Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smartere enn de fleste! haha jeg LOVTE aldri noe! jeg sa jeg kan gi den bort! hvem vet, kanskje noen skrev "jeg vil ha den" før noekult? Men hun som hadde billetten sa jeg kunne få den, jeg sa ok. Så sa jeg at jeg ikke trengte den likevel...så la hun den ut på facebook og fikk den solgt (inatt) og da jeg ville ha den igjen, så sa hun at den var solgt...problem?

Skrevet

Vurderer å hente meg bil i på vestlandet selv om jeg bor på østlandet. Hva er enkleste måte for å sjekke en bil nøye på når jeg ikke har mulighet selv? Er naf test bra nok?

Skrevet
Noen andre som liker astronomi her? Neil deGrasse Tyson is the man... :D

Blir spennende å se hva slags klokke du kjøper til slutt, Fredrik ;)

Hehehe... vel... min snart 30 år gamle Rolex Datejust virker stadig upåklagelig, men jeg leste for en tid tilbake en artikkel vedr. hva en større service koster på denne klokken. Etter såpass mange år må store deler av urverket skiftes ut og det koster mye mer enn klokken er verdt. Ergo bør klokken pensjoneres fra daglig bruk og heller tas frem ved hyggelige anledninger. Jeg har imidlertid også en eldre sveitsisk Eterna (ref: Porschedesign) fra midten av 60-tallet som jeg også kan bruke (ikke vært i bruk siden 80-tallet) og den er rimelig klassisk "Mad Men"... :)

Vel, om du er i Norge engang å svinger innom Tønsberg kan jeg gi deg en god pris på service. Bedre en 90% av det alle andre skal ha ihvertfall.

Skrevet

Hva endte det på tilslutt? Får ønske deg velkommen i Omega klubben! Utrolig glad i min Constellation i gult gull! :love:

[ Bilde ]

Det jeg har funnet ut er at det kvinnelig kjønn særlig bemerker seg hva slags klokke du har på armen om de er på sjekkern.. Da fungerer det bra med en slik :)

Så synes jeg denne er veldig fin! Seamaster

[ Bilde ]

Takker. :) Den endte på litt over 24k. Jeg gikk for 3570.50 som er den modellen som er mest identisk med klokka som faktisk ble brukt under månelanding. Denne har manuelt opptrekk, baklokk i stål og hesalittglass. Dette glasset blir veldig fort ripete, men er lett å polere opp, tåler mye juling og sprekker når det blir knust. Dette var å foretrekke i ett vektløst miljø fremfor safirkrystall som pulveriseres ved knusing.

Når det kommer til hva damer legger merke til, så har ikke dama lagt merke til at jeg går med forskjellige klokker en gang. Det eneste hu legger merke til er at jeg bytter mellom lenke og natoreim. :P Det ble mumlet noe om galskap når hu fikk ut av meg hvilken klokke jeg hadde kjøpt. :lol:

Speedmasteren skal selvsagt få en del wrist time på bond nato. ;)

IMGP1122.jpg

Neste klokka på innkjøpslista blir ei brukt Seamaster professional electric blue. Ser for meg at det er en passende beater som kan utsettes for bilskruing, bading og boreslam. ;)

366739d1328303272-omega-seamaster-professional-electric-blue-k-20120203_213146.jpg

Skrevet
Noen andre som liker astronomi her? Neil deGrasse Tyson is the man... :D

Blir spennende å se hva slags klokke du kjøper til slutt, Fredrik ;)

Hehehe... vel... min snart 30 år gamle Rolex Datejust virker stadig upåklagelig, men jeg leste for en tid tilbake en artikkel vedr. hva en større service koster på denne klokken. Etter såpass mange år må store deler av urverket skiftes ut og det koster mye mer enn klokken er verdt. Ergo bør klokken pensjoneres fra daglig bruk og heller tas frem ved hyggelige anledninger. Jeg har imidlertid også en eldre sveitsisk Eterna (ref: Porschedesign) fra midten av 60-tallet som jeg også kan bruke (ikke vært i bruk siden 80-tallet) og den er rimelig klassisk "Mad Men"... :)

Vel, om du er i Norge engang å svinger innom Tønsberg kan jeg gi deg en god pris på service. Bedre en 90% av det alle andre skal ha ihvertfall.

Gjelder det bare for Fredrik, eller kan jeg også svinge innom med min Rolex Datejust som sårt trenger en service?

Skrevet

Har søkt her på bimmers, og vet det er flere med e39 touring som har byttet de jævla dempere på bakluka. Kan noen linke meg det evnt en DIY??? Finner ikke når jeg søker... Gidder ikke å lage enda en tråd om det, da bimmers er full av tråder der folk ikke klarer å søke og jeg vet hvor irriterende det er...

Edit: Jeg finner noen på engelsk, men det er tett skrevet tekst. Og jeg ville helst hatt noen med bilder, da bildet forklarer mere enn 1000 ord. Har til og med sett folk her med bilder på den jobben...

Skrevet
Smartere enn de fleste! haha jeg LOVTE aldri noe! jeg sa jeg kan gi den bort! hvem vet, kanskje noen skrev "jeg vil ha den" før noekult? Men hun som hadde billetten sa jeg kunne få den, jeg sa ok. Så sa jeg at jeg ikke trengte den likevel...så la hun den ut på facebook og fikk den solgt (inatt) og da jeg ville ha den igjen, så sa hun at den var solgt...problem?

Just pulling your leg ;)

Ingen som tilfeldigvis har peiling på teleskop her? Evt. norske fysiske butikker der jeg kan gå og få sjekket ut litt?

Sjekke ut litt stjerner og ta en avslappet biltur i samme slengen kan være starten på en fin hobby, i motsetning til de meningsløse kjøreturene mine i dag...

Skrevet
Vurderer å hente meg bil i på vestlandet selv om jeg bor på østlandet. Hva er enkleste måte for å sjekke en bil nøye på når jeg ikke har mulighet selv? Er naf test bra nok?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Skrevet

Du kan høre om noen her på bimmers kan se på den for deg. Hvis de bort like ved :) Jeg har hentet 2 biler usett på vestlandet (bodde i Oslo), gikk heldigvis bra begge gangene, jeg sa jeg ville snu i døra om de ikke fortalte meg ALT, så jeg fikk vite alt ;) Han ene jobba offshore, så faren hans ordnet for han og da fikk jeg plutselig en brent CD i posten med bilder av småplukket :lol: Han visste ikke hvordan man sendte bilder på nett.

Skrevet

Jeg kan selvfølgelig ta turen innom Tønsberg (bl.a nå i sommer), men hva mener du med en god pris for en stor service på en Rolex fra 1985? Du må gjerne svare på PM (også til Fish) hvis det er ønskelig... :)

Yngvejos: Den Sportsmasteren er en fin klokke... 8)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...