Clerion Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Copy paste Klarer ikke copypaste så mye på telefonen :/ Jeg har fått flere private meldinger fra mennesker som har tanker om denne saken. I den forbindelse tenker jeg å skrive ett felles svar til alle. For det første, hver gang vi har diskutert temaet overvekt og helse på dette forumet, så har man øyeblikkelig blitt overstrømt av argumenter om at sykdom er skyld i at mange er overvektig. Jeg valgte derfor å ekskludere gruppen syke fra debatten, og fokusere utelukkende på friske mennesker som velger å leve en gitt livsstil som fører til overvekt over tid.Ingen våkner en morgen og får sjokk når de ser seg i speilet og oppdager at de er blitt 140 kg. Dette skjer over tid, lang tid, og man har alle muligheter til å snu kursen før det går så langt. Likevel er det mange som velger å ikke gjøre noe med det, for de bryr seg gjerne ikke om den slags. Jeg er opprørt over dobbeltmoralen i samfunnet, noen grupper er sosialt akseptert som mobbeoffer, mens andre er fredet. Ta for eksempel blondiner... det er helt ok å si at blondiner er dumme. Hvorfor er det ingen som sier, Stopp en halv... ikke kjem alle over samme kam? Når noen poster bilder av modeller, så er man kjapt ute med å påpeke at de er for tynne, har falsk kropp, er ekkel overfladisk, osv. Her er det også helt i orden å generalisere, stereotype og ilegge dem personlighetstrekk, utelukkende basert på utseende. Det er også mange som mener å hevde at feite folk er gode på innsiden. Javell? Så det finnes ingen feite drittsekker i verden? Spennende tanke. Jeg valgte å gå hardt ut mot en fredet gruppe som fraskriver seg ethvert ansvar for sin overvekt. I utgangspunktet er det helt i orden, det betyr ikke så mye, men jeg er sikker på at om jeg hadde sagt at blondiner er dumme, modeller er overfladiske, røykere er skyld i egen lidelse, osv, så hadde folk nikket og klikket liker og sagt: HELT ENIG. Alle grupper har følelser, det er aldri mindre alvorlig å mobbe noen for å være for tynn, for brun, for høy, for lav, for dum, osv. Dette ønsker jeg blandt annet å få fram i denne debatten. Jeg valgte en ordlyd og ett tema som var nøye planlagt. For det første, ekskluderer du sykdom som årsak for gruppen fete du snakker om, så står man igjen med en mindre gruppe, men som bør være ansvarlige. For det andre så valgte jeg å snakke spesifikt om menn, fordi menn kan ikke bli gravide, og graviditet er ett viktig argument i debatten om overvektige kvinner. Du kan fokusere på ordlyden og henge deg opp i den, eller du kan lese mellom linjene og se at det er en vesentlig sammenheng her. Vi har lenge gitt røykeren ansvaret for egen sykdom, vi har skubbet dem ut av samfunnet, forvist til egne plasser. Vi har plastret advarsel på det farlige produktet de suger i seg og det er ikke tvil om at det dødelig. Jeg spør: Hvorfor er det slik at det ikke er advarsler på burgere fra fastfoodkjeder? Hvorfor er det ikke advarsler på snop? (bilder av råttne tenner og stor overvekt). Osv. Ser man på dette på en større skala, havner vi inn på regjeringens politikk. De velger å ikke gi etter for "kiwi-modellen", billig sunn mat, dyr usunn mat. Husk at de fattigste i samfunnet har store nok problemer som det er, at de ikke har råd til å spise annet enn usunn mat, grunnet pris, skaper tilleggsproblemer. Dette er utelukkende statens ansvar. Her har man bommet totalt. Pengene er blitt brukt til forebyggende arbeid, men hadde man benyttet "tobakksmodellen", så hadde det kanskje fungert tilsvarende, rekruteringen til tobakksrøyking er kraftig redusert etter at alle disse "merkelige" tiltakene ble satt i verk. Lange åretak her Fikk samme svaret. Om man skal bruke "tobakksmodellen" skulle man nektet overvektige og feste offentlig da? Eller skrevet "Freia melkesjokolade gjør deg smellfeit" på sjokoladeplatene? Idiot
Fredrik Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 w124 e500 er boss Sammtidig w140 s500. Synes ikke 12 kler w140 like bra. Heller oppi en w220, men så er w220 ikke like feit som go gammal w140 <3 W140 er nice om det er V140 600 W220 er rått, men ikke like tøft som en gammal `140 nei... Er selv på utkikk etter en halv-erstatter for E65 etterhvert og heller mer og mer mot s-klassen...får mye bil for pengene kontra prisen... Jeg er helt enig, men det er viktig å huske på at deleprisene jevnt over er høyere når det gjelder Mercedes-Benz enn BMW. Koed og Schmiedmann m.fl. har gjort en god jobb der i relasjon til BMW. Mercedes-Benz har også ført en langt mer aggressiv kamp mot alternative OEM deler enn BMW.
