Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må dere ikke glemme at mercedes kjipa sånn ned på kvaliteten at de var i fare for å miste både status og kunder for ikke så lenge siden, hvilket firma med respekt for seg selv finner på noe sånt..

Skrevet

Og du er fremdeles forfatter av både de beste og mest "selvkritiske" innleggende på bimmers.. :)

Takk for det, hyggelig å høre! Det har sin pris, blir et helvette når den bilen skal selges igjen. Tror ingen som leser tulletråden vil ha den iallefall!

Skrevet

Her var det mye subjektive oppfatninger og ellers lite kjøtt på beinet..sorry.

Det er din personlige mening at mercedes er noe herk og dette farger postene dine.

Personlig mener jeg Mercedes gjør mye mer riktig enn BMW for tiden .Sistnevnte går seg bort med intetsigende og pløsete bildesign, firehjulstrekk og små hvesende firesylindrede turbomotorer. Mercedes er i mine øyne inne i en mer spennende epoke med mye spenstig design, V8ere med svært lave utslipp og bedre design enn BMW.

Dette er bare min mening.

Du sier at min personlige mening om MB preger innleggene mine, snur man på flisa så er det jo nettopp samme tilfelle med dine innlegg. Du mener MB er best, og det preger dine innlegg. Dette er kun snakk om de forskjellige sin oppfattning og smak. Se litt på realiteten i dag, BMW selger langt flere biler en MB og de ligger mye lengre fremme på kundetilfredshet. Den konkurrenten BMW bør frykte mest i dag er Audi, der går det unna for tiden.

Siste test i Autofil fikk bl.a. F10 med X-drive pepper for å være kjedelig å kjøre. W212 med 4-matic vant testen bl.a. fordi den var artigere og kjøre på glatten, samtidig som den matchet F10 på det meste.

Når Mercedes vinner en test foran BMW fordi den er gøyere å kjøre, da begynner jeg litt å lure på hva som skjer.

Det at en bil skal få fratrakk fordi den ikke er leken nok på vinterføre vitner kun om amatrørmessig biltesting, er ikke første gang Autofil har vært i vinden pga amatørmessig utførte tester. Men Merca vant på både plass og kjørevillighet (På snø) men fikk minus for både høy pris, lite pent design og yttelser. Sett dem på tør asfalt og det blir som før :)

Skrevet

Autofil tar jeg ikke seriøst en gang, så her er jeg helt enig med deg fredrik.

Og Audi er uten tvil lederen for tiden, Alle skal jo ha audi..

Skrevet
Må dere ikke glemme at mercedes kjipa sånn ned på kvaliteten at de var i fare for å miste både status og kunder for ikke så lenge siden, hvilket firma med respekt for seg selv finner på noe sånt..

Byggekvaliteten på BMW har vel egentelig bare steget de siste åra, med E36 som unntak.

Skrevet

Molde... Der hvor alle med kalde hjerter bor.

Ikke alle selvfølgelig, men jeg merker for eksempel når jeg er ute på byen i Molde, kjenner jo nesten alle som vanker der, men de som jeg ikke kjenner, jeg kan ikke gå bort å prate med de uten å bli sett rart på. Her i Trondheim kan jeg gå bort å hilse på fremmede for så å bli tatt godt imot og vi kan ta en felles skål!

Naturen i Molde er fin da, skjærgården, fjellene osv. :)

Byggekvaliteten på BMW har vel egentelig bare steget de siste åra, med E36 som unntak.

Med andre ord sier du at E36 var verre en E30? Jeg skjønte ikke helt hvor du ville me den uttalelsen. Vær så snill og utdyp :)

Skrevet

Og du er fremdeles forfatter av både de beste og mest "selvkritiske" innleggende på bimmers.. :)

Takk for det, hyggelig å høre! Det har sin pris, blir et helvette når den bilen skal selges igjen. Tror ingen som leser tulletråden vil ha den iallefall!

