Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E34 520IA mot E46 320DA = uavgjort! Havna bak fattern på E18 her i stad og da forbifeltet kom så klarte vi selvfølgelig ikke dy oss, side om side og "kickdown" det de daue bilene våres gikk :roll:

Skrevet
15c83wowfve0i5ub7owg.jpg

Årets breieste rumpe?! Fy faen, skvatt da jeg så den. Måtte legge meg bak og høre på lyden.

Det kan minne om en Porsche 935 DP (Design Porsche)... fra slutten av 70-tallet. Hvis den er ekte er det en fabrikksbygget racingversjon av 930 (911 Turbo) tilpasset FIA Gruppe 5. 560 HK ved 7900 rpm, 0-100 Km/t på 3,3 sekunder og en topphastighet på 295 Km/t.

Skrevet
E34 520IA mot E46 320DA = uavgjort! Havna bak fattern på E18 her i stad og da forbifeltet kom så klarte vi selvfølgelig ikke dy oss, side om side og "kickdown" det de daue bilene våres gikk :roll:

Da vil jeg si det var imponerende av den e34´en din :)

Årets breieste rumpe?! Fy faen, skvatt da jeg så den. Måtte legge meg bak og høre på lyden.

:shock:

Skrevet

Var sinnsyk lyd i den i hvertfall, men fronten er litt fail?

Ikke vet jeg åssen den skal se ut, Fredrik. Men jeg tror neppe det er slik?

htbnjl4m8u2qlsrlecbk.jpg

Skrevet

Ikke at jeg er noen 911-ekspert heller (det finnes jo flere hundre modeller), men den fronten ser veldig riktig ut til å være en racing 930 Turbo. Ser at flere har lignende front:

4026160154_48a105c697_z.jpg?zz=1

Større åpning = for å få mer luft til intercooler? Hvis 911 Turbo har intercooler i fronten i det hele tatt, da.

Jeg likte fronten på den røde. Mulig jeg er i mindretall, men jeg syns man har lov til å være litt vulgær og gal på gamle, luftkjølte og bredda 911 Turboer!

Skrevet

Var i hvertfall sinnsvak lyd i den. Rulla ned vinduene og kjørte etter han til han parkerte utenfor huset sitt. Hehe. Tipper han skjønner det............... ;)!

Skrevet

Det finnes mengder av glassfiber å få kjøpt til disse gamle "sportsboblene" så det er fare for at det er en fake ;)

Skrevet
Var i hvertfall sinnsvak lyd i den. Rulla ned vinduene og kjørte etter han til han parkerte utenfor huset sitt. Hehe. Tipper han skjønner det............... ;)!

Eller så tenkte han "...stalker....." og registrerte skiltnummeret ditt :lol:

Men jeg ser den. Så en hissig 996 Turbo i Oslo en gang, gassa over alt. Måtte rulle ned vinduene jeg også... Gjort det et par ganger med diverse Ferrarier også, men med dem er det kjipe at godlyden ligger så høyt opp på turtallet at man ikke vil klare å henge med til godlyden topper seg. Med Aston Martins trenger man faktisk ikke å rulle ned vinduene, for lyden fra de V8erne og V12erne vil pierce seg gjennom bilen din uansett! Det er ikke kødd, ble forsiktig forbikjørt av en DB9, det kilte i pungen selv om alle vinduene var oppe. Hver eneste nyere Aston Martin jeg har sett (begynt å vrimle av dem nå) har jeg hørt før jeg har sett dem :mrgreen:

Skrevet

Lå bak en 996 noen mil igår med e91en, der trengte man ikke å rulle ned vinduene for å høre godlyden selv ved moderat pådrag. Må si at boxerlyden faller i smak. :)

Skrevet
Var sinnsyk lyd i den i hvertfall, men fronten er litt fail?

Ikke vet jeg åssen den skal se ut, Fredrik. Men jeg tror neppe det er slik?

http://images.bimmers.no/files/htbnjl4m8u2qlsrlecbk.jpg

Hehehe... en blodtrimmet gammal luftkjølt boxersekser med skikkelig ladeluft er grov i røsten..... 8)

Det var kanskje en såkalt Flachbau ("slantnose")?... Dette er ikke min stil heller, men på den annen side hadde disse modellene betydelig lavere luftmotstand og klarte derfor 10-20 Km/t høyere topphastighet.

Edit: Jeg ser nå at det ikke er en Flachbau. Hmmm... jeg er usikker på hva slags 911 modell dette er, men jeg holder en knapp på 935 (forutsatt at den er ekte).

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...