Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nevnt i posten, det er en budgetutgave... Kostet rundt 2600,- men fikk litt rabatt. Har en Rolex fra før, så da gidder jeg ikke legge så mye i "hverdagsklokka".

Skrevet
Som nevnt i posten, det er en budgetutgave... Kostet rundt 2600,- men fikk litt rabatt. Har en Rolex fra før, så da gidder jeg ikke legge så mye i "hverdagsklokka".

Man får klokker på Clas Ohlsson for en hundrelapp eller 2... De fungerer også! De har ekstrautstyr som stoppeklokke med rundetid, dato og så viser de hvilken dag det er i dag.

Nedtellingstidtaker tror jeg jammen de har også :)

Skrevet
Jepp det kan jeg, men vil jeg ha det ? NEI...

Hehe, skjønner det men når du skriver at du ikke gidder å ligge noe i en hverdagsklokke så tenker jeg på en klokke til et par hundrelapper. Når man betaler et par tusenlapper for en hverdagsklokke og sier at man ikke gidder å ligge noe i det, så tenker jeg at det er jo akkurat det man gjør.

Skrevet
Jepp det kan jeg, men vil jeg ha det ? NEI...

Hehe, skjønner det men når du skriver at du ikke gidder å ligge noe i en hverdagsklokke så tenker jeg på en klokke til et par hundrelapper. Når man betaler et par tusenlapper for en hverdagsklokke og sier at man ikke gidder å ligge noe i det, så tenker jeg at det er jo akkurat det man gjør.

Ser den, men så har jeg jo hatt en Rolex siden -01, nypris på den var da ca 26000,- gjorde noen modifikasjoner i ettertid som kostet meg ca 3000,- Skulle jeg ha kjøpt den samme Rolex'en i dag så er listeprisen tett på 40000,- Da er ikke ett hverdagsur til rundt 2000,- -3000,- mye penger. :-)

Edit; Ved å eie en Rolex så bør man følge de anbefalte service intervallene. Det er ca hvert 6.-7. år, hver "full-service" koster i Norge ca 4500,--5000,-.

Skrevet

§ 1. For 2012 skal det i henhold til lov 19. juni 1959 nr. 2 om avgifter vedrørende motorvogner og båter betales årsavgift til statskassen for innenlandsregistrerte kjøretøy med tillatt totalvekt mindre enn 7 500 kg med følgende beløp:

a) kr 2 885 for personbiler, varebiler, campingbiler, busser, kombinerte biler, lastebiler, samt trekkbiler med tillatt totalvekt fra og med 3 500 kg,

B) kr 3 360 for dieseldrevne motorvogner som nevnt i bokstav a som ikke har fabrikkmontert partikkelfilter,

c) kr 2 885 for årsprøvekjennemerker for motorvogner,

d) kr 1 080 for campingtilhengere med egenvekt over 350 kg,

e) kr 1 765 for motorsykler; trehjuls, lette, mellomtunge og tunge,

Det velger jeg å tolke som at det gjelder personbiler med totalvelt mellom 3500 og 7500 kilo, så da er jeg fritatt da.. :P

Skrevet

Hæ? Hvordan kom du fram til det? Står da rimelig tydelig her at satsen gjelder for personbil :wink:

a) kr 2 885 for personbiler, varebiler, campingbiler, busser, kombinerte biler, lastebiler, samt trekkbiler med tillatt totalvekt fra og med 3 500 kg

Har bilen en totalvekt på over 3500kg er det en lett lastebil :wink:

Skrevet

Les slik (tror jeg):

2885 for personbiler ..... samt trekkbiler med tillatt totalvekt fra og med 3 500 kg.

Altså at den tillatte totalvekten gjelder for trekkbiler, ikke for varebiler, personbiler, campingbiler osv.

Skrevet
Ved å eie en Rolex så bør man følge de anbefalte service intervallene. Det er ca hvert 6.-7. år, hver "full-service" koster i Norge ca 4500,--5000,-.

Hvis "full-service" er det samme som en "stor-rens" av selve urverket koster den 1000-1500 kroner her i Danmark. Har klokken alminnelig glass (som min "Datejust" fra 1985 har) kan dette pusses opp 2-3 ganger hvis det ikke er store riper på det (safirglass må skiftes). Min lokale urmaker (autorisert Rolex forhandler) her i Århus gjør dette gratis på forespørsel.

Jeg betalte forøvrig 8600 kroner i 1985 for min Rolex (i Norge). Dette tilsvarer ca. 18500 kroner idag. En nogenlunde tilsvarende Rolex modell koster ca. 54000 kroner idag (i Norge). Ikke dårlig for en klokke som samtidig har fungert perfekt i 27 år... :)

Den ZZ Top konserten skulle jeg gjerne ha vært på. De har svært mye bra musikk på reportoaret... 8)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...