Fullt av de som har gått på en smell og ordna seg en alenemamma og trenger litt ekstra plass i bilen så det går sikkert greit.. :)

Skrevet

Ikke alle selvfølgelig, men jeg merker for eksempel når jeg er ute på byen i Molde, kjenner jo nesten alle som vanker der, men de som jeg ikke kjenner, jeg kan ikke gå bort å prate med de uten å bli sett rart på. Her i Trondheim kan jeg gå bort å hilse på fremmede for så å bli tatt godt imot og vi kan ta en felles skål!

Er like ille her inne dessverre, men både her og på Molde finnes det masse flotte folk og da :)

Skrevet

Kan så godt hende, men Mercedes og BMW har vel vært i duell iallefall de siste 30 og lagt ganske likt hos publikum. Helt til Mercedes gjorde en taktisk vri for å tjene mer cash antar jeg, og lagde møkkabiler som rusta/falt i stykker. Dårlig for image it is, i tilleg til de heelt utrolig stygge S-klassene de ga ut på den tiden..

Skrevet

Med andre ord sier du at E36 var verre en E30? Jeg skjønte ikke helt hvor du ville me den uttalelsen. Vær så snill og utdyp :)

Nå er jo ikke E30 en modell som har vært aktuall "de siste" åra. Men fra 80 tallet og opp så ha jo kvaliteten på BMW bare gått oppover. Ikke blitt dårligere sånn som Mercedes.

Nei nå får det være nok krangling om hva som er best, legger meg og leser litt i Amcar på senga. Amrikanere har verken god kvalitet eller kjøreegenskaper men rakkern å mye kule biler de lager "over there" :)

Skrevet
Autofil tar jeg ikke seriøst en gang, så her er jeg helt enig med deg fredrik.

Og Audi er uten tvil lederen for tiden, Alle skal jo ha audi..

Kvaliteten av VAG er skitt mange vet det. Heller en japser enn VAG. Unntaket er seff audi 80, faren har en slik 88 modell med null rust. Kvalitet sier jeg!

Skrevet

Nå er jo ikke E30 en modell som har vært aktuall "de siste" åra. Men fra 80 tallet og opp så ha jo kvaliteten på BMW bare gått oppover. Ikke blitt dårligere sånn som Mercedes.

Nei nå får det være nok krangling om hva som er best, legger meg og leser litt i Amcar på senga. Amrikanere har verken god kvalitet eller kjøreegenskaper men rakkern å mye kule biler de lager "over there" :)

Langt ifra krangling fra min side, jeg er fredens mann :) Jeg var bare nysgjerrig og når jeg blir nysgjerrig eller ikke forstår et innlegg spør jeg vedkommende som skrev innlegget rett ut.

Uansett fra mitt ståsted er det samme om en bil er aktuell eller ei, sålenge etterfølgeren er bedre på alle måter. Jeg vil derfor i denne sammenheng si at E36 ikke er et unntak likevel som du påstår. Om du/dere fortsatt er uenig vil jeg gjerne ha en dypere forklaring da jeg igrunn fortsatt ikke helt henger med :)

Skrevet

Helt enig, stor motor og masselyd :lol:

Skrevet

Er like ille her inne dessverre, men både her og på Molde finnes det masse flotte folk og da :)

Jeg bor ifølge resten av Norges befolkning i kommunen der gretne kjærringer og arrogante menn er en vane.. :P

Kjenner meg ikke igjen på noen punkter :applause::P

Skrevet

Ja og sånn som de masseproduserer møkk og ikke vet hva kundebehandling er.. Har en kompis som har Pantera, og den har jo Fordmotor, så han kjøpte eskeny 392 Fra Ford Racing med litt mods. Fikk tydeligvis en dråpe vann i motoren og bøyde en råde, men gidder de å selge ham en ny.. Nei det gjør de ikke. Har kanskje ikke så mye å gjøre med amerikanere generelt, men når de ikke har svart på mail på 4 mnd blir jeg sur på hans vegne altså..

Ford Racing altså.. Man går jo ut fra at de er seriøse...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...