flobben Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 er jo bare en treer...ikkeno stort tap... kan godt hende at det er det for eieren. For alle andre rundt i verden så er det veldig få bmw som er såpass unike at det er trist om de blir ødelagt. Hadde det vært en orginal m1 så hadde jeg kanskje blitt litt lei meg.
SweetBMW Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Da kan du bare ta bilde av papirene/scanne dem, og så kan vi få bekreftet at du har 265 hk? Da er ingen her i tvil om Hartge-chippen din. Haha Skal jeg begynne å leite rundt i huset midt på natta etter noen papirer for å bevise at bilen min er så sprek som jeg sier? Jeg gir vel faen i om noen ikke tror meg, om de tror jeg er så barnslig at jeg skryter på meg hester så får de heller bare tro det Dere for enten ta meg på mitt ord eller la være! Men skulle jeg først skrytt på meg noe så ville jeg heller dratt til med ESS softwaren som gir 285 hk i stede Og gjerne litt større turbo også så jeg kunne bikka 300+ hk Ja det skal du Hvis du har noe ikke alle har, og sier aktivt at du har 265hk, og utifra det vi andre kan se av Hartge's utvalg, så må du nesten bevise det når du i tillegg sier du har benka den. Når du sier 265hk er det forresten på hjula? Isåfal lurer jeg på: Hvis du har 270hk chip, er det da fra Hartge også oppgitt på hjula? Hvis ikke har du 5hk drivverkstap.... som igjen er 1,9% drivverkstap. Ser du hvor jeg vil hen her? Hvis du skulle hatt 265hk på hjula og med et moderat 15% tap i drivverk så skulle du hatt 304hk i motor. For å være snill da, så med 10% tap burde du da hatt 291,5hk i motor. Show me the papers
awt Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Hartge har levert chip til både 325d og 525d som leverte rundt 260-270hk. Dette var for en tid tilbake, og den er ikke tilgjengelig lengre. Forstår ikke hvorfor i all verden Fredrik 90 må "bevise" dette for noen? Om dere mener dette ikke stemmer, kan dere ikke bare mene det da og ferdig med det?
wicky124 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Chippa sjuern istad med Chips... 390hk på hjula as og 950 nm!!!
SweetBMW Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 awt: For oss andre som ikke vet hva Hartge har og ikke har levert, så må vi gå ut i fra det som står på sidene deres. Og siden han har benkepapirer og alt. Så vil jeg gjerne se det. Er ikke noe mer fra det. Hvis jeg kommer og sier jeg har chippa 325en med Alpina chip og har 245hk og at jeg har benka bilen. Så vil folk ha bevis. Større forum som driver med tuning er første posten: pics or it didnt happen.
awt Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Jeg ville nok holdt slike papirer for meg selv her i dette landet, man vet aldri hvem som leser hva. Sånn bortifra det så kan gjerne folk påstå de har en million hk i bilen sin uten at jeg har noe behov for å se noe bevis for det.
SweetBMW Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Ja men da er du sikkert mere voksen enn meg Det er blitt vanlig for meg at hvis jeg påstår noe så har jeg ikke noe problem med å bevise det. Jeg er barnslig ok.... <3
noekult Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Oppdatering i kranglesaken min mot Stensh. Bil Skøyen. Som sagt noen sider tilbake, så sviktet kupévarmeanlegget i vår Volvo. De tok 7000 kr. for reperasjon, uten at problemet hadde blitt reparert, og sa at det vil koste 7500 kr. til for å få bilen fikset. Jeg nektet, da totalkostnaden ble dobbelt så høy, og de sa i begynnelsen at sånn er det Vel, saken gikk videre til en av toppsjefene i systemet, som jeg forklarte alt til. Vi inngikk et komprimiss som var helt OK; De betaler tilbake hver eneste krone til min konto, og bytter ut de nye delene de installerte tilbake til gamle. Litt kjipt med alle timene jeg brukte fra ene kanten av byen til den andre utallige ganger på buss osv., men sånn er det. Skal hente bilen i dag. Hjalp å krangle litt og stå på mitt, skal faen meg klage på ALT fra nå av haha Venter på penga, når de er på konto skal jeg sende en "haha I told you so mail" til min saksbehandler som oppførte seg som en kødd til tider
wicky124 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Men...da har du jo fremdeles ingen varme i bilen?
janerik171187 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Men...da har du jo fremdeles ingen varme i bilen? men så er han jo "i null" og sånn kostnadssmessig
wicky124 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Sant nok...hadde vært bedre om de dekket mellomlegget og byttet på goodwill.. Nå vet jeg ikke hvor gammel volvoen er..men noen form for kompensasjon burde jo han ha fått...
noekult Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Men...da har du jo fremdeles ingen varme i bilen? Nei, og et av hovedpoengene i saken var det at bilen nå er verdt ca. 100.000 kr. og skal selges nå i mars eller april uansett (sannsynligvis oppgradere til en A4 2.0TDi B7 med automatgir). En reperasjon på 7000 kr. var til å leve med, men en reperasjon til 14.500 kr. totalt ble for dyrt og ufornuftig. Vi tenkte sånn at vi heller bruker bilen mindre til det har blitt varmt igjen om 4 ukers tid, enn å bruke 14.500 kr. for å få varme de 4 ukene... Ang. kompensasjon så er jeg litt enig. Men fattern var fornøyd med tilbudet og det er han sin bil, så det er greit. Jeg trodde ærlig talt ikke at de ville gått med på å betale tilbake penger, så jeg ble positivt overrasket.
wicky124 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Åssen volvo er detta? Ingen som kan reparere bilen billigere da?
Anbefalte innlegg