Fredrik Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 E34 tilhører en annen æra der fokuset var et annet når det gjelder kjørekomfort enn idag. Selv E39 er temmelig laidback i forhold til dagens 5-serier. De bygger dessverre ikke slike biler lenger. Kjør på originaldimensjonen og nyt komforten så lenge du kan... Nåvel, den F10n jeg prøvde med active suspension satt til comfort var da ikke akkuratt en ukomfortabel bil kontra e34n jeg har. Dog må innrømme jeg savner originalt understell på e34n. Men man må lide for utseende:-) Selvfølgelig har både E60 og F10 et langt mer sofistikert understel enn E34/E39. Mitt poeng er at disse modellene tilhører forskjellige æraer når det gjelder kjøreegenskaper. Active Suspension var knapt nok oppfunnet da E34 og E39 rullet av samlebåndet. Det fantes ulike hydrauliske og pneumatiske systemer (primært fra Citroën og Mercedes-Benz), men ikke et tilsvarende system som var implementert på BMW´s alminnelige modeller. Såvidt jeg vet var E65 den første. E34/E39 var først og fremst en komfortabel familiebil med fornuftige kjøreegenskaper. Modellene med de større motorene hadde i tillegg fornuftige ytelser... dog allikevel var de ikke direkte sportslige. E39 530i ble f.eks originalt levert med 16" felger. E34 540i ble sogar originalt levert med 15" felger... og det tiltross for sine 286 HK og 400 Nm. Komfort er derfor stikkordet når vi snakker om E34 og E39...
scoot Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Aha slik å forstå - sett fra den vinkelen er jeg helt enig. For å si det sånn, av en tidlig 90tallsbil er E34 den desidert beste bilen jeg har kjørt fra den tidsepoken, det er helt ufattelig at i 88 rullet E34 ut fra fabrikk - SAMTIDIG som Volvo produserte 740. Har hatt begge ( nei ikke direkte stolt av mitt tidligere eierskap av Volvo, hatt både 940 og 740 på et halvt år. ) modeller og kan røpe at Volvo lå milevis etter . Dog skal det sies at bilen jeg har hatt desidert minst trøbbel med var Volvo, men bilen jeg har vært mest FORNØYD med er E34. Volvo(ene) var vinterbiler, samme vinter forsåvidt. Dugde ok til å sladde og herje med, men grøss for en kjedelig biltype. Fatter ikke hvorfor den er blitt så populær som "ragger og rånerbil".
fish Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Ææh fuck it, hvem bryr seg Hehe.. Gratulerer med ny leilighet (selv om du bare har kjøpt den du har leid til nå) . Ingen tvil om at du har gjort ett godt kjøp, og nå står du jo fritt til å gjøre de endringene du selv ønsker. Igjen, gratulerer.
wicky124 Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Forskjell på youngtimer og kebabtralle vet du Gimli E36 var kebabtralle... gammal 190 er bare kvalmt...
flonoen Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 190 er ganske tøft. E36 er IALLEFALL tøft! Cluet er å gi faen i hva andre synes om bilen. Klarer man ikke det, får man kjøre passat eller avensis, så tråkker man ingen på tærne.
Fredrik 90 Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Forskjell på youngtimer og kebabtralle vet du Gimli E36 var kebabtralle... gammal 190 er bare kvalmt... E36 er jo den orginale kebabtralla Men E39 og E65 følger godt etter dessverre, E60 og E46 har gått sånn passe klar der. E90 er det bare tullinger fra Arendal som kjører....
bcRichard Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Forskjell på youngtimer og kebabtralle vet du Gimli E36 var kebabtralle... gammal 190 er bare kvalmt... E36 er jo den orginale kebabtralla Men E39 og E65 følger godt etter dessverre, E60 og E46 har gått sånn passe klar der. E90 er det bare tullinger fra Arendal som kjører.... Jeg er veldig nysgjerrig på din påstand om hva en ''kebabtralle'' er? Edit: Forsåvidt alle andre sine påstander?
scoot Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 HEI! Har du også E34 og "elsker" de originale gummiforingene i traversen? http://www.racingking.ca/e34e32-perform ... -p-57.html Se hva jeg fant : D ( vel og merke for oss som ikke har planer om å bytte den foringen til powerflex før den er død, så er dette sansynligvis den beste 150kr's oppgraderingen som sørger for mindre slakk i disse foringene )
flonoen Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Kebabtralle er for meg iallefall en bil som innvandrere (og etnisk norske selvsagt) liker å style med masse krom og plast, og aller helst kromma plast. Så er det i ettertid blitt slik at fordi mange innvandrere (og etnisk norske selvsagt) likte å gjøre slikt med e36, så er alle e36 blitt kebabtraller selv om de er dønn originale.
Mexos Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Kebabtralle er for meg iallefall en bil som innvandrere (og etnisk norske selvsagt) liker å style med masse krom og plast, og aller helst kromma plast. Så er det i ettertid blitt slik at fordi mange innvandrere (og etnisk norske selvsagt) likte å gjøre slikt med e36, så er alle e36 blitt kebabtraller selv om de er dønn originale. Var sånn på tidlig 2000 tall. Føler at kebabtraller nå er mer slitne mitsubishi galant ol.
Fredrik 90 Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Ser ikke helt hvordan e65 er mer kebab enn e60??2 Selvfølgelig ser ikke du det, det er det jo ingen her som hadde venta heller. Ser sjelden abdullaer i E60 synes jeg men Føler også at eldre Opler og japsebiler er mye mere pakkisbiler enn BMW for tiden.
ls44mm Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Forskjell på youngtimer og kebabtralle vet du Gimli E36 var kebabtralle... gammal 190 er bare kvalmt... E36 er jo den orginale kebabtralla Men E39 og E65 følger godt etter dessverre, E60 og E46 har gått sånn passe klar der. E90 er det bare tullinger fra Arendal som kjører.... Har tilgode å møte kebab i E39 touring der jeg bor,,, føler meg ganske så norsk og familievennlig i stv
Fredrik 90 Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Har tilgode å møte kebab i E39 touring der jeg bor,,, føler meg ganske så norsk og familievennlig i stv Ja det er ikke så mange når jeg tenker etter, men det har vært noen eldre slitene E90er med blå angeleeyes, blingfelger, kjempe eksosrør og annet harry dilldal som har vært rattet av en kebab. Da har faceliften gått bra klar av dette
scoot Skrevet Mai 20, 2012 Skrevet Mai 20, 2012 Vel Fredrik 90, nå er vel strengt tatt ikke modifikasjoner av noe slag lov for deg? Så da er nok min bil en kebabtralle og, siden den ikke er original
Anbefalte innlegg