??PC'n er det jo aldri noen problemer med! Husker du å ha dollartegn før krypteringsnøkkelen?
Anbefalte innlegg