Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er var ikke stygge tall det da. 750en bruker vel 6.5sek til 100km/h med samme tall på skyvekraften, og 540en bruker 6.8 med automaten (6.4 med manuell).

Det at en F30 med bare 245hk klarer det på 5.9 er jo bare helt rått! det er vel det E34 M5 med 340hk bruker? Hva slags girkasse bruker den nevnte F30en?

De nye F30ene skulle vel også få den 8 trinns automatkassa vel? Sånn sett så er den fin når det gjelder aksellerasjon da gira er meget korte og kassa skifter fort :)

Nemlig... drivlinjen (inkl. gearkassen) er hemmeligheten med moderne biler og skikkelige ytelser... :)

Når det gjelder W124 Löwer-Benz vs. f.eks E38 750i bør ytelsene først og fremst vurderes i relasjon til bilenes tyngde (1710 vs 2050 Kg).

Porsche 928S anno 1979 veide små 1450 Kg og med en V8 motor på 300 HK og 380 Nm klarte den 0-100 Km/t på 6,0 sekunder og en topphastighet på 255 Km/t. Tilsvarende også med Porsche 911 Turbo anno 1977. Med en vekt på 1350 Kg klarte den med 300 HK og 431 Nm 0-100 Km/t på 5,4 sekunder og en topphastighet på 265 Km/t.

Skrevet

Nettopp :)

Jeg ser jo at fatterns 7. gir tilsvarer mitt 5. i den lille grad man kan sammenligne bilene våre. E46 325 mot F10 523.

Hans girer seg ihjel, jeg bruker ett og ett gir etter hverandre. Hans raser jo gjennom 3 gir på mitt første.

Skrevet

Hvor har det blitt av alle 1-serie coupé'ene... var jo mange til salg før jul, men nå er det knapt noen igjen :/

Er det noen som har greie på import fra tyskland og garanti på 5år om man handler en 2011 modell? Mister man 5års garantien uansett siden bilen ikke er handlet ny i norge?

Skrevet
Nei er vel seff MYE viktigere og kulere å eie en utdatert treserie av laveste billigste sort (ikke tåkelys en gang) og tenke på gamle dager da man eide en varebil porsche med en halv mill km på tellern!

Du har lite du skulle ha sagt fredrik!

Utfordrer dere begge fredrikkene til å kjøre om kamp! Jeg stiller enten med sjuern eller med merca, alt etter hva jeg selv føler for og kan garantere at jeg kjører fra dere begge uten problem! Husk at det er ikke alltid hk/nm er så fuckings viktig!

Nøkkel mot nøkkel!

Mfjeld: merca er w124 E500... 326hk 480nm.

Siden jeg har ett sosialt liv utenom Tulletråden så ser jeg det gikk litt videre her uten meg, derfor vil jeg bare få sagt noe til slutt! Dette blir litt sånn "pappan min er sterkere en din" med siden det var Wicky som starta så hiver jeg litt mer bensin på bålet. Mulig Merca di hadde 326 hk og 480 nm når den forlot fabrikken i nittenpilogbue men hvis motoren har fått samme vedlikehold som resten av bilen vitner om så tror jeg du kan vinke farvel til i allfall 35% av de hestene :wink: Vi kunne jo sett hvilken bil som gjorde det best (eller holdt lengst) rundt Nurburgring, hehe!

Hadde jeg ikke bodd 26 mil unna så skulle jeg gjerne ha kappkjørt mot deg jeg Wicky, uansett hvilken av bilene du dine du hadde brukt.

Og ja jeg synes det er tøffere med bilene til Fredrik! Har har mulig en 318d da med det er sikkert av praktiske årsaker, men han hadde tross alt div Mercer når de var NYE og han var selv godt under 25 år. I tillegg til Porscher og BMW :) Til det så sier jeg bare Respekt!! 8)

Nå lager jo faktisk ikke hartge chip som gir en 325d en effekt i nærheten av 270hk engang....

231 hk har han om han har grommeste chippen til sin bil :wink:

Jo de gjør de, nok en gang så har ikke du fulgt med før du uttaler deg

http://www.autozeitung.de/tests-fahrber ... artge-325d

Her kan du er en i aksjon:

Da jeg jobba på Bavaria så leverte vi Hartgeoppsett til disse motorene som ga 272 hk, for det meste i E6x 525d men også noen 325d. Tror de har sluttet med dette nå i ettertid, men i følge forrige eier så er det dette oppsettet min bil har :)

Har blingsa på talla.. Hvor mye sitter det i e90'en Fredrik90?

