Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Citroen CX Turbo-D 2.5, 0-100 km/t på 10.5 sek. Jeg mener at det var den som var raskest.

Nja, E28 524td kom i 1983! Tror CXen kom noe senere og dessuten så tror jeg ikke CXen var så sprek som du sier der. Var klar over at CXen dieselen også var rask, men på denne har ingen tekniske data som ytelser osv men det har man på 524td.

Skrevet
Jøss! Hva var det som fikk folk til å velge bensinbil på den tiden når dieselen kosta nesten halvparten?

Mener å ha hørt om noe ekstra avgifter på dieselbiler i "gamledager" uten at jeg kan ta igjen hva det gikk ut på.

Bilene hadde en km-teller i motorrommet som var plombert, så måtte man oppgi km-stand med gjevne mellomrom, deretter fikk man ei regning i posten. Husker ikke hvor mye det var pr km men.

Men så gikk jo de fleste eldre dieselbiler noe sykt dårlig og da, hvilket forklarer endel.

Min gamle rekord diesel toppa 130 i bratt nedoverbakke, på flata maksa den 120 på en god dag, og den brukte det meste av den gode dagen på å komme opp i den farta.

Husker du hvor lenge det var slik? Har aldri funnet noe tall på det, men mener å ha hørt det var frem til tidlig 90-tall en gang.

Jeg hadde den i 92-93, avgiftsdieselen kom noen få år etter mener jeg huske.

BMW 600, det er litt søtt da:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34697291

Skrevet

Citroen CX Turbo-D 2.5, 0-100 km/t på 10.5 sek. Jeg mener at det var den som var raskest.

Nja, E28 524td kom i 1983! Tror CXen kom noe senere og dessuten så tror jeg ikke CXen var så sprek som du sier der. Var klar over at CXen dieselen også var rask, men på denne har ingen tekniske data som ytelser osv men det har man på 524td.

CX-en kom også i 1983.

The 1983 turbo-powered 2.5 L diesel engine did make the CX Turbo-D 2.5 the fastest diesel sedan in the world, able to reach speeds up to 195 km/h (121 mph).
Skrevet

CX-en kom også i 1983.

The 1983 turbo-powered 2.5 L diesel engine did make the CX Turbo-D 2.5 the fastest diesel sedan in the world, able to reach speeds up to 195 km/h (121 mph).

Sier ikke noe om 0-100 det der og det er samme toppfart som 524en!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...