Larsinnj Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Gidder ikke å lage ny tråd for dette, så spør her. Jeg har en jordfeil en plass i E30n. Ingen av kjørelysene bak, instrumentlys og høyre parklys virker ikke. Alle disse går på én sikring som har gått. Så for jeg setter nedi en ny sikring, smeller den og. Da er det vel jordfeil? Prøvde å ohme kontaktene en dag her. Fikk ca like verdier på alt, så regner med det er i orden. Hvordan ser jeg om det er jordfeil på en ledning ved å ohme? Hvis jeg i det hele tatt ser det? Elektronikk er det verste jeg hoder på med!
fish Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 pervers lyd... Dåkker har så feil smak på feil side av fjellet. Her har du pervers lyd Det både hørtes ut og så ut som en nyttårsrakett på fire hjul..
Tzunami Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Trenger litt ekspertmeninger her, hva synes dere om denne bilen? Den har gått et stykke, men trenger jo ikke å ha noe å si det? http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2 Du bør etter min mening regne med at en M-bil som et minimum blir kjørt slik den er bygget for og i den sammenhengen er 200K kilometer helt klart en milepæl mhp. større vedlikehold. Tidlige utgaver av S62 motoren hadde også bl.a problemer med utette stempelringer som ga et høyt oljeforbruk. Dette ble løst av BMW i år 2000... sjekk derfor at motoren er oppgradert på garantien. Jeg ville også på generell basis ha vært skeptisk til annonser der det såpass tydelig står "Tippfehler und Irrtümer Vorbehalten!!"... altså skrivefeil og feil forbeholdes på norsk. Blir ikke en slik bil fryktelig dyr å ta inn til Norge? Blir nok sjekket grundig isåfall ja men som en kamerat sa tidligere, bedre å kjøpe en med litt km men som er i god stand, enn en med lav stand som er tvilsom, for polakkene nedover er gale på å kjøpe opp biler og stille på km-stand og selge de mye dyrere når eksakt kom de nye s62'motorene da? takk for all hjelp! den skal kun momses inn og bygges over på bilen jeg har fra før av, den har alt av deler jeg vil ha, som seter, int.lister, m5'felgene osv osv, så er veldig aktuell, bare banken er enig
powerfulglenn Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Alltid like gøy at politiet ikke kommer når det står 5 fulle folk som prøver og sparke inn døra til boden der Lett Sykkelen min står og BMW Tråsykkelen min står.. Heldigvis så fikk de ikke opp døra og så gikk de
powerfulglenn Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Hehe, Balltre`et mitt henger på veggen klar til bruk Men tror naboene hadde lurt hvis jeg hadde løpt etter de folka med det
flonoen Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Gidder ikke å lage ny tråd for dette, så spør her. Jeg har en jordfeil en plass i E30n. Ingen av kjørelysene bak, instrumentlys og høyre parklys virker ikke. Alle disse går på én sikring som har gått. Så for jeg setter nedi en ny sikring, smeller den og. Da er det vel jordfeil? Prøvde å ohme kontaktene en dag her. Fikk ca like verdier på alt, så regner med det er i orden. Hvordan ser jeg om det er jordfeil på en ledning ved å ohme? Hvis jeg i det hele tatt ser det? Elektronikk er det verste jeg hoder på med! Ohm mot jord på kontaktpunktene ved et av lysa. Om begge går til jord, ligger pluss rett til jord (minus) gjennom sikringen, og den ryker. Eventuelt kan jeg anbefale at du megger, 5kV testspenning holder sikkert til dette formålet.
S.Hafsmo Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Apparat for å teste motstand til jord. Google it.
Marius2002 Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 For en herlig lørdagskveld. Er i Molde en tur og har ikveld vært på middag med mine foreldre Fikk ordnet meg GoPro 2 idag, så vi ble sittende etter maten å teste ut dette, samtidig som vi drakk god vin og hørte på JJ Cale, Cornelis Vreeswijk og Melissa Horn. Nå står alt på lading og skal testes i bilen i morgen, da jeg også har ordnet meg bilfeste
flonoen Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Hehe, det var en spøk, tror ikke du skal megge noe med 5kV i bilen. Men som sagt, har du jord på begge sider av ene lyset på kursen som er gåen, så er det en kortslutning til jord som forårsaker problemene ja. Eventuelt, i sikringsboksen (når du ikke har sikringen til problemkursen i), så måler du spenning på begge kontaktpunka i forhold til jord. Ene sida skal vel være 12-14 volt, andre sida null. Så tar du og ohmer den sida som det ligger 0V i forhold til jord over. Er det ~0ohm der vet du iallefall at det er problemet.
fish Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Megger? I nordnorge er "megge" ei sur kjærring som e fuill av faen.
Morty999 Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Megger? I nordnorge er "megge" ei sur kjærring som e fuill av faen. er ikke bare i nord norge det
Fredrik Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Til syvende og sist koker det vel ned til hva man har bruk for. Skal du delta i Offroadklubbens aktiviteter er vel f.eks Land Rover med manuelt låsbare differ noe man bør vurdere, mens for å komme seg til jobb når det er 5cm snø på veien tror jeg nok det holder med hvilkensomhelst form for 4x4. Jeg har hatt to stk. oldschool 100% mekaniske Land Rovere... en 88" og en 109"... begge Serie III. Jeg var bl.a med på Trandum Trophy med den korte... en slags survival konkurranse i regi av Land Rover klubben på 80-tallet (jeg er usikker på om de stadig holder på med dette). Vi bygget bilflåter av tømmerstokker og winchet bilene ned 4-5 meter høye stup (begge deler rimelig nærvepirrende). Det er få steder man ikke kommer frem med en gammel Land Rover. Det er mest et spørsmål om sjåførens kunnskap og erfaring. Ellers har jeg sansen for Mercedes-Geländewagen. Den fineste og mest sofistikerte 4x4 modellen Mercedes-Benz har bygget. Type 460 (altså den første utgaven) kalles gjerne for "engineer/explorer" modellen ettersom alt på denne modellen også er 100% mekanisk (det er ikke dumt midt i svarteste Afrika). Den beste er 300 GD Lang med en 5 sylindret rekkediesel på 2988 cm3. Motoren er uten turbo og yter 80 HK ved 4000 rpm og 172 Nm ved 2400 rpm. Topphastigheten er 130 Km/t og 0-100 Km/t er godt over 20 sekunder. Den er søvndyssende langsom, men svært, svært solid... en slags mini Unimog. Kan man holde rusten unna har man en bil mer eller mindre for livet. Chris Harris har forøvrig testet en nyere Geländewagen og han roser den opp i skyene. Jeg forstår hans poeng... denne bilen er ikke som andre biler. Man skiller seg positivt ut hvis man har denne bilen... stilsikker... !Apropos ordet "megge" (sur kjærring) så er dette et ord jeg lærte som barn på Vinderen i Oslo... så helt ukjent for søringer kan det umulig være...
Anbefalte innlegg