Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sett det... Hadde vært på fisking med Clerion, han kjørte der antakeligvis 2-3 minutter før det skjedde... Fyyy faen...

Oi, oi! Skummelt!

Skrevet

sto å tanka e92 akuratt plutselig kommer en ganske rå bmw e46 ved siden av meg som også skulle tanke, de ser på bilen min og sier nice kar plutselig spretter 2 andre gutter ut og ser på bilen min, vi kommer i snakk og det viste seg at det var 3 polske gutter som hadde flyttet til norge og kjøpt seg en 328 coupe (på norske skilter) de hadde jobbet og spart i ett år for og kjøpe bilen.

De var skikkelig bmw entusiaster de kunne det meste om de fleste bmw modeller :)

Morsomt at ikke alle polakker er tyv raider, tørr ikke å si det sikkert men de virka greie, og bilen bar preg på entusiast eid bil så velger å trur at e92en min står i garagen i morgen tidlig også :lol:

Skrevet

Er det ikke Polen som har Europas største BMW treff? De er hvertfall helt enorme på enkelte biltreff...

Jeg kjørte forbi en polsk E28 her i Oslo en gang. Tutet på han to ganger, fikk dobbel tut tilbake :)

316: Synd å høre om kollegaen din sin leilighet.

Skrevet
Er det ikke Polen som har Europas største BMW treff? De er hvertfall helt enorme på enkelte biltreff...

Hvis ikke dette fremkaller frysninger, ja da vet ikke jeg ;)

Skrevet

Med et BNP (brutto nasjonalprodukt) pr. capita på kun ca. 20% av Norges BNP pr. capita så må man kunne konstatere at bilparken i filmen er temmelig imponerende. Med lave bilavgifter, liten offentlig kontroll med bilparken, en massiv orge/stjele/korrupsjonskultur og mengder av helervarer/deler så er åpenbart alt mulig. Jeg skal ikke skjære alle polakkene over én kam, men jeg tror ikke at jeg tar helt feil når det gjelder akkurat BMW miljøet i landet... :roll:

Skrevet

Med et BNP (brutto nasjonalprodukt) pr. capita på kun ca. 20% av Norges BNP pr. capita så må man kunne konstatere at bilparken i filmen er temmelig imponerende. Med lave bilavgifter, liten offentlig kontroll med bilparken, en massiv orge/stjele/korrupsjonskultur og mengder av helervarer/deler så er åpenbart alt mulig. Jeg skal ikke skjære alle polakkene over én kam, men jeg tror ikke at jeg tar helt feil når det gjelder akkurat BMW miljøet i landet... :roll:

Ja, du sier noe der. Har faktisk ikke tenkt over det på den måten.. Men, nå har jo bl.a Tyskland og andre naboland mye større tilgang til sjeldne og gromme deler, og de nekter jeg å tro at er stjelt i Norge i alle fall. Men så klart, det er nok mye møkkete mel i posen til flere..

Skrevet

Partypooper.

Skrevet

:lol: Bare for å slå ned all entusiasme og glede over filmen/bilene liksom!

Uansett vært en rå opplevelse å fått vært med på et slikt treff av en sånn dimensjon.. Hadde nok kommet til å dratt hjem passelig våt både her og der.. ;)

Skrevet

Vi har stadig vekk en gøyal polakk innom jobb, godt voksen kar som jobber og bor i Norge( han ser forøvig forbausende Norsk ut til å være polakk) men kommer fra en liten by på landet i Polen.

Han kjører selv E60 525xd LCI på Norske skilter og med den så er han visst konge i byen når han er på ferie hjemme :) I følge han så er det kun i storbyene man ser grombiler der nede, for det er der alle rikfolka sammler seg. Så fort man kommer utenfor byrensa så ser man kun traktorer, gamle skodaer, polski Fiater og etterlevninger fra Sovjet tiden. I Norge så oppfattet han det slik at det nesten like mange flotte biler uansett hvor i landet man er, og det faktum at her så kunne liksom hvem som helst av arbeiderklassen kjøpe ny 5-serie. En annen ting han hadde reagert på er hvor flotte biler mye av ungdommen her til lands kjører, særlig BMWer og Audier.

En annen ting er at mens nordmenn på hans alder (han er i slutten av 40 åra) i ungdommstiden kunne race rundt i E21er og høre på Michael Jackson så var han heldig hvis han hadde en gammel Lada han kunne nyte "friheten" i. Polen var jo på denne tiden under Sovjetunionen og vestlige produkter som BMW og Michael Jackson var ting de kunne se langt etter.

Artig fyr dette, alltid spennende å høre når han forteller. Morre å høre synspunktene om vår bilkultur fra en som ikke kommer fra Norge :)

Skrevet

Hehe, du Fredrik90 er en litt morsom type! Uansett hva som blir sagt eller tatt opp i denne tråden her, så har du alltid en historie som kan relateres til temaet som blir snakket om :lol: :lol:

Skrevet

Uansett vært en rå opplevelse å fått vært med på et slikt treff av en sånn dimensjon.. Hadde nok kommet til å dratt hjem passelig våt både her og der.. ;)

Sommeren 2013... :sly::bmw:

Skrevet
Partypooper.

Hehehe... noen må jo slå på lyset når forestillingen er slutt... :)

:)

Skal vi prøve å få til en Bimmers kombo Ringen + polsk BMW treff i 2013? Er seriøs nå. Blir sikkert med stakkarslige E28en min (dvs. jeg kan ligge på bare 120 på motorveiene), men må jo være verdt det for det :)

Min tur til Ringen for å se 24 timers løp i leie-A6 med 2,0TDi motor kommer jeg til å huske for alltid hvertfall.

Skrevet
Hehe, du Fredrik90 er en litt morsom type! Uansett hva som blir sagt eller tatt opp i denne tråden her, så har du alltid en historie som kan relateres til temaet som blir snakket om :lol: :lol:

Jeg er i kontakt med mange forskjellige folk igjennom jobben min å sånt blir det mang en god historie av, i tillegg til at jeg liker historier og det å fortelle dem videre :)

Blir sikkert med stakkarslige E28en min (dvs. jeg kan ligge på bare 120 på motorveiene), men må jo være verdt det for det :)

Hehe, jeg kan joine deg i 120 på motorveien med E34en min. Den er ikke så veldig glad i å "løpe fort" den heller :D

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...