fish Skrevet April 6, 2012 Skrevet April 6, 2012 Den 300'n, svinger ikke den litt på bakhjulene også?
Kvasi Skrevet April 6, 2012 Skrevet April 6, 2012 Jeg skal alltid kjøre over 70km/h fra nå av. . Jeg skal faktisk aldri kjøre i under 120Km/t fra nå hvis det er sånn det ligger an..
Jordfræsar Skrevet April 6, 2012 Skrevet April 6, 2012 Det de ikke nevner... er om du ligger under fartsgrensen øker det sjansen for ulykker også. Flyt i trafikken å følge farten er tabu.
M|Fjeld Skrevet April 6, 2012 Skrevet April 6, 2012 Den 300'n, svinger ikke den litt på bakhjulene også? Det var vel ekstrautstyr på disse bila..?
fish Skrevet April 6, 2012 Skrevet April 6, 2012 Lurer på om jeg skal på pølserally i mårra??? Er ikke i vinnermodus for øyeblikket så det ender vel i tap av kroner...
Der Barockengel Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Men sånn er det i et land der eldre damer uten førerkort for bil kan bli samferdselsministere (Torild Skogsholm i sin tid). Frustrerende. Skogsholm hadde nok førerkort.
oddis Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Da fikk hun under sin ministerperiode? Husker det var rabalder pga det. Han forrige var ikke heller noe til sjåfør (Dørum?)
Der Barockengel Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Farten er nok den desidert mest tungveiende faktoren, men det kan jo ikke bety at vi skal sette maksfarta til 70km/t, end of discussion. Såvidt jeg har fortstått argumentasjonen, skal 70km/t representere en grense for hva menneskekroppen klarer av en bråbrems: Selv om bilene blir sikrere, vil indre organer o.l. begynne å ommøblere seg i ulykkesøyeblikket pga. den raske hastighetsendringen. For meg høres dette ut som en liten fallitterklæring: Myndighetene innser at de ikke vil klare å utbedre vegstandarden såpass at de klarer å redusere møteulykkene, få bukt med utforkjøringene eller få bort tunnelulykkene.' Og da tyr de i stedet til standardresepten som hjelper mot absolutt alle problemer man kan tenke seg: Sett ned fartsgrensen. Skulle egentlig likt å se den 70km/t-kampanjen forsøkt solgt til andre land uten norske fartsgrenser...
fish Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Men sånn er det i et land der eldre damer uten førerkort for bil kan bli samferdselsministere (Torild Skogsholm i sin tid). Frustrerende. Skogsholm hadde nok førerkort. Landbruksministeren har fått på pukkelen for å dra på "harrytur".. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nors ... d=10049830
fish Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Fish for faen!!! Ka farsken??? E du å vake i overflata?
Marius2002 Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Idag stod jeg opp til vanlig tid for å dra på jobb, men så viser det seg at busselskapet ikke begynner å kjøre her før halv 10, og da har jeg jo allerede vært en time på jobb. Ah, arbeidsdagen går nok i minus da jeg stresset med buss fra Molde igår og taxi fra bussterminalen og hjem og ny taxi idag...
Thundercoil Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Noen som vet hvordan det er å få nytt pass ved endring av navn? F.eks. når man gifter seg etc. og bare bytter etternavn. Må man ta med seg dokumentasjon på navneendring, eller holder det å ta med gammelt pass og gyldig legitimasjon med det "nye" og riktige navnet? Regner med det er noen som er gift og har dratt på ferie her inne! hehe.
Marius2002 Skrevet April 7, 2012 Skrevet April 7, 2012 Står litt om navnendring her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok ... ?id=450610 og http://www.lovdata.no/all/nl-20020607-019.html
Anbefalte innlegg