Bilen har ca 265 hk og 560nm, målt på rulle hos NAF! Skal ærlig innrømme at 95 % av det jeg bruker bilen til så kunne jeg klart meg fint med en 316d, men så er det jo artig også da :)

Målte med en sånn GPS app til Iphone, 0-100 på ca 6,3 sek :)

Skrevet
8 trinns automat :)

Hehe, da er det jo ikke noe stress. Begynte smått å lure litt der. ;)

hehe nei fattern har egen utvikla 7 trinns dtm super hyper one of a kind kasse med sekvensiell shift, dvs uten clutch, slik som i GT2 bila :P

samme hylinga og...

eller ikke :)

Skrevet

Det der er en bil modifisert av Hartge, ikke en standard 197hk med en chip.. Antar vertfall at de gjør noe annet enn bare å chippe den med de chippene som de selv selger fra hylle..

Om du ser på Hartge sitt utvalg i chipper så ser du at de tilbyr en chip fra 197hk - 231, og fra 204 -> 240...

Såe... ja.. i rest my case...

Skrevet
Nei er vel seff MYE viktigere og kulere å eie en utdatert treserie av laveste billigste sort (ikke tåkelys en gang) og tenke på gamle dager da man eide en varebil porsche med en halv mill km på tellern!

Du har lite du skulle ha sagt fredrik!

Utfordrer dere begge fredrikkene til å kjøre om kamp! Jeg stiller enten med sjuern eller med merca, alt etter hva jeg selv føler for og kan garantere at jeg kjører fra dere begge uten problem! Husk at det er ikke alltid hk/nm er så fuckings viktig!

Nøkkel mot nøkkel!

Mfjeld: merca er w124 E500... 326hk 480nm.

Siden jeg har ett sosialt liv utenom Tulletråden så ser jeg det gikk litt videre her uten meg, derfor vil jeg bare få sagt noe til slutt! Dette blir litt sånn "pappan min er sterkere en din" med siden det var Wicky som starta så hiver jeg litt mer bensin på bålet. Mulig Merca di hadde 326 hk og 480 nm når den forlot fabrikken i nittenpilogbue men hvis motoren har fått samme vedlikehold som resten av bilen vitner om så tror jeg du kan vinke farvel til i allfall 35% av de hestene :wink: Vi kunne jo sett hvilken bil som gjorde det best (eller holdt lengst) rundt Nurburgring, hehe!

Hadde jeg ikke bodd 26 mil unna så skulle jeg gjerne ha kappkjørt mot deg jeg Wicky, uansett hvilken av bilene du dine du hadde brukt.

Og ja jeg synes det er tøffere med bilene til Fredrik! Har har mulig en 318d da med det er sikkert av praktiske årsaker, men han hadde tross alt div Mercer når de var NYE og han var selv godt under 25 år. I tillegg til Porscher og BMW :) Til det så sier jeg bare Respekt!! 8)

Nå lager jo faktisk ikke hartge chip som gir en 325d en effekt i nærheten av 270hk engang....

231 hk har han om han har grommeste chippen til sin bil :wink:

Da jeg jobba på Bavaria så leverte vi Hartgeoppsett til disse motorene som ga 272 hk, for det meste i E6x 525d men også noen 325d. Tror de har sluttet med dette nå i ettertid, men i følge forrige eier så er det dette oppsettet min bil har :)

Har blingsa på talla.. Hvor mye sitter det i e90'en Fredrik90?

Bilen har ca 265 hk og 560nm, målt på rulle hos NAF! Skal ærlig innrømme at 95 % av det jeg bruker bilen til så kunne jeg klart meg fint med en 316d, men så er det jo artig også da :)

Målte med en sånn GPS app til Iphone, 0-100 på ca 6,3 sek :)

Folk er forskjellige, og godt er det! sosiale livet ditt går vel ut på å nappe brekket hos dama og kappkjøre med folk som ler av lille bilen din?

jaja skyld på avstanden.. si ifra en gang du er i nærheten så får vi se:)

og rundt ringen..sjuern kan kjøre rundt der i flere dager så lenge den får nok bensin konstra dieselvraket ditt :)

Skrevet

Ser for meg bremsene på en svær sjuer gir seg lenge før Fredrik sine gjør. Og en liten treserie diesel kjører vel lengre på en tank enn en svær sjuer?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...