Shattered Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 er kraftig redusert etter at alle disse "merkelige" tiltakene ble satt i verk.Lange åretak her Fikk samme svaret. Om man skal bruke "tobakksmodellen" skulle man nektet overvektige og feste offentlig da? Eller skrevet "Freia melkesjokolade gjør deg smellfeit" på sjokoladeplatene? Idiot Ja, haha Det er jo bevist at det ikke er sjokoladen som er usunn, men en kombinasjon av å sitte stille og spise sjokoladen Orker ikke krangle med idioten, jeg, han er jo politiker ffs
ls44mm Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Jeg er helt enig, men det er viktig å huske på at deleprisene jevnt over er høyere når det gjelder Mercedes-Benz enn BMW. Koed og Schmiedmann m.fl. har gjort en god jobb der i relasjon til BMW. Mercedes-Benz har også ført en langt mer aggressiv kamp mot alternative OEM deler enn BMW. Jepp... Helt korrekt. Har mercedes noen kjapper som tilsvarer koed/schmiedmann? Altså billig deler/tuning osv? I norge/norden? Jeg er ihvertfall lykkelig at schmiedmann eksisterer og at de hooker meg alltid opp med god pris og servce.
Tzunami Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Vil påstå vi er veldig heldige generelt iforhold til de fleste andre bilmerker. Har flere kamerater som har vag, og de har på langt nær det samme tilbudet som vi bmw-folk har! på en side så "må" de kjøpe org. deler som gjør det hele litt mer eksklusivt, bedre passform osv osv, men prisene er også deretter. GS/Schmiedmann/Koed er nok en meget god grunn til at jeg stortrives som BMW'eier!
wicky124 Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Jeg er helt enig, men det er viktig å huske på at deleprisene jevnt over er høyere når det gjelder Mercedes-Benz enn BMW. Koed og Schmiedmann m.fl. har gjort en god jobb der i relasjon til BMW. Mercedes-Benz har også ført en langt mer aggressiv kamp mot alternative OEM deler enn BMW. Jepp... Helt korrekt. Har mercedes noen kjapper som tilsvarer koed/schmiedmann? Altså billig deler/tuning osv? I norge/norden? Jeg er ihvertfall lykkelig at schmiedmann eksisterer og at de hooker meg alltid opp med god pris og servce. Det nærmeste er vel AutoTrio..
Tzunami Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Hvis iphone 5 kommer til å se sånn ut, så gleder jeg meg! håper også de gjør noe nytt med nye iOs, så det ikke bare blir en oppgradering, men et nytt iOs! Som dette f.eks.
[space] Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 iOS 6 ble jo presentert på mandag, så ingen hemmelighet hvordan det blir. (Ikke widgets, men diverse oppdateringer) Ang. utseende på iPhone 5 kan det sees på 9to5mac.com. Ligger bl.a. en video der hvor en viser frem baksiden.
Tzunami Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 kanskje det kommer en iOs 7 til 6'generasjon iphone? er lenge siden jeg satt meg inn i slikt merker jeg veldig spent på når den lanseres jeg da! iphonen altså!
[space] Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 iPhone 5 lanseres nok i september (som vanlig), sammen med iOS 6, som nå kun er sluppet til utviklere (i beta)
knut_olestad Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Det ligger ett sett BMW-nyrer på pulten min som jeg visstnok skal dekke med mattsvart vinyl, av en eller annen grunn havner alt BMW-relatert hos meg Angående MB W124, jeg har stor sans for coupe-utgaven, skal ha en 300 24v eller 320 en gang jeg får god tid
haybimmsen Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Det ligger ett sett BMW-nyrer på pulten min som jeg visstnok skal dekke med mattsvart vinyl, av en eller annen grunn havner alt BMW-relatert hos meg Angående MB W124, jeg har stor sans for coupe-utgaven, skal ha en 300 24v eller 320 en gang jeg får god tid Kan ikke du legge ut video av venylttekkingen? eller DIY?
StianA Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Det ligger ett sett BMW-nyrer på pulten min som jeg visstnok skal dekke med mattsvart vinyl, av en eller annen grunn havner alt BMW-relatert hos meg Angående MB W124, jeg har stor sans for coupe-utgaven, skal ha en 300 24v eller 320 en gang jeg får god tid Kan ikke du legge ut video av venylttekkingen? eller DIY? ligger noen på youtube http://www.youtube.com/results?search_q ... 6fOhM0H2pI
knut_olestad Skrevet Juni 13, 2012 Skrevet Juni 13, 2012 Må innrømme det frister lite, dritjobb.. De hører visst til på en E28 Hadde det vært ett enklere sett så kunne jeg vurdert.
Anbefalte innlegg