Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
må si jeg er så positivt overrasket over min lille Civic!

veier vel rundt 8-900 kg og har 90 hk.. går som ei kule!

kjøpe den på tirsdag og gikk igjennom eu-kontrollen på onsdag med 2, 1`r feil!

lekk i eksos(nesten hele veien, små hull)

og drivakselmansjett(leddet har begynt å kneppe også)

bilen har el vinduer, varme i begge seter foran, el speil og lyktespylere som funker!

og dette er en 1990 modell som har gått 124.000 :D

Skrevet
må si jeg er så positivt overrasket over min lille Civic!

veier vel rundt 8-900 kg og har 90 hk.. går som ei kule!

kjøpe den på tirsdag og gikk igjennom eu-kontrollen på onsdag med 2, 1`r feil!

lekk i eksos(nesten hele veien, små hull)

og drivakselmansjett(leddet har begynt å kneppe også)

bilen har el vinduer, varme i begge seter foran, el speil og lyktespylere som funker!

og dette er en 1990 modell som har gått 124.000 :D

Haha, Mini - og nå Civic? :lol::lol:

1ae5ab15-e4aa-40c3-a0b7-c45f518bab6a.jpg

tumblr_m03ag4WJKE1qbnggp.jpg

Skrevet

Min kompis med A6 har byttet bort bilen sin likt i en E34 touring. Skal bli artig å se den... :)! Rusten A6 uten bremser og med gåen turbo. Hehe.

Skrevet

Joda... vi opplevde noe lignende i den Sydfranske byen Brignoles (ikke så veldig langt fra Cannes) da vår E46 var helt ny. Vi hadde akkurat parkert ved et kjøpesenter og ennå ikke fått opp dørene da en dame i en eldre Peugeot hurtig parkerer ved siden av oss og åpner førerdøren før bilen har stoppet. Døren treffer vårt høyre sidespeil og temmelig sjokkert hopper min bedre halvdel ut av bilen og roper "Merde... What are you doing?". Dama trekker lett på skuldrene og mumler et eller annet med "ah bon?". Et skikkelig rasshøl med andre ord, men heldigvis var det ikke merker på speilet. Jeg behøver vel ikke å nevne at jeg var helt oppe i det røde feltet... :evil:

Franskmenn er meget spesielle.

I løpet av to uker der nede er det noe jeg husker spesielt godt fra trafikkbildet:

- Audi R8 parkert inni et 4-veis kryss med nødblinken på, dette var utenfor en Armani-butikk

- Person ligger under en bil å skrur med beina ut i trafikken

- Mopedjenta som jeg nevnte

- Mercedes Mclaren cab parkerer midt på gaten og eieren får to politimenn til å passe på denne bilen mens han er borte, det gjorde visst ingenting at det skapte kø og kaos.

- Mann på moped ligger i 70km/t med beina på styret og hendene bak hodet uten hjelm.

- +++ mye annet som er uforståelig i den norske trafikken.

Skrevet

Venninna til morra mi er diplomatfrue i paris, hun disponerer en S8 V10 - og det parkeres på følgende måte:

Rygg til du treffer noe, forover til du treffer noe - repeterer hvis det er for trangt inntil det er plass...skjermene ser ikke ut :hehe:

Skrevet

Er det andre enn meg her som synes det er mer interessant å lese i kommentarfeltene på dagbladet enn selve artiklene? Satan så mange psykopater og konspirasjonslooneys som vanker der. Men hylende morsom lesing!

Skrevet

- Mann på moped ligger i 70km/t med beina på styret og hendene bak hodet uten hjelm.

Franskmenn er meget spesielle og de har uten tvil en litt spesiell machokultur. Før i tiden var det ganske vanlig med 3-spors landeveier (alléer) i Frankrike. Altså et spor i hver retning + et felles i midten. Den store folkesporten var derfor selvfølgelig hvem som i hver retning først var en feiging (chicken) ved forbikjøringer. Jeg sier bare at det lå vrak langs landeveiene uansett hvor man kjørte... og det i et land som er dobbelt så stort som Norge... :?

Skrevet
Har noen her inne erfaring med Alfa Romeo Spider 3.0 V6 anno 1998? Jeg har kommet over en her i Danmark med kun 98000 Km på telleren, meget pen (skinn) og til en hyggelig pris (dog i en kjedelig grå lakkfarge og ikke helt passende BBS felger). Bør jeg bruke tid på å prøvekjøre bilen med tanke på et kjøp?

Først så ble jeg litt forbauset over at du som BMW mann ikke vurderer E85 Z4 som du har snakket om, men hvis disse og Alfaen ligger i samme prisleie som i Norge så er Z4en drøye 100 000,- dyrere. Dette er riktig nok nyere biler med mindre km stand. Nå vet jeg ikke hvor mye Alfaen koster i Danmark men at du ikke en gang nevnte Porsche overrasket meg enda mer. Men så tenker jeg at du som Porsche man sikkert ikke kan ha hva som helst og en 911 i samme prisleie som Spidern vil sikkert være av litt uymse kvalitet. Mulig utvalget av gode 911er ikke er så godt som i Norge heller. Så jeg skjønner plutselig at du velger Alfaen likevel, er jo tross alt kjøreglade biler med sjel :)

Skrevet

Fredrik: Alfa? Liker GTVen skikkelig godt. Tøff og annerledes! Cab er jo alltid riktig :)

Tror jeg liker Jaguar stasjonsvogna, men den er ikke så elegant som sedanen.

Sett i forhold til Alfa 159 så er stasjonsvogna av 159 en bedre versjon av 159 sedan, enn XF stasjonsvogna er av XF sedanen. :)

(om det ga mening)

Skrevet

Det er litt artig at du tar opp dette med machokultur fredrik, for når det gjelder franskmenn - hva annet kan man forvente seg i et land som har et eget uttrykk for sidesprang:

"Cinq à sept" - Altså etter jobb, og før middag. He he.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...