knut_olestad Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 Jøss! Hva var det som fikk folk til å velge bensinbil på den tiden når dieselen kosta nesten halvparten?Mener å ha hørt om noe ekstra avgifter på dieselbiler i "gamledager" uten at jeg kan ta igjen hva det gikk ut på. Bilene hadde en km-teller i motorrommet som var plombert, så måtte man oppgi km-stand med gjevne mellomrom, deretter fikk man ei regning i posten. Husker ikke hvor mye det var pr km men. Men så gikk jo de fleste eldre dieselbiler noe sykt dårlig og da, hvilket forklarer endel. Min gamle rekord diesel toppa 130 i bratt nedoverbakke, på flata maksa den 120 på en god dag, og den brukte det meste av den gode dagen på å komme opp i den farta.
Kvasi Skrevet Mai 3, 2012 Skrevet Mai 3, 2012 Noen som vet av ei sjappe som kan tenkes å ha dyseforlengere på lager i norge?
rolfi Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Jøss! Hva var det som fikk folk til å velge bensinbil på den tiden når dieselen kosta nesten halvparten?Mener å ha hørt om noe ekstra avgifter på dieselbiler i "gamledager" uten at jeg kan ta igjen hva det gikk ut på. Bilene hadde en km-teller i motorrommet som var plombert, så måtte man oppgi km-stand med gjevne mellomrom, deretter fikk man ei regning i posten. Husker ikke hvor mye det var pr km men. Men så gikk jo de fleste eldre dieselbiler noe sykt dårlig og da, hvilket forklarer endel. Min gamle rekord diesel toppa 130 i bratt nedoverbakke, på flata maksa den 120 på en god dag, og den brukte det meste av den gode dagen på å komme opp i den farta. Husker du hvor lenge det var slik? Har aldri funnet noe tall på det, men mener å ha hørt det var frem til tidlig 90-tall en gang.
scoot Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Woho! Bilen godkjent med senk! Skjønner ikke hvorfor så mange opplever det problematisk, er jo null problem med riktig papirarbeid. Kjørte inn bilen med sotfilm på alle lyktene osv, null problem, sjekka kun senkesettet. Gadd ikke se på felgene engang. "Det så greit ut". Forøvrig dritflaut når bilen begynner å tulle på rampa, 4 sekunder med kinning føles som 1 minutt i nærheten av disse gutta. Må se å få bestilt meg ny pumpe:pp haha
haybimmsen Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Woho! Bilen godkjent med senk! Skjønner ikke hvorfor så mange opplever det problematisk, er jo null problem med riktig papirarbeid. Kjørte inn bilen med sotfilm på alle lyktene osv, null problem, sjekka kun senkesettet. Gadd ikke se på felgene engang. "Det så greit ut". Forøvrig dritflaut når bilen begynner å tulle på rampa, 4 sekunder med kinning føles som 1 minutt i nærheten av disse gutta. Må se å få bestilt meg ny pumpe:pp haha haha, typsik:D
scoot Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Haha han bare lo da, men så forbanna flaut! Skal jo liksom prøve å overbevise om at bilen er i god stand - så startern såvidt!!
ls44mm Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Mener å huske det var en på mazda forumet som fikk godkjent et eller annet på rx7´n sin. Bare det er utrolig, men de gutta måtte dytte han ut for å få trillestart på kjærra, da starteren takket pent for seg på rampa hehe, det er spenstig gjort
scoot Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Hahah den er lei! Heldigvis bare dårlig trykk i pumpa mi, så den bruker litt tid før den fyrer:) Han fikk kjørt seg en tur da, så da var han fornøyd! Sitter å venter på papirarbeidet nå!
Hansh Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Jøss...Kia faktisk... Hvem skulle tro det... http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10057749 Husk at lille Europa neppe er hovedmarked, men derimot hjemmemarkedet, Kina og andre asiatiske markeder, og de er nok mer positive til Kia, selv om europeiske luksusbiler står veldig høyt i kurs der. Ser uansett ikke noe negativt i at litt friskt blod kommer inn i konkurransen.
scoot Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Syns det er helt på sin plass at Kia prøver seg jeg, personlig kunne jeg aldri tenkt meg Kia. Men for mannen i gata uten spesiell bilinteresse kan jo Kia være gunstig. Spørs om de når opp på nivå med tysk Premium bil, men de skal få gjøre et forsøk.
ls44mm Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Jaja, absolutt! Jeg mener ikke at det er negativt, men at jeg ble overasket!! Det er liksom som å høre at biler fra stater har gode svingegenskaper Man må nesten se det før man skal tro det ;P Til min store overaskelse (eller kanskje ikke da jeg har vært klar over det men har bare glemt det) så har corvette bladfjere bak haha americans, you are so funny
Fredrik 90 Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Jøss! Hva var det som fikk folk til å velge bensinbil på den tiden når dieselen kosta nesten halvparten? Var vel noe med at datidens dieselbiler hadde rundt 70 hk, bråka som fy og gikk ekstremt dårlig Verdens raskeste dieselbil på 80 tallet, E28 524td gjorde med sine 115 hk 0-100 på rundt 12,8 sek. Ikke så lite imponerende igrunn tatt datidens vanlige biler som 240, Rekord, Granada og 929 med bensinmotor
haybimmsen Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 noen som kan gi meg litt råd om senkesett, har fått lønn så nå blir det bestilt i nærmeste når e vet ka e burde kjøpe!
staM Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 Jøss! Hva var det som fikk folk til å velge bensinbil på den tiden når dieselen kosta nesten halvparten? Var vel noe med at datidens dieselbiler hadde rundt 70 hk, bråka som fy og gikk ekstremt dårlig Verdens raskeste dieselbil på 80 tallet, E28 524td gjorde med sine 115 hk 0-100 på rundt 12,8 sek. Ikke så lite imponerende igrunn tatt datidens vanlige biler som 240, Rekord, Granada og 929 med bensinmotor Citroen CX Turbo-D 2.5, 0-100 km/t på 10.5 sek. Jeg mener at det var den som var raskest.
VegarVS Skrevet Mai 4, 2012 Skrevet Mai 4, 2012 noen som kan gi meg litt råd om senkesett, har fått lønn så nå blir det bestilt i nærmeste når e vet ka e burde kjøpe! jeg hadde TA tecnix fra partsandretards på min e46.. var justerbart. stivt og godt! gav vel ca 3500 med frakt og 2 nye ytre stabstag foran (kortere)
Anbefalte innlegg