Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nydelig... F30 er en fin bil og jeg liker den i hvit lakkfarge. Bare så synd at denne lakkfargen er håpløs i lengden... :roll:

Pearl Jam´s "Just Breathe" er en liten lekkerbisken... og noe helt annet enn tidligere tiders "Even Flow". De gamle er eldst... :)

Hvit er ikke no problem :) vår bil blir hvit og ren hver vask gjennom hele årstiden. Trikset er å ha riktig vaske produkter og go beskyttelse på lakken ;)

6db35ec3-e6fe-41f2.jpg

Skrevet
Enig med Wicky, alle merker har noe kult. T.o.m. Lada har Niva... Kongebil!

Jeg er enig, men jeg tror ikke at Wicky får seg til å si at Lada Niva er en kongebil... :lol:

Skrevet

Ja og det er jeg fullstendig klar over. Jeg velger mye heller Audi framfor MB, og Volvo er også ett merke jeg liker vedlig godt. MB er absolutt flotte biler å se på og tidligere modeller å historie er riktig så imponerende synes jeg :) Men for meg så er det kun BMW, jeg har prøvd andre merker også men føler meg rett og slett mest hjemme i BMW. Og sånn er det bare :)

Likte ikke Mercedes overhode før jeg heller, første Mercedesen jeg kjørte var en S124 250TD på hele 92 hester uten turbo.. DET VAR TRØTTE_GREIER_DET.. Så satt jeg mye på med 300TE som er ganske sprek og kjørte denne et par ganger, senere en 230TE og så hva de var gode for. Kjøpte meg så en E300Diesel S124. Sprek nok, litt traust, men jeg liker den! God plass, klatrer som bare pokkern på vintern, masser av komfort. Så har jeg sjekka litt rundt i Mercedes miljøet og det høres ut som et hyggelig folk! Bla. har klubben treff i Oslo ukentlig! E24n blir tilsalgs nå til sommern og da blir det Mercedes mange år fremover! :P

Skrevet
Nydelig... F30 er en fin bil og jeg liker den i hvit lakkfarge. Bare så synd at denne lakkfargen er håpløs i lengden... :roll:

Hvit er ikke no problem :) vår bil blir hvit og ren hver vask gjennom hele årstiden. Trikset er å ha riktig vaske produkter og go beskyttelse på lakken ;)

OK... jeg synes imidlertid at litt eldre hvite biler nesten alltid er litt eggefarget... lett gule i fargen pga. oksyderingen. Jeg er usikker på om de også ruster lettere, men mange tilsvarende gamle hvite biler har ofte synlig rust. Kanskje skyldes dette bare at slikt er mer synlig på en hvit bil... :?

Skrevet

Fredrik; Må huske å skrive at du har en 300TD da ;) Tror det har eeeendeel å si :P

Har sitti på med en kompis som hadde 300TD 4matic. Syykt digg bil! :D Kjøre med 2t+ etter var null problem! Justerete opp trykke litt og det var bare kos 8)

Skjønner godt at du liker bilen mer og mer :D

Skrevet

Likte ikke Mercedes overhode før jeg heller, første Mercedesen jeg kjørte var en S124 250TD på hele 92 hester uten turbo.. DET VAR TRØTTE_GREIER_DET.. Så satt jeg mye på med 300TE som er ganske sprek og kjørte denne et par ganger, senere en 230TE og så hva de var gode for. Kjøpte meg så en E300Diesel S124. Sprek nok, litt traust, men jeg liker den! God plass, klatrer som bare pokkern på vintern, masser av komfort. Så har jeg sjekka litt rundt i Mercedes miljøet og det høres ut som et hyggelig folk! Bla. har klubben treff i Oslo ukentlig! E24n blir tilsalgs nå til sommern og da blir det Mercedes mange år fremover! :P

Mercedes (124 spesielt) er alldeles flotte biler! Skal selv rydde unna med mine BMW for å få i gang s124'n igjen! kun beholde e23'n :wink:

Se så vakkert!

1228315704_404-mercedes-benz-e-klasse-s124-1994.jpg

Edit:

Markus!

300TD som i Touring Diesel ;) Ikke TDT!

Skrevet
Fredrik; Må huske å skrive at du har en 300TD da ;) Tror det har eeeendeel å si :P

W124 300 TD betyr vel kun at det handler om en stasjonsvogn med tradisjonell sugedieselmotor. Den sterkeste har en rekkesekser på 2996 cm3 som yter 113 HK ved 4600 rpm og 191 Nm mellom 2800 og 3050 rpm. Dette er svært gode biler, men ytelsesmessig helt passé idag. Med automatgear klarer den 0-100 Km/t på over 15 sekunder. Har man et rolig gemytt er det imidlertid få biler som tilbyr en større tilfredstillelse. Det skal også godt gjøres å ikke klare godt over 800000 Km med denne bilen/motoren.

W124 300 TDT derimot (altså med turbo) er det litt mer schwung over. 147 HK ved 4600 rpm og 273 Nm ved 2400 rpm er nogenlunde akseptabelt selv idag. 0-100 Km/t går løs på 10,9 sekunder og topphastigheten er 195 Km/t.

Skrevet

Designmessig syns jeg w124 utstråler noe helt annet enn e34. W124 skriker "stor, tung tyskertralle", mens e34 er noe mer "spinkel" om man kan si det sånn. Kanskje det er noe med de svære frontlyktene eller kanskje det er sacco-platene som gjør det, jeg vet ikke. Når man ser på interiørdesign foretrekker jeg e34, men når det igjen kommer til kvalitetsfølelse og ergonomi på interiør så trekker nok w124 det lengste strået.

Automatkassene til W124 er bedre, komforten er bedre, kvalitetsfølelsen er bedre (bla. den typiske dør-lukke-lyden"), setene er mer rettet mot komfort og bilene flyter bedre på veien.

Jeg har ikke prøvd sportsetene i e34, men jeg har standard skinn i min bil, med korsryggstøtte. Hvis jeg skal sammenligne standardsetene mot hverandre så må jeg si at Mercedesen har definitivt de mykeste setene, men de kan også bli litt for myke.

E34 er også mye mer stabil i svinger, den krenger mye mindre, motorene lager penere lyd og du "føler" veien bedre mens du kjører. En annen fordel med å velge BMW er jo det sosiale og ettermarkedet. Jeg tror du skal lete lenge for å finne tilsvarende billige deler til andre bilmerker i Norge, kanskje med unntak av Volvo.

Konklusjonen er vel at om man bare skal til og fra jobb, og liker å slappe av når man kjører bil, så er w124 definitivt det beste valget. Liker man å føle at man kjører bilen, vil ha gode og billige deler og et større utvalg i add-on's som turbo/senkesett/"performance-deler", samtidig som man vil være med i et av Norges definitivt beste og mest aktive bil-miljøer, så bør man absolutt vurdere E34 eller BMW generelt :)

Jeg har kjørt mye w124 i forbindelse med tidligere jobb, og jeg eier jo en e34 så jeg føler jeg har grunnlag for å uttale meg rimelig greit om begge bilene.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...